Egentlig bare “pes”

Syns det kan bli litt masete med slike bonus/rabattkort man får rundt omkring, har et par fra kafèer vi ofte er innom på lørdager ,hvor hver sjette kopp er gratis, og vi er jo to så da blir det fort en gratis kopp…så det er greit å benytte for oss.

Men nå hadde vi fått et slikt kort på Meny og da vi brukte det første gang, måtte vi kjøpe med to pastillesker ved kassa for at summen skulle bli over 500 som den må være for å få det registrert på kortet, og så er det fem ganger og så er det innen midten av Desember..osv…

Så da vi i dag handlet for 430 kr på Meny og etterpå kom på at vi hadde det kortet, og begynnte å tenke at ..så dumt at vi ikke huska det å bare kjøpte med noe så vi kom over den 500 summen igjen..tenkte vi at det ble mest mas og irritasjon med det…så nå klippte vi det like godt i stykker..hadde jo ikke trengt det , men sånn symbolsk..nå er vi ferdig med det kortet..hehe


#meny #julehandel #blogg #norge #kongsberg

47 kommentarer
    1. Jeg liker ikke meny sitt bonuskort. Det er mer for å trekke kunder enn for å faktisk glede kundene. Siden de setter så høye grenser for å få 200 tilbake. De hadde gjort det bedre om de sa du måtte oppnå en sum på det, men ikke at det var noen minstesum for at det skulle bli registrert.

    2. Det er noe forbaska tull akkurat det bonus kortet der. Vi handler jo masse på meny, siden det er nærmeste butikk og vi har brukt det bonus kortet 4 ganger alt tror jeg siden vi fikk det 🙂 Men det er jo ikke hver gang man handler for 500 kr da, så syns det skulle vært at man kunne registrert det hver gang du handlet jeg da men 🙂

    3. Karoline Johannesen: Enig, hadde vært bedre om en kunne samlet opp til en viss sum 🙂
      Og etter det jeg forstår må en bruke opp de 200 innen ei kort stund også.
      Men nå er jeg kvitt mitt, og trenger ikke tenke mer på det..like greit 🙂

    4. Therese Bråthen: Ikke sant, blir litt slitsomt å gå rundt å prøve å komme opp i den summen..selfølgelig er det ofte en handler for så mye..men dette er jo innen en viss dato, så da tenker jeg at en heller kommer til å handle ting en ikke trenger for å komme opp i summen..og da er det jo ikke særlig lønnsomt lenger :)…Klem<3

    5. Nei det er jo ikke det 🙂 Sånn som i går var det jo helt greit for da handlet vi alt vi trengte av tørr varer frem over å sånn, men ellers blir det jo ikke så mye da 🙂 klem <3

    6. Hehe, dere er no gode da. Vi er medlem av coop. Og får med jamne mellomrom rabattkort på spesielle matvarer. Det er greit. Da bruker vi dem når vi skal ah dei varene. Kjøper dei ikkje viss vi ikkje skal ah dei. Det er jo den butikken vi bruker til dagen, så da er det jo greit. Men slike der du skal handle for så og så mye, så og så amnge ganger for å få bonusen er litt mer dumt kanskje. HA ein super lørdagskveld. Klemmen

    7. Er enig med deg, lommeboka blir jo full av alle disse kortene man skal ha med seg overalt. Og jeg er IKKE flink å bruke dem, så når jeg nå blir spurt om jeg vil ha ett “fordelskort” takker jeg fint nei. Blir ikke brukt likevel.
      Ha en super fin lørdag 🙂

    8. gretashobby: hehe..:)..ja slike kort man kan bruke hele tiden , der man uansett handler er jo ok 🙂
      Dette ble i allefall for oss bare masete..huske på å bruke det osv..
      Nå skal vi starte med pizzalaging her.:)..Klem<3

    9. Shredded Linda: Nei , jeg også glemmer at jeg har dem..også har jeg dem i ei annen veske osv..hehe…Like greit som deg å takke nei 🙂
      I lige måde..kos deg 🙂

    10. Ikke bare kan de være til irritasjon de kortene, men de fyller opp i lommeboken også. Og når man da står der, og skal få kjøpet registrert, så står man en halvtime og leter gjennom bunken etter det riktige kortet. Så jeg beholder dem jeg bruker ofte, så kan resten være 😉
      Fin lørdagskveld til dere 🙂 Klem <3

    11. Eva: …helt klart…bare pes ..hehe..Ja et par kafè kort har jeg som regel i lommeboka :)..det får holde :)..Nå skal vi spise pizza og kose oss. Og du var jo bare sååå fin i kveld …Klem<3

    12. Enig. Mye stress med det Meny-kortet. Det er lett for å fylle opp beløpsgrensen med varer man ikke har planlagt å kjøpe. Hvem tjener på det ? Jo, Meny!

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Når guttane her bodde hjemme handla vi også for mye større summer hver gang :)..og skal man benytte slike kort må man gjør som deg ha det sammen med betalingskort :)…ja det ligger noen “fordelskort”rundt på ulike steder her også :)..Klem<3

    14. He he, sånn var det her også så vi kastet kortet. Vi pleier å storhandle en gang i uka. Det blir mest fornuftig handling da synes vi og mindre kjøp av “tullball” som man ikke trenger.
      Ha en fin lørdagskveld 🙂

    15. funderier: Helt klart, denne typen kort er det ikke mye å “hente “på for folk flest..:)..og jeg blir i allefall litt opphengt i det om jeg skal bruke det..søren nå glemte jeg å registrere kjøpet osv..men nå ligger i allefall dette kortet i søppla her :)..Fortsatt fin lørdag:)

    16. Åse: Ikke sant, det skal jo være en fordel..ikke en belastning..hehe..og man hadde jo veldig kort tid på de fem gangene…men bor man rett ved Meny butikken hadde det kanskje vært ok…men klarer meg veldig fint uten det kortet ..Fin kveld videre du også <3

    17. Jeg er ikke så glad i slike rabattkort. Det er sikkert fordi jeg glemmer å bruke dem og da ender det jo med dårligsamvittighet 😛
      Ha en fortryllende lørdagskveld

    18. Det var sikkert like lurt å klippe det opp. Det er de som tjener på kortet og ikke du. Hadde det vært du som tjente på det og ikke de, hadde du ikke fått kortet i utgangspunktet.

    19. Noen ganger blir det bare pes med sånne bonuskort ja.. særlig når man må handle for en viss sum. Og hvis man hele tiden må kjøpe ting man egentlig ikke skal ha, for å komme opp i 500, så sparer man kanskje ikke de 200 man får igjen til slutt uansett 😮
      Sånn sett synes jeg Coop-kortet er bra, jeg husker å bruke det og det blir da noen kroner etter hvert 🙂

    20. Kristin: Ja hadde det vær et kort man kunne bruke over tid, hadde det vært enklere..og det beste for kundene hadde jo vært at de heller hadde lavere priser på varene hele tida ..
      Har ikke coop-kort men vet folk er fornøyd med det.:).Fortsatt fin helg <3

    21. Det jaktes på kundens gunst. Blir litt lei av butikker og etablissement som kjemper for at jeg skal bruke penger på dem. I mitt neste liv skal jeg bli en delfin 🙂 :).

    22. lithanna: Hehe..de kunne like godt delt ut noen med penger med en gang…mye bedre enn å måtte huske på å registrere kjøp hele tida :):)

    23. Kan ikke bli mer enig i at alle disse rabattkortene bare er mas! Begynt å si nei jeg også! : Ha en fin natt og god morgen! 🙂

    24. Har ikke sans for slike kort i det hele tatt jeg. Det lønner seg først etter at man har handlet for en viss sum. Butikkene bruker alle triks når man skal få mest handel. Men det har vært slike kort i flere år nå, har sett de men aldri brukt de, men søstra mi er ivrig i så måte tror jeg. Slike kort skaper bare stress og mere forbruk.

    25. Handler i forskjellige butikker, så jeg slipper annet enn Visa 😀 Grønnsaker/frukt i ei sjappe, fiskebutikken, slakteren og bakeren, kun melk og tørrvarer handler vi på Rema, aldri Meny. Det tar litt tid å handle i spesialbutikker, det blir en lang runde, men kvaliteten er topp 😀 Nå lager gutta boys brunch, så da er det bare å møte opp, he he. Ha en fin søndag, vi skal gå i kø rundt Sognsvann etterpå 😉

    26. Dette er bra , synes du skal være litt stolt jeg , hehe …er mye mas med sånne kort 😮 Jeg har selv rabatt kort som jeg sjelden bruker , så burde vel egentlig bare gjøre det samme som deg . Ellers ender man kanskje opp med noe man overhodet ikke har bruk for . Bare for at det skal bli akkurat nok til ett stempel til liksom . Ja så jeg skjønner det der , usj …bra du tok tak i det og klippet det sund , herlig <33 Er sikkert mer penger spart på den måten sånn egentlig 🙂 Klemmer og fortsatt fin søndag <33

    27. Helge: Ja og særlig siden vi varierer litt med hvor vi handler, da kan det fort bli mye kort og styr.
      Ja man kjøper lett med seg litt ekstra for å komme opp i rabattsumen..et sånn gratis klipp på kaffe ,på steder man er en del, er jo ok. Kos deg videre i dag 🙂

    28. Lene S.: Her er det så langt til spesialbutikkene..at Meny er den butikke med mest ferskvarer 🙂
      Kvaliteten på maten er viktigere enn prisen for oss også..men gode tilbud kan være bra…men disse korta er bare masete.
      Håper dere har hatt en fin gåtur:) Her har vi prioritert å skifte på senger og stryke klær..eller mannen hjalp til med sengene..men jeg sto for stryking mens han vaska biler :)Klem<3

    29. cathrinehenriksen: Ikke sant ! Like greit å bli kvitt det peset, å huske på det,og passe på å handle nok ,så en kommer opp i summen en må ha :)..og da blir det jo egentlig dyrt i steden.
      Beste er å kjøpe det en trenger..ferdig med det…
      Et par slike gratis kopp kaffe kort har jeg benyttet meg av, men der er det ikke noen tidsfrist e.l..Takk i lige måde og stor klem tilbake <3

    30. Jeg liker heller ikke dette. Blir stadig spurt om jeg er medlem her og der. Er kun medlem i Coop for det har vi vært siden “tidenes morgen”, forøvrig sier jeg “nei takk” og går et annet sted neste gang (gjelder mest klesbutikker og det er det et vrimmel av her på Nedre Romerrike). Har også bonuskortet fra Meny, handler der kanskje en gang i uka og kommer da over 500 kr, men det blir neppe fem ganger før fristen går ut.

    31. strikkogtov: Ikke sant, en kunne jo hatt et skap fullt av rabattkort om en takket ja til alt…i butikker en handler fast, og som det ikke er tidsfrister på , kan det jo gå ann..men liker best å betale og ferdig med det :)..Fortsatt fin kveld <3

    32. Hihi, det er godt å fri seg fra slike ting som egentlig bare er pes med, ja;) Og jeg er ikke imponert over Menys ‘store’ rabatt her når det må brukes minst 2500 kr frem til kun midten av desember for å få 500kr i rabatt. Det er for mange penger som skal brukes på en dyr butikkjede på for kort tid – vedder på at de fleste ikke kun handler på Meny, men har en fin blanding av billigere butikkjeder sammen med blant andre turer til Meny. Men ellers liker jeg godt slike rabattløsninger som tilbyr feks gratis kopp kaffe etter så og så mange klipp på kaffekort+samme med at man gjerne får den feks 6 lunsjen påspandert på en kafé/restaurant:) Faktisk sist gang jeg var på TGI for å spise lunsj, spiste jeg en fantastisk god lunsj til kun 15kr og det var da altså kun et beger med honey mustard jeg bestilte på siden av lunsjen min som jeg måtte betale for ettersom jeg hadde nådd opp til en gratis lunsj på ‘klippekortet’ – veldig kjekt:)

    33. Fromfat2phat: Ikke sant..og faktisk får du bare 200kr i rabatt og de må du ha benyttet innen midten av Januar også…så bare stress ja..:)..vi handler ofte på Meny, men ikke alltid..så da MÅ man liksom…
      Jeg også benytter slike kaffe kort ,det er jo ikke tidsfrister der..så det får man som regel benyttet:)..det må man jo ta med seg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg