Oppskrift karamellpudding ..og den var god …

Skrev i mitt forrige innlegg at jeg skulle legge ut oppskrift på karamellpudding , og har jeg skrevet det så gjør jeg det …enten dere trenger den eller ikke …

Hadde en oppskrift for noen år tilbake som var veldig bra, men vet ikke helt hvor jeg har lagt den, så da jeg så denne i Norsk ukeblad som minnet om den jeg hadde tidligere forsøkte jeg den, og den ble virkelig god, ikke noen “piper”i den og ikke eggesmak.

Det viktigste er å bruke god tid og ikke bli utålmodig når en skal karamelisere sukkeret..og la melke/fløteblandingen bli avkjølt før en har i egga .

( Kopierte oppskrifta fra bladet, siden bladet har vært i salg for flere uker siden…selv om yngste sønn sa det egentlig ikke er lov å legge ut kopier av slikt..men siden jeg ikke har en “stor” kjent blogg..regner jeg med det går greit…)


Oppskrifta litt på snei, men det er vel lesbart..

#karamellpudding #mjøndalen #desember #blogg #norge

22 kommentarer
    1. Dette er jo en ganske så vanlig oppskrift, så jeg tror Ukebladet bare er glade for litt reklame!!!! Jeg skal prøve denne, for den så grei ut. Tusen takk.

    2. Nommi, jeg elsker karamellpudding 😀 og den der så bare himmelsk ut. Vettu hva eller onkelen min var med på å lage verdens lengste karamellpudding 😀 og den var god tilogmed Ha en nydelig kveld <3 klæmme 🙂

    3. Min matgale verden: Det er det…var noen år siden jeg hadde laget også…så var litt morro å prøve …og ble veldig fornøyd med resultatet :)…Takk <3

    4. natheless: Ja jeg håper det..men det er jo så mye regler på dette med gjengivelse av ting…men regner med jeg ikke blir “bura inne “hehe…
      Den var veldig grei å lage og god..men man må ta seg litt tid når man lager slikt …Sov godt 🙂

    5. ladyaugust: Ja og det var vel slike ting du kunne spise nå…som ikke “rasper”nedover i halsen..:)
      Så stilig..og at den ble god var jo et stort pluss..hehe… Klem til deg også <3

    6. Den skal eg nok prøve ja. Sønnen har heilt rett. Du har nok ikkje lov til det. Men du blir nok ikkje straff alikevel. Eg linker bestandig til der det er eller forteller kvar eg ahr fune det. Men eg er vel litt sånn overnervøs og vil ikkje gjøre noe eg kan bli tatt for. Fikk ei påpakkning tidlig i blogg karrieren.Hugsa ikkje kva det var men likte ikkje å bli satt på plass.
      Over til karamellpuddingen. Den skal eg apsolutt prøve ein gong. Men det blir vel som sagt ikkje før vi flytter. Da vil vi ha fleire som kan smake. Ha ein flott dag vennen. Håper du ikkje bli lei deg for det eg skreiv. Klem fra meg til deg

    7. Karamellpudding er kjempegode. Spesielt hjemmelaget! Vi har alltid hjemmelaget til dessert på julaften 🙂
      Ser at denne oppskriften ikke er ulik den vi bruker.
      Ha en finfin tirsdag 😀

    8. Jeg har ikke spist hjemmelaget karamellpudding siden min mor levde, men nå ble jeg inspirert til å prøve å lage det selv. Puddingen din så virkelig god ut, nam nam :o))

    9. gretashobby: Det er jo så mye regler og slikt..men var deilig å slippe all den skrivinga…så jeg tok sjansen..og det går nok greit..hehe…nei hadde ikke vært noe gøy å få “kjeft”for det..men jeg skriver også hvor jeg har det fra..og legger ikke ut fra blad som er i salg der og da …
      Da har du noe å glede deg til når du skal lage den 🙂
      Ikke lei meg, er jo klar over det…men av og til tar man sjansen uansett…og tor vel akkurat dette var ganske ufarlig..men man skal være obs over at en regel er en regel…Klem og fin kveld til deg<3

    10. Fru Stussli: Det er bare sååå godt :)..julaften har vi alltid riskrem :)..men er jo ok med dessert et par ganger i jula ..hehe..
      Dette er nok en ganske “standard”oppskrift vil jeg tro :)..Ha en fin kveld <3

    11. passion4lifeandtravel: Det er veldig godt…men noe vi ikke har så ofte..men morro å forsøke å lage lii slike ting selv..og ekstra morro når det blir vellykket 🙂
      Så får du ha en fin kveld <3

    12. Vera Lynn: Det er veldig greit å lage..men en må ta seg litt tid :)…morro å lage ting fra bunnen av..kjøpt kan være ok…men like godt er det ikke …<<3 <<<<<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg