Besøk …og spinatsuppe !

Som jeg nevnte for noen i stad skulle yngste sønn hit i dag og spise middag og ligge over til i morgen…og da tenkte jeg at jeg ville ta i bruk stavmixeren som jeg fikk av guttene på bursdagen min i forrige uke.

Så til forrett ble det hjemmelaget spinatsuppe..og sønnen syns den var overraskende god..og den ble virkelig god…hadde ikke venta det på første forsøk.

(om du lurer hva som var til hovedrett…var det fisk…torsk ..og ..laks…)

Jeg plukka litt fra noen oppskrifter på nettet…men lagde min egen versjon…siden mannen her..ikke vil ha fløte eller eller slike ting i maten..

Legger ved “min”måte å lage den på, lenger ned i innlegget.

Tar med et bilde av yngste sønn fra han var her i forrige uke ,før han skulle på julebord med jobben…

Dresskledd og fin…

Ikke verdens beste bilde..men den var akkurat passe fyldig og smakte helt nydelig…

Oppskrift : 1-2 ss olivenolje , noen purreringer (ca 1/2 dl), 2 terninger grønnsaksbuljong, 2dlvann ,3 dl lettmelk. 300g frossen spinat

Surra purren i olja før jeg tok i det andre , rørte ut og kokte opp..småkokte et par min..blanda ut to ss hv .mel i vann og lagde jevning..som jeg helte forsiktig i under omrøring

til det tykna…tok det vekk fra plata ..og brukte stamixeren..til det så jevnt og fint ut..så lot jeg det småkoke litt til og tilførte 2 dl h-melk og salt og pepper etter smak..

24 kommentarer
    1. Koselig med besøk da, og han så jo fin ut da han skulle på julebord 🙂 Den suppa ble nok god, herlig grønn farge på spinatsuppe 😀 Da tenker jeg du har kost deg i dag, sånn skal det være 🙂 KLemmer <3

    2. Koselig med dresskledd besøk da 🙂 Flott ung herremann du har til sønn 🙂
      Og den suppa ser jo god ut…Kanskje jeg også skulle tørre å prøve noe sånt? 😉
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld…kos deg masse 🙂
      Klem <3

    3. Vakker sønn!!! Og den suppen så både sunn og god ut! Jeg har fått helt suppedilla.Lager supper stadig vekk til Ludvigs fortvilelse….. Ha en finfin adventsuke! Klem, klem

    4. frodith: Beste jeg vet når gutta er innom…Ja da hadde han dressa seg skikkelig opp :)Har egentlig ikke spist så mye spinatsuppe før..men det var veldig godt..så det lager jeg nok igjen..
      Vi koste oss med te og rundstykker til kveldsmat også…så det ble nok mat i dag for å si det sånn .
      Klem og fin morgendag <3

    5. Eva: Ja han var hos oss å ordna seg før han dro ,siden vi bor nærmere der han skulle ..takk ,synes jeg også 🙂
      Jeg har alltid kjøpt posesupper…bortsett fra ei Mexikansk tacosuppe vi pleier å lage…
      Men å lage slik smaker jo mye bedre…og lettvint er jo også…men ikke et vondt ord om posesupper , synes mange av de er gode også jeg :)…Sov godt og klem fra meg<3

    6. lulltove: Tusen takk..veldig fornøyd med guttene mine <3 <3 Veldig glad i supper jeg også, og nå skal jeg prøve ut å lage flere fra bunnen av...spennende..regner med det blir litt mer næring i dem enn posesupper ...Sov godt og klem <3

    7. spiras blogg: Det er det beste jeg vet når gutta kommer innom ..og heldigvis er det ganske ofte 🙂
      Morro å se dem når de er pyntet og fine…håper sønn din koste seg på juleball da 🙂
      Suppa smakte utmerket :)..men fargen var finere enn det som kom frem på bildet..Takk for bra terningkast..hehe..:)

    8. For en kjekk sønn du har 🙂
      Spinat suppe har jeg aldri smakt. Da ble dere sikkert super sterke hele gjengen etterpå 😉 Det er det jeg forbinder spinat med. Suppa så forresten veldig delikat og god ut så den tror jeg at jeg må teste ut en gang 🙂
      Ha en fin fin dag 🙂

    9. Først så stilig ung mann :). Suppen såg god ut den. Eg ville ha hatt fløte i eg da. Men det er jo smak og behag og slikt. Fløte og meierismør :). Flink du var. Da får vi vnete på neste suppe og aus da. Ha ein fin dag og skalk dørene før stormen kommer. Den skulle komme til dere også, sjølv om eg regner med at det gjør fra seg det meste her. klem<3

    10. Åse Helen: Tusen takk…veldig enig 🙂 Har heller ikke pleid å spise spinatsuppe så ofte, men tenkte at det kanskje var det enkleste å prøve seg på …og det skal jeg lage flere ganger 🙂
      Hehe..ja plutselig ble jeg supersterk…det er i allefall jern i spinat, og det har jeg for lite av , så sikkert bra å spise mye av det :)…Fortsatt fin dag til deg også <3

    11. Maren Kvalvaag: Det var det, og så lå han over også..så da har man jo litt god tid til å prate 🙂
      Ble veldig fornøyd med suppa…og fargen var finere i virkeligheten enn på bildene 🙂
      Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    12. gretashobby: Takk, velkledd og fin med dress :)…Ja det sto jo fløte eller noe lignende i oppskriftene…men denne ble mer enn god nok..så ikke nødvendig …
      Her er været rolig foreløpig, men det kan jo snu brått det…og får min del håper jeg at det ikke blir noe merkbart…liker bedere rolig ,pent vær…Klem<3

    13. foreignerat50: Tusen takk..veldig stolt av guttene mine :)…Jeg har lett for å lage de samme tingene…men i det siste har jeg fått lyst til å prøve litt nye ting…og når man setter i gang er det jo ganske enkelt…synes du inspirerer med god mat også jeg…
      Kos deg i kveld <3

    14. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Det er kjempegodt…men jeg har kjøpt en del posesupper ..gode de også…men denne smakte myyye bedere…
      ..hehe..takk, veldig fine gutter har jeg…men det synes vel uansett alle mammaer…Ha en hyggelig kveld du også <3

    15. Knotmerr: Takk for det .jeg er veldig stolt av guttene mine..og når de er pynta til fest blir de jo litt ekstra flotte 🙂 :)…og suppa…det blir ikke lenge til jeg lager den igjen …for å si det sånn…
      God natt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg