Tja….Kunst og “denslags” !

Jeg har ikke greie på kunst og “denslags”men jeg vet hva som fanger min interesse ..og da jeg så dette øverste bildet i et blad, klarte jeg ikke helt å bestemme meg for om det var pent eller stygt, morsomt eller ekkelt, seriøst eller tullete…e.l..men det var i allefall interesangt..

Og da vi var på Hadeland glassverk så jeg vasen på bildet under, og begynnte å tenke på det bildet jeg hadde sett, selv om det ikke lignet var det noe ved vasen som minnet meg om maleriet..litt merkelig ..men sånn var det for meg .


“Det tåbelige menneske “malt av Michael Kvium…

Vase på Hadeland Glassverk..Kvinnelig designer, som jeg ikke noterte navnet på..

 Kan du se noen likhet ved disse to  ?…..                                                     #kunst #hadelandglassverk #blogg #norge                                                                                                                          

 

41 kommentarer
    1. Nei jeg kan ikke se noen likhet mellom disse. En sur dame og en flott rød vase…men så er ikke jeg noen kunstkjenner heller 😉
      Ha en fin kveld 🙂

    2. Hehe…fasongen var jo litt lik, men ellers ville jeg nok helst hatt vasen hvis jeg skulle velge 😉 Men tror ikke noen av de ville passet inn hos meg heller. Men en artig sammenligning var det 😀
      Ha en flott og fargerik kveld du vakre 🙂 Du er alltid så god til å vise oss lesere et lyst og lett sinn, og vakre farger 🙂 Man blir glad av det 😀
      God klem til deg <3

    3. Åse Helen: ..hehe..der kan du se hvor forskjellig man opfatter ting…for jeg tenkte at det var en sur mann..:)… vasen er flott… der så vi begge likt 🙂
      Jeg tror det kan være noe med den overste delen av vasen og hattebremmen(snudd opp ned)og den røde fargen som gjorde at jeg assosierte dem…Fin kveld du også <3

    4. Eva: Hahaha..ja det bildet er litt merkelig, men det fikk meg til å tenke og da er det vel bra kunst…Hadde ikke passa så godt hos meg heller 🙂
      Takk for det og i lige måde :)…Nå baker jeg rundstykker for yngste sønn kommer åskal ligge over 🙂 Klem tilbake<3

    5. Jepp, jeg ser likheten jeg. Mest i form, men også litt i farge, og stemning… den sure munnen er liksom litt tilstede i den glass-tingen også 😀 Jeg elsker sånne sammenlikninger og synes det er herlig at du fikk en sånn assosiasjon 😀 Klemmer <3

    6. frodith: Godt det ikke bare var meg da..hehe.:).vet du at når du sier munnen nå, så legger jeg merke til det også..men det var ikke det første jeg tenkte på.:).morro at vi legger merke til forskjellige ting :)….Ja merkelig og litt gøy at jeg begynnte å temke på det bildet da jeg så vasen .
      Klem og fin kveld videre..håper det er bedre med deg <3

    7. rita johannessen: ..hehe..bare meg og Frodith som har sett noe likhet enda..men det er vel slik det er med kunst..vi ser på ting med forskjellige øyne..og det er jo det som er spennende.
      Ja det er et merkelig bilde :)..og vasen er vakker :)…Klem søte du <3

    8. Vi har endel ‘rar’ kunst, og samler, så jeg kunne tenkt meg både dama og vasen jeg, men noen likhet ser jeg ikke, er vel for enkel i hue, he he. Dama skulle jeg hengt i hallen og vasen ville jeg fylt med små hvite roser på frokostbordet 😀 Ha en fin kveld. Klem herfra <3

    9. Lene S.: Så spennende da :)..ja bildet er jo litt interessangt og vasen er delikat og pen ..hvite roser i hørtes nydelig ut :)…det er jo morro at folk som kommenterer ser ulike ting..det er vel kunst på sitt beste …Klem og fin kveld tilbake :<3

    10. Du har god kunstnerisk formsans ja! De ligner jo veldig på hverandre! For meg er det nederst på nesen og avstanden til den runde haken som fenger. Stilig vase, men den typen var ikke helt blid i mine øyne.:)Skulle jeg velge mellom bilde og vase, så ble det vase, garantert! 🙂

    11. natheless: Takk så hyggelig å høre det da :)….oj ,det var enda en detalj jeg ikke hadde fått med meg..greit å ha flere til å se..så oppdager man mer..
      Ja han/hun var litt ekkel og veldig sur..hehe..
      Vasen den er jo enkel og delikat …så den kunne nok passet lettere inn hos de fleste :):)

    12. Hei, hatten er litt lik toppen av vasen, vasehalsen litt lik lang nese, rødt går igjen hos begge og begge var kanskje litt merkelige for sin art. Kanskje begge egentlig er litt tåpelige for sin art? Ble litt opptatt av hva han hadde i ørene. Er det penis eller mark? Begge deler er kunst, i form av sin annerledeshet.

    13. Jeg syntes vel kanskje ikke at de ligner på hverandre….. Vasen har en fin form, som jeg faktisk likte veldig god. Bildet derimot kan jeg vel ikke akkurat påstå er en hit, men personen hadde noen flotte øredobber, knis :o))

    14. Ser ikke noen likheter i det hele tatt jeg 🙂 men så er ikke jeg den personen som er mest interessert i kunst heller da 🙂 hehe Men likte vasen veldig godt da, likte at det var en spesiell form på den 🙂 Ha en fin kveld videre, klem <3

    15. cuskima: ..hehe..det er sant..det var en likhet ja :)…ikke de helt rette tingene her heller …men litt interesange ….God natt og klem fra meg<3

    16. fjellgeitbundingen: Godt observert..Litt spessielle begge to ja..selv om vasen var litt pen også :)…
      …hahaha..holdt på å”le meg ihjel” her nå…..ja hva det i ørene er må vi nok fortsette å lure på..jeg har ikke funnet det ut i allefall …men noe merkelig er det 🙂 🙂

    17. Vera Lynn: ..nei da..men noe ved dem gjorde at jeg assosierte ett eller annet felles ved dem 🙂
      Ja de øredobbene var noe helt merkelig, ingenting jeg ville brukt..hehe..God natt <3

    18. Therese Bråthen:Mange som ikke så noen likhet..og noen som så det..sånn er det med kunst..og det er jo spennende :)…Jeg er heller ikke veldig opptatt av kunst..men noen ganger ser jeg ting jeg fatter litt interesse for og blir litt nysgjerrig på :)…Vasen er litt fin den 🙂
      Klem og god natt<3

    19. Formen er slett ikke ulik 😀
      Jeg har ikke peiling på kunst men jeg vet hva jeg liker og jeg har 2 orginaler maleri av verdi på veggen. Det som fenget meg med dem var humoren, lekenheten og fargene 🙂
      Nattaklem

    20. Fru Stussli: Nei det var i allefall “noe”ved dem som gjorde at jeg sammenlignet dem :)..formen og fargen ,selv om det ikke er likt..er det noen likheter..
      Sånn er jeg også, enkelte ting er bare sånn at det er noe ved det som tiltaler meg 🙂
      Dette maleriet var jo veldig spessielt..ikke pent men interesangt ..Humor og lekenhet høres ut som fine bilder.. Nattaklem til deg også <3

    21. Hei igjen. Ang. betesalaten så blei den veldig god. Jeg skar opp ca 1 cm biter og la i ildfast form, Ringlet over litt olivenolje og flytende honning og strødde over litt sølvløk og valnøtter. Gratinerte med Chevre, 200 grader til betene blei litt myke og spiste med alfalfaspirer på toppen. Kan fint lages med kun rødbeter også. Det har jeg gjort før.

    22. Hihi , ja dette var ett snodig maleri og en spesiell vase ;-D Artig at du føler det er noen likhet da , har kanskje øye for detaljer eller er det noe annet , hmmmm.. Nei dette er ikke så godt å si du . Men om det er noen likhet for meg så synes jeg uansett det er altfor vanskelig å forklare , hihi 😉 Men ja herlig altså <33 Må le litt for meg selv her jeg ;)) Bare positivt altså 🙂
      God klem fra meg og en tipp topp tirsdag videre til deg <33

    23. Fru Tunheim: Så bra :)..den må jeg prøve…hærtes helt nydelig ut…men tåler ikke valnøtter, så de må jeg la være…eller prøve med Chashewnøtter 🙂
      Takk for at du ga tilbakemelding<3

    24. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Så bra :)..nei han/hun så rimelig gretten ut..ingen solstråle akkurat…
      Men det var mye å fundere over ved dette bildet da..men ikke slik at man ble glad innvendig akkurat… Ha en fin dag videre:)

    25. cathrinehenriksen: ..jeg har nok en over gjennomsnitt velutviklet kreativ hjernehalvdel.og fantasien er det ikke noe å si på…(det skorter mer på den delen med rettskriving..hehe..)..ja dette er det lov å le av ..utrolig at noen har kommet på ideen å male noe slikt 🙂
      Takk :)..fin dag videre du også …Klem<3

    26. Man trenger heldigvis ikke ha ‘så greie på’ kunst for å betrakte det #selv om det hadde nok hjulpet en gang i blant med noe kunnskap# .Jeg elsker kunst i alle format!

    27. vaniljeogpepper: Det er sant, det viktigste er opplevelsen det gir den enkelte :)..og er det en kunstner som fenger mer enn andre, pleier man jo å finne ut litt mer om denne..og dermed har man jo lært noe også 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg