I går…..og i dag

Kom litt snø her i går ,men i dag er det ikke så mye som et fnugg igjen. Kanskje like greit , for jeg er ikke helt klar for vinter enda, selv om det blir litt penere ute, og kveldene ikke så mørke.

Men i Desember vil jeg gjerne ha snø i passelige mengder, om vintern ønsker de fleste litt snø og litt kulde, men ikke FOR mye. Og om sommer`n vil vi gjerne ha det varmt, men ikke FOR varmt..og vi vil gjerne ha litt regn, men helst om natta og fin vær igjen om dagen.

Det er jo lov å ønske og håpe da…men været får vi jo ikke gjort noe med..og jeg er veldig glad i årstidene og variasjonene..men jeg vil helst ha lengere sommer og kortere vinter..hehe…


#mjøndalen #norge #vinter #norway #blogg #kulde

27 kommentarer
    1. Her har vi ikkje sett snøen enno. Men eg skypa med Knerten og mammaen i går. Og da peika han på vinduet og fortalde skjønte eg at det snødde. Sjølv om ikkje skjønte det :). Det blir på ein måte hans første vinter. Spennende det.
      Det blir lysere og finere ja, men eg liker ikkje vinter lengre. Eller kroppen liker det ikkje. Men vi får ta det veret vi får og gjere det beste ut av dagen. Ha ein fin lørdagskveld sammen med din kjære. klem

    2. Hørte de var kommet en del snø hjemme også ja!
      Er ikke heelt overbevist på at jeg liker det gitt.
      men så er vi i november også da.. så kan kanskje ikke si så mye på det:)

    3. Veldig glad for at det ikke har blitt liggende noe snø ja 🙂 Her har det snødd i går, men lå kort. Og i dag KALDT regn 😀 Med paraply 😀 Når det blir ORDENTLIG snø, skal jeg kose meg med det 🙂 Har bestemt meg for det 😀 klemmer i vei <3

    4. gretashobby: Dette er andre gang med et lite snøfall her :)..ååå så søtt, barn og den første snøen er så gøy, aner jo ikke hva de tenker når de ser det…en helt ny erfaring 🙂
      Nei kulde er ikke det beste jeg vet, men litt snø er ok 🙂
      Ønsker dere en fin kveld også 🙂 Klem<3

    5. Moving On: Nei, det trenger ikke komme enda , men i Desember er det ok med LITT snø 🙂
      Det vil nok bli noen dager med snø, som så forsvinner igjen fremmover nå tenker jeg 🙂
      Ha en koselig kveld <3

    6. frodith: Ja det haster ikke ,for å si det sånn :)..ja i dag var det litt grått og uggent…men inne er det deilig da :)..Ordentlig snø er fint i “passe”mengde..Klem og fin lørdsgskveld 🙂
      I dag blir det så enkelt som posesuppe og loff her….brukte heller noen krefter på litt rengjøring i dag. Lørdagsklem fra meg <3

    7. Her pleier vi ikke å ha så mye snø. så håper ikke det rare været gir oss snø enda. Men det kan fort skje. Men jeg frykter ikke snøen, selv om jeg foretrekker sommeren. Jeg liker å rydde snø fra gårdsrommet, når jeg er i form til det vel og merke 😛 Men, en dag eller to med snø er ok…og da helst på julaften 🙂
      Men det er jo pent da, med et snødekket landskap 🙂
      Kos deg, samme hva…Satser på at resten av snøen venter til desember før det banker på døren 😉
      Lørdagsklem til deg fra meg <3

    8. Eva: Her er det heldigvis mannen som måker, for det kan komme litt snø her altså :)..snø julaften , og ei uke før og ei etter hadde vært akkurat passe ..hehe..
      Nysnø er jo bare sååå pent , og man får jo julestemning når det daler store “snøfiller” 🙂
      En god klem og fin kveld til deg <3

    9. Nei været kan man ikke styre :-p Men jeg er enig med deg , synes vinteren kunne vært kortere og sommeren lengre . Men det er vel slik det er fordi vi skal være fornøyde når årstiden sommer først er her og sette ekstra stor pris på den :)) Ja på juleaften må det gjerne være snø for kosens skyld :o) Ønsker deg en fin kveld videre nå , klemmer <33

    10. cathrinehenriksen: Nei man må ta det været en får og gjøre det beste ut av det :)..ja det er noe med å glede seg til en ny sommer , det hadde ikke vært det samme uten en vinter i mellom 🙂
      Snø og jul hører sammen syns jeg…men vi kan ikke styre det heller …Klem<3

    11. Det blir så lyst og rent på en måte når sneen legger seg, jeg elsker snø….når jeg er inne såklart haha Goood helg kjære du <3 godklæm 🙂

    12. Fru Stussli: Ja midt i Desember kunne passe meg…må jo ha litt julestemning 🙂
      Nå er det snart tid for å legge seg her..God natt 🙂

    13. Mariann Sæther Tokle: …hehe, ja har gjerne mildvær en stund til …men i jula kan det være ca fem minusgrader. 🙂
      Sov godt 🙂

    14. ladyaugust: Ja nydelig å se ut på sneen …hehe..:)
      Også hører det jo med når det er vinter, så kan vi glede oss til den begynner å smelte, og så er det plutselig vår igjen….Klem<3

    15. Snø ja, det var det gjestene våre ønsket å se, men dessverre for dem. Nå er det brunch snart og etter den skal vi ut å vasse i løv, he he, god erstatning synes jeg. God søndag med klem til deg <3

    16. Lene S.: Ja snø er jo fint å se på, men ingen hast med at den skal bli liggende enda. Ja var jo ikke mye som kom her heller da.:)
      Brunch og gåtur høres hyggelig ut 🙂 Her driver mannen av og rydder i kjellern og jeg har satt en deig og skal bake horn…så får vi seom det blir en liten rusletur etterpå .
      Klem og kos deg videre i dag <3

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det blir ofte litt styr med snø, men i passelige mengder rundt juletider er det utrolig flott å se på 🙂

    18. venkesstrikk: Nei det lille som kom er borte her også nå 🙂
      Jeg vil også helst ha den rett rundt jul…men en vinter helt uten snø blir litt trist:)…for det er jo så pent å se på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg