….la dem drive med sitt….men`s jeg driver med mitt….

Det er ei strofe i en sang på Admiral P cd`en jeg fikk til jul, og det fikk meg til å tenke på alle diskusjonene på nettet..fb .blogg osv..og masse meninger om andres innlegg..eller hva andre gjør…

Jeg kan lese blogger jeg ikke liker innholdet i , men fordi om jeg ikke er enig trenger jeg ikke kommentere negativt på det…og det kan jo være mange andre som syntes det er interesangt og liker det..

Om folk legger ut bilder av det de spiser, bilder av seg selv, skriver om botox, skriver om alvorlige temaer, skriver om sine plager, eller bare skriver og har bilder av det di er fornøyde med i livet sitt…spiller det ingen rolle for meg….jeg velger bare å følge di bloggene som er noe for meg…eller der jeg føler at personen bak bloggen” utstråler “noe jeg liker.

Og man kan fint være engasjert i viktige temaer ,selv om en ikke diskuterer det på blogg o.l…jeg tror man er et best mulig forbilde om man er seg selv, og oppfører seg hyggelig mot andre, jeg tror det har større påvirkning i det lange løp…enn om folk skriver om mobbing ,slankehysteri osv…og det ikke føles ekte…

Så kan man kanskje si at en må ta til motmæle om noen kommer med sterke ytringer…men jeg tror nesten det beste er å ikke kommentere…ellers får det negative bare enda mer oppmerksomhet.

Dette var MIN mening, ikke sikkert alle er enig i det..og det er helt greit…jeg kan se det fra to sider..og forstår også folk som mener det er viktig å komme med motargumenter.

Men har ikke trua på at” kranglefanter”på nettet slutter med det fordi noen sier dem i mot, tror faktisk di fleste blir enda mer bestemte på sitt synspunkt da .

(snakker selvfølgelig ikke om kriminell adferd, men da får politi og loven ta seg av saken 🙂


#hadelandglassverk #dagbladet #blogg #mjøndalen #norge #ytringer #side2

55 kommentarer
    1. Enig med deg ja 😀 Gidder ikke kommentere om jeg ikke har noe fint å komme med , eller noe fornuftig i det minste . Men det er viktig for meg at jeg ikke skaper dårlig energi , det liker jeg ikke :-p Vil at dette skal være ett hyggelig sted , så får kranglefanter drive på….jeg holder meg unna dem jeg ;)) Hihi , kult bilde …ser ut som du står fint og støtt i noe som ligner en storm eller noe sånt ? 😀
      Kose deg videre nå <33

    2. Helt enig. Jeg blogger på min måte, og sånn er det. Orker ikke krangel på blogg, det er nok uro ellers i verden mener jeg. Klemsiklem til deg 🙂

    3. Jeg er ganske enig med deg 🙂 Og samtidig så kjenner jeg at jeg ikke gidder bruke energi på å prøve å diskutere. Jeg har mer tro på å spre noe hyggelig enn å prøve å krangle/diskutere noen til fornuft… 😀 Så kan man jo håpe at litt postiive vibber heller endrer folk 🙂 Men som du sier også, det er MIN måte 🙂 andre må gjøre som de vil 🙂 Jeg liker veldig godt bloggen din, og finner også mest glede i å finne folka BAK bloggene 🙂 klemmer masse <3

    4. Hei igjen! Dette innlegget MÅ jeg kommentere selv om vi allerede har ønsket god helg. Jeg tenkte jeg skulle gå inn på blogg.no og se på 40+ her en kveld. HJÆLP! Jeg ble sittende å lese med åpen munn å grøsse. Der var det noen kranglefanter som ville ha det siste ordet, samme hva. De var SÅ stygge mot hverandre, at jeg satt igjen med tanken: Hadde de oppført seg sånn hvis de hadde stått face to face, har nettet for dem har nok blitt et sted å gjemme seg å få ut frustrasjoner, det virket iallfall sånn. Greit at vi bare kan ‘klikke ut derfra’ vi som vil ha hyggelige samtaler om ting vi har felles osv. Da er vi enige, Anne :-))) På bildet ser du ut som ‘Jeg fant et Fabrikkutsalg, jippi’ 😀 Klemmer<3<3

    5. Amen 🙂 Jeg er så enig med deg. Krangling og store diskusjoner kan man holde borte fra kommentarfeltene. Liker man ikke det man leser, så står man fritt til å holde seg unna bloggen. Så enkelt er det 🙂 Ære være for å være seg selv! HA en flott lørdagskveld 🙂

    6. Jeg er helt enig med deg, hvorfor skal man kommentere og blande seg inn i alt man ikke har noe med. Det er bedre og ikke komme med en kommentar hvis en ikke har noe positivt å si, man trenger ikke skape en debatt eller krangel hele tiden. God energi er det beste og det du sender fra deg får du tilbake…god helg :))

    7. Eg er ikkje veldig intressert i alt dramaet som florerer ute i på nettet og behovet for å stå på andre for å føle seg høy er for meg helt ufattelig.
      Bedre å bygge opp enn å rive ned mener eg
      <3

    8. cathrinehenriksen: Så fint :)…tenk om alle kunne vært litt mer sånn det hadde vært hyggelig det..men jeg personlig har heldigvis bare hatt hyggelige folk som har lagt igjen kommentarer 🙂
      Jeg holder meg også unna slike diskusjoner …:) Hehe..takk…var bare et lite hopp…til ære for fotografen …som var min mann 🙂 Nattaklem fra meg<3

    9. natheless: Bra ..ja meninga mi med å være på blogg er å få hyggelig ,positiv inspirasjon :)..og forhåpentligvis spre litt hygge til andre selv også 🙂 Nattaklem <3

    10. Eg er så einig i alt du skriv. For min del har eg aldri kommentert negativt til nokon. Til og med på strikkebloggane har eg sett ufine diskusjonar og kommentarar, skulle ikkje tru det var grobotn for slikt på slike sider, men det er det visst.

    11. frodith: Det vet jeg stemmer, vi er vel ikke av den kranglete typen noen av oss..i allefall ikke på blogg..hehe..
      Jeg tror også at å oppføre seg hyggelig selv påvirker andre i større grad en motargumenter 🙂
      Ikke sant som med det meste her i verden ,har folk ulike meninger og det må jo være greit…bortsett fra å skade,plage andre …Du er en positiv inspirasjon på bloggen 🙂 Sov godt og klem fra meg<3

    12. Lene S.: ..Bare hyggelig du stakk innom igjen:)…ja det har vært ganske ille ei stunn der nå..ikke sant og en vet jo i slike saker at det beste er å ikke svare på negative kommentarer..men det virka ikke som noen klarte å gi seg der …men tror det har stillna nå 🙂
      Jeg prøver å unngå slikt oppstyr..men litt fikk jeg med meg…er ikke særlig inspirerende lesing i allefall..
      Haha…det tenkte jeg ikke på..også Fabrikkutsalget da..hehe..hadde det vært gullsmeden eller vinmonopolet så…neida…God natt og klem til deg også<3

    13. bestemorsgodstol: Bra , ja en positiv kommentar regner jeg med folk syntes det er greit å få..men er det noe en ikke helt liker er det bedre å bare finne andre blogger en liker i steden 🙂
      Det er jeg enig i man høster som man sår..er det ikke det det heter ..:)..selvfølgelig hender det vel at folk blir misforstått både med innlegg og kommentarer…men sånn stort sett..Takk god helg videre du også 🙂

    14. Faktisk helt enig med det du belyser her. Føler akkurat det samme som deg. Hvorfor bruke nettet til negativiitet og sjikanerende kommentarer på blogger ol. Hvis noe irrieterer eller provoserer meg av noe jeg kommer over, så lar jeg enten være å si noe (særlig hvis det da allerede er et hylekor i gang..) Skulle jeg kommentere , så er jeg i alle fall saklig og har folkeskikk, jeg er da ingen mobber må vite, Flott at du tok det opp 🙂 Klem

    15. cuskima: Ikke jeg heller , men noe får en med seg…men liker mye bedre det hyggelige som skjer på bloggen…koselige småting som inspirerer og er til glede liker jeg…men kan også lese om folk som har det vanskelig om de skriver på en “pen”måte :)…Helt enig myyyye bedere <3

    16. Oldemorbloggen: Takk..ikke jeg heller :)…nei det høres merkelig ut..tror om jeg fikk en stygg kommentar…at jeg bare ville latt den stå der uten å svare på den…men jeg har hittil bare hatt kontakt med positive ,hyggelige folk her på bloggen 🙂 🙂

    17. Det er nok av dramaqueens på internett, og det kan virkelig ta av noen ganger. Ganske skremmende hvor mye folk kan lire av seg når de sitter der og føler seg tøffe foran skjermen. Men jeg synes også at det er best å komme med positive ting. For ellers blir jeg jo preget, og det orker jeg ikke. Det er nok av negative ting i denne verdenen. Jeg tror jo at om jeg er positiv mot andre, så er de positive mot meg også. Det er jo sånn vi er oppdratt…”Gjør mot andre, som du vil at andre skal gjøre mot deg.” Jeg synes det er et godt visdomsord jeg 😀
      Ha en riktig god natt kjære du, og en god start på helgen 🙂
      Helgeklem fra meg <3

    18. MOONBEAMSCORNER: Bra og heldigvis er de fleste jeg kjenner til på blogg slik som oss :)..men det er utrolig at de som diskuterer på en ufin ,stygg måte ikke selv ser at det ikke gangner hverken dem eller andre …
      Ber folk om kommentarer på noe ..må en jo kunne være uenig ,men på en høflig måte ..men ting blir ofte mistolket så det beste er å ikke kommentere om en ikke har noe positivt å si :)..Du har en hyggelig fin tone på bloggen..takk for det :)…Klem tilbake <3

    19. Fullstendig enig med deg her og det er nok av kranglefanter på flere bloggere så har en ikke noe godt og si så holder heller jeg kjeft og går over til neste blogg:-) Fint av deg og ta opp dette og håper mange leser innlegget ditt og det gjelder både for unge og for vi over 40+ også for har sett flere stygge ord rundt fra denne aldersgruppen. Men hyggelige bloggere finnes det heldigvis og en finner fort ut hvem som er ekte og usminket. Vil få ønske deg en riktig god helg :-))

    20. Hei, intressangt hva du skriver. Jeg tenker på kongens nyttårstale nå. Han snakket om ytringsfriheten blant annet, og at det var viktig i et demokrati at folk fikk si sin mening. Han snakket fine ord om at det er først når vi er sterkt uenige i det som blir sagt at ytringsfriheten blir satt på prøve, og at han mente da at det var viktig å ikke la disse sterke ordene disse menneskene sa få stå uimotsagt, fordi han mente
      at de trengte å få prøvd uttalelsene sine. Dette har jeg lagt meg på minne. Jeg synes det var fornuftig sagt og det er viktig. Det er viktig at vi bryr oss. Men jeg tenker for egen del at jeg ofte har nok med min egen familie, og at jeg først
      og fremst må ta de kampene jeg trenger på hjemmebane. Jeg pleier å
      velge mine kamper med omhu. Synes konflikter tærer på. På
      blogg er jeg mest opptatt av det jeg føler gir meg noe. Kan lese triste
      ting, ja, men ikke bare det 😉 Men skulle ønske jeg kunne vært litt mer
      engasjert i samfunnet. Tenker det samfunnet vi lever i er riktig og
      viktig, og det er kanskje først hvis det står for fall, at vi ser hva vi kan
      miste…

    21. Hei Annebe 🙂
      Eg er ikkje så flink å lese andre blogger men synes det var på høg tid eg kikka innom din no. For ein kjekk blogg!!! Eg skal jammen meg lesa denne framover 🙂 dessutan er eg heilt einig i å gje næring til det som er positivt. Det negative får nok! Ha ein fin,fin helg 🙂

    22. Krangling på nett er en uting. Jeg er 100% sikker på at hvis man hadde plassert de samme menneskene rundt et bord, så hadde tonefallet og utfallet blitt noe HELT annet. Jeg kommenterer aldri negativt eller stygt til noen eller om noen. Jeg kan derimot være ironisk og peke på en sak (ofte det min blogg dreier seg om) – men prøver alltid å se det jeg skriver om fra flere sider for å tolke og nyansere litt 😉

    23. Så enig her ja 😀 Her skal vi kunne gi råd og oppmuntre hverandre i hverdagen, ikke rakke ned på hverandre . Ingen er like og ingen er perfekte.Har vært innom blogger som rakker ned på de med skrivefeil…hvorfor det egentlig tenker jeg da..:- Er dette et sted for kun perfekte mennesker?? Synes det er fint at alle kan dele det de liker og brenner for her inne 😀 Jeg har aldri opplevd noe negativt her inne selv om jeg enkelte ganger sliter med rettskriving.. men jeg gjør mitt beste uansett med godt humør..hihi:-D Jeg har deg og våre felles bloggvenner som inspirerer meg her inne .<33 Ha en strålende Lørdag, flotte dame <3 Klem

    24. Det er mye eg ikkje skjønner her i verden. Det at ein apsolutt må vere nett troll og rakke ned på andre, er meg uforståelig. Veldig enig med deg. AHr eg ikkje noko posetivt å sei om eit innlegg eller det noen ahr lagt ut på strikkesider, ja så har eg ikkje behov for å sei noko. Kan diskutere pris på strikkeprosjekt ja, men ikkje når det blir skit kasting der også. Er er sjokert over alle voksne folk som må ha ut av seg så mye dritt. Det er ikkje rart det er krig i verden. TRenger slike innlegg som dette også. HA ein fantstisk dag du kloke dame. klem <3

    25. Hyggelig og refllektert blogg du har – en “snill” blogg som jeg liker å følge med i, og av og til kommentere. Innlegget i dag er jeg ganske enig i. Imidlertid savner jeg av og til svar på egen blogg som gir uttrykk for nyanser på mine synspunkter. Jeg tenker da på innlegg som tar opp litt seriøse samfunnstema, det kan være greitt å få synspunkter på det, også om en ikke er enig.
      Ellers må jeg si at jeg savner flere godt voksne på bloggen, men det skyldes vel at jeg antakelig er en av landets eldste bloggere og finner ikke mange på egen alder her inne. MEN det er hyggelig å kunne ha litt yngre bloggkontakter som av og til “gidder” å lese og kommentere en gammel gubbe.
      Ha en fin week-end.

    26. Hobbystua: Så fint 🙂 …ikke sant det blir ikke noe bedre av at enda fler bryr seg inn i diskusjonen med negative kommentarer …
      Ja det virker som dette gjelder både unge og de godt voksne…noe jeg synes er litt merkelig…men folk er jo forskjellige ..så for noen er det kanskje helt naturlig..
      Ja det er jo jo massevis av koselige blogger å lese..heldigvis 🙂 God helg videre til deg også 🙂

    27. fjellgeitbundingen: Det er viktig å ikke la “onde”folk få herje på å uttale seg, uten at noen sier at nok er nok :)…men går man i diskusjon på slike ting på en blogg f.eks tror jeg det blir som å “helde vann på gåsa”eller hva det heter..hehe..
      Men å engasjere seg i positive ting som er bra for sammfunnet det er det fint at mange er flinke til 🙂
      Jeg er nok som deg ikke så glad i konflikter ,men er det noe jeg virkelig brenner for er jeg ikke redd for å si meninga mi heller …men helst ikke på blogg..for det er vanskelig å uttrykke skriftlig hva en mener 🙂 Takk for fin tilbakemelding 🙂

    28. Gitte: Så hyggelig å høre …tusen takk :)..blir ofte til at jeg leser de samme bloggene og kommenterer til de jeg følger mest …men så r det innimellom ok å titte innom noen “nye” også..og da hendr det man blir positivt overrasket..
      Nå kom det ikke frem noen nettadr her..men om du har bloggen..gittemarirossland..ble jeg positiv til din blogg også :)..JA til fokus på det positive ! Ønsker deg også fortsatt fin helg 🙂

    29. V for Vendetta: Helt enig ..det er vanskelig å kommentere på nettet ..for det blir så fort misforstått hva man ..egentlig..mente :)…jeg liker veldig godt ironi..men er litt redd for å bruke det..for jeg har opplevd å få komentarer på innlegg jeg har skrevet..som om folk har oppfattet det ordrett :)…så nå poengterer jeg ofte at det er ironisk om jeg velger å skrive på den måten :)..bra med innlegg om “saker”når den som skriver det har forståelse for at alle ikke nødvendigvis mener det samme 🙂 Fortsatt fin lørdag til deg 🙂

    30. Ritamarita: Takk så fint :)…ja jeg begynnte i allefall å blogge for å tilføre dagene positiv inspirasjon..og det er det jeg opplever mest av her inne også 🙂
      Ja ..hvorfor i alle dager gidder folk å påpeke andres “feil”…om man ikke ber om tilbakemelding på det da :)..skulle jeg latt hvert å skrive pga alle skrive feila mine…nei for meg er det viktigste å kunne være kreativ og formidle noe.. JEG har virkelig mange skrive feil..hehe..Jeg legger bare merke til de koselige vakkre tingene du skriver jeg…Takk det samme til deg 🙂 Klem<3

    31. Og takk for fint svar 🙂 så rett du gjør. Noen på blogg er nok bare ute etter å provosere også, tror jeg…Action og intriger å de koser seg. Er jo folk i virkeligheten som også koser seg slik..

    32. gretashobby: Ja jeg og syntes det er merkelig at folk kan være slik ..man trenger ikke si i fra om ALT en ikke er enig i ..men det finnes selvfølgelig saker der en gjerne vil ha et ord med i laget..men da får en gjøre det på en høfflig ,pen måte 🙂
      Kan det virkelig bli skitkasting ang det også ???…Heia for det positive..og litt klaging, men da må det gjelde en sjøl..hehe ..Lørdagsklem<3

    33. funderier: Så hyggelig å høre ..tusen takk:) Jeg er stadig innom din blogg også..og ser du har mange fine innlegg om viktige saker..jeg leser dem..men sjelden jeg kommentere på slikt…for jeg syntes det er vanskelig å få frem meninga mi på en kortfatta måte skriftelig ..er jo litt redd for å bli misforstått og måtte prøve å forklare hva en egentlig mente ..:)
      Veldig koselig å ha kontakt med deg på bloggen 🙂 Fortsatt god helg til deg 🙂

    34. fjellgeitbundingen: ..tror nok jeg også..noen liker nok å krangle av en eller annen merkelig grunn…
      Bloggen din er hyggelig å være på <3

    35. spiras blogg: Bra , ja det er liksom ikke måte på..:)..man trenger ikke mene det samme ,men oppføre seg høfflig er et minstekrav..og blir det vanskelig fordi en føler seg urettferdig behandlet…så tror jeg at å la være å svare på kommentaren hadde gitt mer virkning..enn å komme med motargumenter …Ha en fin kveld videre<3

    36. Laila MA: Det er fint, heldigvis mest hyggelige folk her på bloggen :)..så en kan heller kose seg med å lese det en liker 🙂 Takk og fin kveld til deg også 🙂

    37. Enig med deg Anne.
      Jeg blir fryktelig irritert på de som mååå si noe negativt.
      Hva er budskapet dems liksom ?!
      Men sånn er det jo over hele fjøla.
      Det er mye enklere og komme med noe negativt til og om hverandre..
      Ser det jo på barna også , de stakkars små dom må høre på all den baksnakkingen og sure kommentarer og meninger.
      Og de blir faktisk preget av det , vi voksne er forbilder .
      Og noen verre enn andre .
      Skjønner ikke hvorfor det skal koste enn så mye , og kunne være hyggelig .
      Har du det bra med deg selv , så plager du ikke andre , må jo være mange som sliter.
      Og i samme slengen her , så tenker jeg at vi har det for godt .
      Mulig fler skulle kjent på livets tøffe tak for noen og de ville roet seg ned og satt mer pris på ting og vært mere ydmyke.
      Ble engasjert her nå Anne .
      Det er så riktig det du sier.
      Det er en lykke i livet .
      som ikke vendes til lede.
      Det at du gleder en annen
      det er den eneste glede..
      Bildet av flotte deg , gleder meg , du er ei herlig dame og du skriver så flott.
      ha en fortsatt fin kveld .
      Klem 💚

    38. lisbeth lone: Fint at du er engasjet :)..jeg kan heller ikke fatte at det er så mange som kommer med negative ting om andre…en kan jo synes hva en vil..men en trenger ikke alltid si/skrive det om det ikke er noe hyggelig ..Jeg tror også det ofte er folk som ikke er helt fornøyde med seg selv ..eller som du sier har hatt det for enkelt..og ikke forstår alt de har å være takknemlige for..
      Takker for en fin tilbakemelding og ønsker deg alt godt 🙂 Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg