Turen innom Hadeland Glassverk….med “splitthopp”…..

I gårsdagens innlegg fra Klækken hotell..HER..skrev jeg at vi hadde vært en tur innom Hadeland glassverk  og at jeg skulle legge ut noen bilder i dag, så da gjør jeg det.

Det er veldig koselig å gå rundt der oppe, og mye flott å få kjøpt, men vi var bare en liten tur innom, var litt sliten så orka ikke fly rundt å handle.

Men en tur innom der de lager fat o.l må vi alltid ha med oss når vi er der oppe..koselig å sitte å se på.

Og så måtte vi ha en kaffekopp før vi starta på hjemturen…..Skriver litt under bildene.

Det er mange forskjellige “hus”å gå inn i ,men vi måtte kutte ut noen ,vi var der bare en times tid..men skal du være en hel dag er det mye å se..

Noen “sprell” måtte vi jo ta oss tid til innimellom titting på julepynt…


Her er det veldig morro og avslappende å sitte og følge med på alt de lager…

Bare snøen som manglet her nå…

Vi finner jo alltid et koselig bakeri, men det var så fullt at vi måtte sitte ved bestikkdisken..men funka det også…


Bildet taler vel for seg selv ……..#ringerike #jevnaker #hønefoss #klækken #hadeland #hadelandglassverk #norge #blogg #glass #bakeri #jul #mjøndalen

46 kommentarer
    1. Så utrolig fint det er der 🙂 Der har jeg aldri vært før tror jeg 🙂 Men har vært mye på løten lys da, der har jeg å mamma dratt vært år før jul 🙂 Så ut som det var et sted man kunne få skikkelig julestemning av å være 🙂 Gode klemmer til deg <3

    2. Dette fikk jeg faktisk julestemning av å se på. Skulle ønske det var noe sånt her man kunne besøke, et sted med sjarme 🙂 Er kanskje mulig det er sånne ting her, men kjenner ikke til det i skrivende øyeblikk. Flotte stemningsbilder altså. Fikk virkelig lyst å ta meg en tur dit 🙂
      Jeg har også hørt at det spøker der. Lurer på om det ikke har vært med i Åndenes Makt på TV Norge en gang? Kan hende jeg tar feil 😉
      Kan tenke meg det er en god helg nå, etter å ha sett alt dette vakre 🙂
      God kveld videre 🙂
      Klem <3

    3. Sånne steder er så koselige at det å sitte ved bestikket er jo bare en del av opplevelsen. Takk for fine bilder. De fikk meg til å smile. Herlige hopp og sprett, deilige kaker og vakre saker! Med snø, måtte det jo ha vært et eventyr!

    4. Jeg har aldri vært der før, men det fikk jeg lyst til nå 🙂 Ser superkoselig ut <3 Hele området 🙂 Tenker du koste deg ja, og litt sprelske ble dere til og med 😀 klemmer <3

    5. Jeg har alltid hatt lyst til å ta en tur dit, og når jeg ser på bildene dine blir ikke lysten mindre kjenner jeg :o)) Nå som vi nærmer oss jul, pirrer det ekstra i magen når jeg ser julemotiver. Takk for titten :o))

    6. fjellgeitbundingen: Ja kjempe fint sted og mye å se på 🙂 Veldig koselig med all julepynten rundt omkring ..fin inspirasjon 🙂 🙂

    7. cuskima: Det visste ikke jeg…men merka ikke noe..hehe..
      Man kan sikkert komme frem med tog ,buss osv..men da blir det straks litt tungvint ja 🙂
      God natt<3

    8. Therese Bråthen: Ja og her ser du jo bare bittelitt :)..løten har ikke jeg vært på , så det kan jeg tenke meg en gang :)..Veldig mye juleting ,så man fikk julestemning ja :)..Klem og god natt<3

    9. Eva: Så bra, komm litt i julestemning jeg også 🙂 Du får undersøke, kan jo være noe spennende som ikke er så langt unna deg også ..
      Hørte en annen som også sa det om spøkinga, men jeg har ikke hørt om det før..men det gikk i allefall greit..skjedde ikke noe med oss..eller kanskje det var derfor vi hoppa så høyt..haha..
      Var ei koselig helg,men du kan si jeg merker det..inne i pysjamasen i hele dag..men det er det verdt av og til .:) Godnattaklem<3

    10. natheless: Ikke sant, var glade vi fikk en plass vi 🙂 Ja det var mye koselig å ta bilder av her, og vi fikk jo bare med oss en liten del..men har jo vært der før også :)…Litt snø hadde gjort seg, men det kan en ikke styre..men fint for det :)…God natt <3

    11. Brit: Var mye lys rundt omkring, men vi var på formiddagen, så litt usikker på om alle julelysa var tent..men det var i allefall julestemning der 🙂 God natt:)

    12. frodith: Det er verdt et besøk, mye mer å se på enn det jeg har fått med her 🙂 Koselig å være der, men var litt sliten så det holdt med en times tid :)..men fikk i allefall litt inspirasjon og julestemning :)….Hopp og sprett og klem fra meg <3

    13. Vera Lynn: Så bra det fristet til et besøk..det burde du prøve å få til :)Her kan en både handle, hente inspirasjon og kose seg med kaffe og kaker..sikkert mat også om en skal være en hel dag.
      Sov godt og klem fra meg<3

    14. Jeg bodde på Klekken hotell en gang jeg var på kurs der i flere dager. Så nydelig der og den maten… Og glassverket skulle jeg gjerne ha besøkt. Det så veldig fint ut der og helt sikkert noe jeg kunne ha kjøpt.. Det er ofte veldig enkelt.

    15. Et fantastisk sted det der, en kulturperle som har mye aktiviteter i seg nå før jul. Har faktisk aldri vært der men har hørt mye ros om stedet.

    16. En fin fin tur ser det ut som, mog ikke minst en del fristelser..
      Slik er det jo greit at det er også innemellom da.
      Her i Bergen har det åpnet en del nye sentrer, men kun ett har fristet meg så langt?
      Handler om hva jeg gidder rett og slett:
      Det er ikke min stil å gå i kø, og masse mas rundt meg. Det trives jeg ikke med.

    17. Har aldri vore der, men det er ein plass som står på lista overe steder eg skal besøk seinare. Kor lang tid tar det å kjøre dit fra f.eks Drammen. ? Masse flott å sjå og litt morro å gjøre noen sprell da. Morro å sjå bildene av lekne ungdommer :). Dere fulgte vel med på fotballen i går? HA ein flott dag vennen stor klem <3

    18. Koselig avslutning på ‘bryllupsreisen’ med elegante splitthopp ;-D Men, på Hadeland Glassverk har jeg/vi vært mange ganger, senest nå i høst. Begge mine svigerinner har falt for ‘Tangen’-glass/sotfarget fra Hadeland. Saken er at hos dem er ikke serviser og glass nok bare til 12 personer, de må ha til 24, stor familie vet du og alle er samlet 😀 Fikk meg en gledelig overraskelse, de glassene var det 40% på, det må bli årets julepresang fra oss, da er det komplett hos dem. Ha en fin mandag – klem fra meg <3

    19. Dette innlegget passet meg perfekt. Jeg har nemlig lyst til å ta med mann og barn dit til helgen. Og disse fine bildene gjorde ikke lysten mindre!! 😀

    20. Fru Tunheim: Så koselig at du også har vært der og var fornøyd :)..Vi har pleid å ta en tur på Hadeland glassverk i forbindelse med overnatting på Klækken : Mye fint der ..men jeg har jo det meste jeg trenger så blir mest titting 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    21. Helge: Ja tror det skjer mye , så noen barn som satt å malte på glasskuler, spennende sted for barna også :)Du får prøve å prioritere en tur dit en gang, verdt et besøk 🙂 🙂

    22. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja her kunne en kjøpt med seg mye fint, men ikke trenger jeg noe og ikke var formen på topp…så litt titting som inspirasjon var fint det også 🙂
      Senter er pyton før jul…På Hadeland var det stille igrunnen da vi var der..men det er jo et stort ommråde så det var sikkert en del folk alikevel 🙂 Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    23. gretashobby: Det er verdt et besøk, så håper du får det til en gang :)..Sånn ca 11/2time tenker jeg :)..Vi måtte jo “leike”oss litt innimellom tittinga..hehe..
      Fulgte ikke med på kampen..men fornøyde med resultatet…selv om vi ikke har fotball”dilla”.
      Klem og fin dag videre<3

    24. Sonja: Så bra du liker deg der også :)..har vært der sommerstid også,men det er mange år siden nå…Liker godt julestemningen man får der oppe..med litt snø hadde det vært helt perfekt 🙂
      Ha en fortsatt fin dag 🙂

    25. Lene S.: Takk :)..ja vi måtte jo avslutte med”stil”. Mye en kan kjøpe der ja :)Søstern min har de Tangen glassene 🙂 Vi har Finn krystallglass i alle varrianter (til tolv)og det meste har vi fått av mamma (og pappa da han levde),det var en grei ting å ønske seg 🙂
      Lurt å passe på når det er prosenter på slikt ja :)Fin dag videre til deg også<3

    26. Ser ut som de virkelig har koset dere. Ja, det er mange fine steder i Norge. Man trenger ikke å reise langt for å ha det gøy og se noe nytt:)
      Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg