Pinnekjøtt og karamellpudding !

I går var guttene her igjen , denne gangen ble det pinnekjøtt og hjemmelaget karamellpudding. Mange år siden jeg lagde karamellpudding nå, så var litt spent..men den ble veldig bra , guttene forsynte seg flere ganger (og de er vanligvis ikke så veldig glad i desserter og kaker)..yngste søster`n min kom også en tur innom…og sa det var en av de beste desserten hun hadde smakt.

Jeg skal prøve å få lagt ut oppskrift i løpet av kvelden , eller i morgen .

Pinnekjøttet var også veldig bra , hadde valgt “pinnebog” denne gangen og det var det veldig mye kjøtt på ,men vanlig pinnekjøtt funker bra det også…men da trenger en litt mer.

Her ble det mye “vellykket”mat…de enkle restemiddagene vi har hatt ellers i jula har vært gode de også (egentlig er jeg mest glad i det enkle, hverdagslige) men det er liksom ikke så mye å skrive om det (men jeg har vel hatt et par innlegg om slik “pyttipanne mat før også )..nå for eksempel skal vi spise fisk, stekte poteter og kålerabistappe..hehe..

ikke den beste kombinasjonen..men man “tager hva man haver”…sånn innimellom den “fine”julematen….


Fortsatt litt jul i huset…

Vanskelig å få tatt bilder med bra lys inne nå i mørketiden….#pinnekjøtt #karamellpudding #oppsrifter #blogg #norge

 

27 kommentarer
    1. så fin blogg du har 🙂 og så fine bilder! jeg hadde satt pris på om du tok en tur innom bloggen min. Jeg har akkurat lagt ut en ny video. ha en fin dag!

    2. Hmmm hva skuer mitt øye??? Grans Julebrus 🙂 Me like 🙂 Fra Sandefjord vet du… Ikke slemt ment altså dere koste dere sikkert, men jeg liker hverken pinnekjøtt eller karamellpudding, så hadde jeg vært innvitert, så måtte jeg jo ha drukket bøttevis med julebrus he he 🙂 Koselige bilder da 🙂 Klem Anne 🙂

    3. eg er lei pinnekjøtt nå——har nett vasket ferdig siste pannen etter jul med 7 kg pinnekjøtt….fytti HAHAHAHAHA lei fett og dritt. Elsker pinnekjøtt……..men er eg ferdig er eg ferdig. Så eg skal ha noe annet på onsdag 🙂
      Men pinnekjøtt ER fantastisk godt da…og karamelludding er helt utrolig. Spiste det i går da vi var ute og spiste:) elsk <3

    4. ‘hei. Så koselig med gutta på besøk flere ganger i jula da. Er jo ikkje så vanskelig det når dei bor så nært. Du er jammen heldig som ahr det slik. Den karamellpuddingen så veldig god ut. Når eg har flytta østover, vil eg ha oppskrifta meg deg, men tror ikkje eg treng den før den tid.
      I dag har vi også enkel mat. T har pizzarester og eg har omelett med steik bacon tl. HA ein god kveld videre. Skjnne lille venn klem

    5. Her blir det mere og mere hverdag igjen, den kommer uansett så det var likegreit og ta tak i den med det samme. Det blir utfordringer, opp- og nedturer som ellers i året. Mye god mat her, du kan dine saker på kjøkkenet. Man må være forberedt på alt så denne middagen ble nok som den var tenkt. Ha en fin dag.

    6. Den karamellpuddingen SÅ hvertfall himmelsk ut 🙂 Herlig. Tar gjerne en smak 😀 He-he.. Pytt-i-panne ja, det er godt, uansett hva man mikser sammen, og det er jo greit å få brukt litt det man har 🙂 Når begge sønner og alle andre gafler innpå, så kan du trygt legge ut oppskriften 😀 Jeg har tro på at du lager god mat ja <3 Klemmer i vei med et smil <3 🙂

    7. Bloggnoia: Veldig godt..men vi har det som regel bare en gang i løpet av jula…nyttårsaften blir det nok kalkun her :)..Kos dere med pinnekjøttet og ellers i romjula 🙂

    8. MOONBEAMSCORNER: ..hehe..ja den er god ,nå drikker vi ikke så mye brus…men litt julebrus til maten i jula smaker :)…hadde du kommet skulle du fått noe annet å spise..haha..Vi liker det godt..men det er mat vi bare har en sjelden gang 🙂 Klem<3

    9. cuskima: Her har vi hatt det en gang..ca 2kg..så er ikke lei ..men det er heller ikke mat vi har så ofte..jeg er ikke vant med pinnekjøtt fra barndommen…men vi har hatt det en gang i løpet av jula de siste åra 🙂 Karamellpuddingen ble kjempegod…spiste litt i dag også 🙂 Klem <3

    10. gretashobby: Ja de bor nære også bor de alene så da passer det jo ganske ofte :)..og det er når de er her at jeg trives aller best 🙂
      Den ble kjempefin…ikke noe “piper”i den eller eggesmak..slik jeg har opplevd på f.eks hotell..
      Den enkle maten er det beste…men ok med de ulike julemiddagene også :)..skal jo være litt forskjel på “fest”og hverdag 🙂 Klem tilbake fineste du <3

    11. rita johannessen: ..hehe..ja vi tok en porsjon i dag også..kan jo ikke kaste når den ble så god 🙂
      Så håper jeg du koser deg masse i romjula 🙂 Klem <3

    12. Helge: Ja ,skal bli greit med hverdager og vanlig mat igjen..men det er jo ok med litt forandring i høytidene 🙂
      Takk, jeg har noen ting jeg har blitt god til å lage …og man blir jo flinkere og flinkere med åra 🙂
      Det viktigste er å ikke bli utålmodig når en lager maten…da går det som regel bra 🙂
      Ha en fin kveld videre 🙂

    13. frodith: Jeg ble veldig fornøyd…og nå var det lenge siden jeg hadde laget karamellpudding så var litt spent :)..pyttipannemat er smakfullt og godt..også blir det lite oppvask 🙂
      Jeg har noen ting jeg har blitt ganske god på med åra…også tør jeg prøve litt mer nå enn før..har jo fått litt erfaring ,så blir litt mer selvsikker på det med matlaging da 🙂 Klem til deg fra meg også<3

    14. jannickea: Det er en sykdom ,hvor man blir helt “utmattet”av selv små ting..og mangler energi..og det kan ikke sammenlignes med å være vanlig sliten.. Man må lære seg måter å leve på..slik at en bruker energi på det som er viktig for en ..og hvile masse 🙂
      Så at du hadde cp..noe jeg har litt kjennskap til fra jobben i barnehagen..så vil tro du har dine utfordringer også…Alle gode ønsker fra meg 🙂

    15. Så koselige bilder da, og den puddingen var da fryktelig fristende. Det er så lenge siden jeg har laget det! Men man har da ingrediensene klare, så muligheten er der den. Her ble det kyllinggryte og ris i dag, og ingen dessert. Jeg føler at nå får jeg spare meg litt til nyttårsaften! Da blir det vel kalkun sammen med slekta tenker jeg! 🙂

    16. natheless: Takk for det..vi har vanligvis ikke dessert , men hadde riskrem på julaften..og denne til middagen i går..på nyttårsaften blir det nok litt is eller noe slikt 🙂
      Blir nokm kalkun her på nyttårsaften også..vi skal være alene..eller mulig eldstesønn ville komme å spise med oss :)…Kos deg videre i kveld <3

    17. Hjemmelaget karamellpudding er bare nydelig. Det er så godt å kose seg med god mat denne juletida, og så blir det godt når hverdagen flytter inn igjen også :).

    18. BforB: Helt enig :)..ikke sant..masse god mat nå ..og så all den god og sunne maten igjen…som smaker best i lengden…God natt 🙂

    19. Pinnekjøtt julaften og karamellpudding i går:) Vi møttes noen vennepar i går og hadde spleisefest, så ei hadde med seg karamellpudding og vet du, det er igjen en liten bit i kjøleskapet, mmmmmmm

    20. Mariann Sæther Tokle: Her var det ribbe julaften, men må alltid ha oinnekjøtt en gang i løpet av jula også :)…da regner jeg med du har spist opp resten av karamellpuddingen nå.hehe…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg