Fuglefotografering !

Følte jeg var litt som Frotdith (som tar så flotte fuglebilder) da jeg i går kjørte forbi wildenveys plass i Mjøndalen (der jeg også tok bilde av den staselige Herman med nisselue).

Jeg så det var en mann som sto å matet ender og de flokket seg rundt ham.Som den” ivrige “bloggeren jeg er hadde jeg det lille kameraet mitt i veska.

Fikk parkert og sneket meg forsiktig bort(mannen var forsvunnet nå altså)og tatt noen bilder…ikke så fine som Frodith`s av Guffen og gjengen..men ikke så aller værst tatt sånn helt i farta syns jeg .

Nå må jeg ordne litt småtteri, så kommer innom igjen senere i dag….Fin fredag til alle !


I fin positur…

Forsøker å liste seg vekk fra fotografen….

To passer på meg ..mens to andre spiser uforstyrret…

Og her legger noen på svøm ……..#mjøndalen #fugler #wildenvey #norge #blogg

 

19 kommentarer
    1. Flink du som tar med kamera, flotte bilder av endene 🙂 Skal kikke innom ‘Frodith’ når jeg får tid å se hva hun driver med 🙂 Nå skal jeg besøke farmor og farfar, forrige uke sa de riktignok når jeg kom: “Har du ikke annet å gjøre enn å komme hit hver uke”? he he, de har kanskje for mye besøk, men nå tar jo vi langt juleferie snart, så da håper jeg de savner oss 😀 Ha en fin fredag og en kos adventshelg 😉 Klemmer fra meg <3<3

    2. Det er ikke like lett å ta bilder av ender som av svaner og gjess, fordi de er mindre og raskere i bevegelsene. Så jeg synes du fikk fine bilder jeg 🙂 Når jeg har tatt bilder av Guffen, så har jeg sittet der LEEENGE, og tatt MASSE bilder før ETT blir fint 😀 Og de er mye tregere i bevegelsene, så det er lettere at det blir fint 🙂 Men jeg synes disse ble strålende. Det er moro å ta bilder av dyr, fugler 🙂 Ikke sant 🙂 Stor klem til deg Annebe, og takk for linking <3

    3. Lene S.: Takk, ja ofte tar jeg med det lille kameraet i veska…for det er liksom “alltid”noe en kan ta bilde av..:)..Frodith har en veldig fin og koselig blogg…
      Jeg var hos mormor i går, er også en gang i uka..men hun er alene..så hun er kjempeglad for besøk :)..men det er jo sikkert dine også…men de liker vel å fleipe litt..og det er jo bra..:)
      Kos deg masse i helga du også….Klem<3

    4. frodith: Det tenkte jeg ikke over…så da kan jeg være enda litt stoltere da..hehe..og disse ble tatt i løpet av noen minutter…Men da de seilte nedover bekken og jeg tenkte å ta noen bilder av det..flaksa de bare oppover igjen, så det fikk jeg ikke til..
      Bare hyggelig å linke til deg da…Stor klem til deg også<3

    5. Åse Helen: Takk så bra, ja hadde det ikke vært for at noen hadde matet dem akkurat, hadde de vel ikke stått så stille :)..Ha en hyggelig kveld <3

    6. gretashobby: Takk så koselig å høre, jeg liker godt å ta bilder, men er ikke noe teknisk flink..men øvelse gjør mester…:) Kos deg masse og klem fra meg<3

    7. Herlige bilder, med enda herligere kommentarer under 😉 Jeg flirte godt av de to som holder vakt 😉 Og av den ene som prøver å snike seg unna fotografen 😉 Kan liksom se det for meg for mitt indre øye 😉
      Jeg har også som regel det lille kamera med meg i veska. Men jeg er lite flink til å komme på å bruke det 😉 Må skjerpe meg litt 🙂
      Nå i kveld skal jeg i 50 års dag, så kanskje det da blir et lite bilde eller to. Vi får se på humør og alt ellers 🙂
      Kos deg i kveld selv. Og nyt helga 🙂
      Klem til deg fra meg <3

    8. Eva: Takk..ja når jeg så på bildene så det ut som de var oppmerksomme på meg..men de måtte liksom spise opp den maten før de forsvant..
      Noen ganger er jeg flink til å ta opp kameraet, men andre ganger lar jeg helt bevisst være..så jeg heller kan konsentrere meg om det jeg skal der og da…
      Da får du kose deg masse i kveld ..og kanskje det blir noen gøyale bilder da…eller kanskje de blir SÅ gøyale at du ikke kan legge dem ut..hehe..
      Klem og toppers helg til deg også <3

    9. cathrinehenriksen: Takk , ble ganske fornøyd…selv om de ikke er helt “proffe”..men morro å prøve å knipse mens de står stille et sekund eller to…:)
      Ja de er fine , selv om jeg egentlig ikke liker så godt at fuglene samler seg i flokk..slik de gjør når noen mater dem..men da fikk jeg jo en mulighet til å knipse noen bilder :)…Samme til deg Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg