Enkel fiskemiddag !

Veldig greit med mat man kan lage uten å bruke kjeler å stekepanne. Og fisk er vel sunt også..enn så lenge…

Her brukte jeg poteter, gulrøtter, fennikel, rødløk og purre..som jeg delte opp og la i stekefolie , tok over litt salt,pepper og olje..la på en seifilet..,med en sitronskive på ..salt og pepper og litt smør på toppen..pakk igjen folien..jeg stekte på ca 200 grader i ca 35 min (alle kokker sier 10-12 min)..men jeg må alltid la det stå lenger .

Kjempegod , sunn og lettvint middag ..og du kan jo bruke hva slags fisk og grønnsaker du ønsker …

#fisk #grønt #middagstips #mjøndalen #matblogg

 

34 kommentarer
    1. Det så godt ut! Takk for tips 😀
      Jeg og datteren min har et par dager i uken der vi kokkelerer etter nye oppskrifter sammen.. hyggelig og spennende. Dette skal vi prøve 🙂
      Forrige uke ble det Torsk med peanøttsaus, mangosalat og bakte søtpoteter.. Det anbefaler vi IKKE, hehe.

    2. Deilig middag på dere i dag. Slik middag har vi aldri her. T er ikkje glad i fisk. Hvertfall ikkje slik fisk. Men eg kunne godt spist slik middag. Her har vi hatt idisk kylling rett i dag med blomkål og brokkolimos. Deilig det og. Slapp av og kos deg i kveld vennen. <3 klem

    3. Så deilig 🙂 Fisk er godt, og er det enkelt i tillegg er det jo topp 🙂 Dette så ut som noe for meg 🙂 Men i dag ble det pizza 🙂 Håper du har hatt en flott dag Annebe <3 klemmer mandagsklemmer <3

    4. Jeg er ikke et fiskemenneske, men vil gjerne like fisk, så jeg prøver litt forskjellig. Dette så greit ut, så da får jeg kanskje prøve. Men jeg får finne meg en beinfri fisk, akkurat som ungene. Og etter mange ganger så ender jeg kanskje opp med at jeg liker det i tillegg 🙂

    5. V for Vendetta: Takk:) Bare hyggelig 🙂 Så hyggelig å lage mat sammen da..
      Synes middagen deres hørtes veldig god ut jeg..men ble kanskje FOR mange gode smaker på en gang..hehe..
      Lykke til med neste “kokkelering” 🙂

    6. gretashobby: Mann her i huset vil gjerne ha mest mulig fisk og kylling han..så vi har det ofte :)..middagen deres hørtes smakfull og god ut …jeg liker det meste jeg :)..Nå har vi gått en halvtimes tur…så i dag har jeg vært flink…så nå skal jeg bare hvile resten av kvelden 🙂 Klem<3

    7. frodith: Takk :)..vi liker veldig godt fisk og grønnsaker..og enklere enn dette går det nesten ikke ann å lage mat :)..ja her kan en jo egentlig putte oppi det en liker best 🙂 Pizza..nam nam !
      Idag har jeg både gått en halvtimes tur og rydda i matskapet…det er hva jeg kaller en bra dag 🙂
      Kos deg i kveld og klem fra meg<3

    8. margarites: Litt dumt det da..for det er så mye god fisk..men liker en det ikke så er det bare sånn…ikke så mye som et bein i denne fisken..vi spiser mye fisk..og stortsett bare den uten bein ..da jeg var barn forbandt jeg fisk med bein…og var ikke så glad i det 🙂
      skal se fisk blir favoritten etterhvert ..hehe.. Fin kveld videre:)

    9. Ritamarita: Takk så bra :)..vi har fisk minst to ganger i uka..og det er kjempegodt :)..og på denne måten slipper en jo oppvask også..
      Rå fisk er ikke noe godt…men ikke overkokt heller da 🙂
      Kos deg i kveld og med middagen i morgen 🙂 Klem<3

    10. Det så godt ut. Det ble spaghetti mer med tilbehør. Men jeg kokte en kjele med poteter i kveld – hva det blir imorgen vet jeg ikke enda. Ha en fin kveld.

    11. natheless: ..hehe..ja det er godt..om sommeren lager vi ofte slike på grillen og har ved siden av..kylling,kjøtt eller fisk :)Gryteretter er kjempegodt..har det ofte..enten selvlaget ,eller fra Toro..:):)

    12. Helge: Takk…det smakte 🙂 Spaghetti og pastaretter er utrolig deilig mat..litt sånn “kosemat “…da blir det noe med poteter til på deg i morgen da.. 🙂 Fin kveld du også 🙂

    13. Nam nam, det så veldig godt ut <3 Jeg er veldig glad i fisk, men sjelden jeg kommer på så stor variasjon i fiskerettene. Det blir som regel laks her i huset. Men nå fikk jeg jo en ide til hva jeg skal bruke resten av en fennikel jeg har liggende til 😉 Og variasjon til fisk 😉 Så denne oppskriften har jeg nå lagret. Tusen takk for tipset, og ha en strålende dag 🙂
      Klem <3

    14. Eva: Veldig kjekt for en kan ha i hva en selv ønsker 🙂 Laks er jo supert også…og greit å bruke opp det en har i huset 🙂 Håper du liker det om du lager 🙂 Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg