Inspirert av andre blogger…

Først takk for alle de fine kommentarene på gårsdagens innlegg ..HER..

Har sett en del folk som har laget pizza på speltlomper ,tacolefser, o.l….og det har inspirert meg til å prøve selv, og på Tirsdag hadde vi det til middag, det var veldig godt og enkelt, så det lager jeg nok igjen, selv mannen som er veldig opptatt av sunn mat syns dette var et bra måltid..nå skal det sies at han “lassa”på med ekstra kyllingfilet og karbonadedeig på talerken.

Dere ser sånn ca ingrediensene på bildet, jeg lagde to typer:

1. pizzafyll, karbonadedeig, annanasbiter, soltørka tomater, litt hakka tomater og raspa ost på toppen.

2. pizzafyll,kyllingfilet,sjampinjong,rødløk,litt hakka tomater og raspa ost på toppen.

Ovnen på 200grader 10-15 min , her er det bare å følge med , jeg ville ha de litt sprø i kanten så her sto de ca 15min.

Så hadde jeg litt ekstra “grønt”å ha over…liker litt friskt ved siden av varm mat.

Vi spiste med kniv og gaffel, men det egnet seg å brette å spise med hendene også…jeg spiste to ,det var passelig for meg.

#pizza #blogg #mat #middag #mjøndalen

36 kommentarer
    1. Det så da veldig godt ut. Jeg har faktiskt vært med å lage pizza på rist over bålet på denne måten. Nydelig det også. Ha en fin ettermiddag! 🙂

    2. Så smart! Ja dette skal jeg ta med meg av inspirasjon også 🙂 Alltid gøy å prøve noe nytt og dette så jo ut til å kunne lages kjapt også 🙂

    3. Dette er kjempegodt. Jeg har ved et par bursdags selskapelige anledninger laget alle ingredienser klart i skåler, og og gjort det om til en lage selv buffet. Da bruker jeg alt mulig som bunn, loff, pitabrød, tortillas…Ja, alt man kommer på som er av brødmateriale. Så får gjestene fylle sine egne porsjonspizzaer. Jeg tror i grunnen det går litt mer mat da, men likevel, det er kjempekoselig og superenkelt, og alle får noe de liker 🙂
      Mat er veldig sosialt, og sånt som dette er snacks i tillegg 🙂
      Fortsatt fin ettermiddag til deg 🙂 Klemmer <3

    4. natheless: Takk:).. det var smart hender vi er på tur og har bål..og vi er ikke så glad i å spise pølser…kan sikkert steke det på noe folie eller noe også..om vi ikke har med rist…Fin dag videre du også <3

    5. miastorp: Tusen takk, også kan en lage det på “sin”måte og ha på det en liker best..Dette gikk kjapt..og var jo ganske sunt også :):)

    6. Eva: Ja ,har sett mange har laget, men aldri smakt før…og det var bedre en forventet..nam 🙂
      Det er lurt da, at folk kan ta på det de liker..og ja en kan helt sikker bruke andre brødtyper også..
      Jeg skal helt sikkert lage igjen, særlig siden mannen syntes det var innafor sånn…sunnhetsmessig..også..:)..Klem og fin dag videre<3

    7. cathrinehenriksen: Ja man kan jo fylle opp med det som er av sunne saker..også ble det et varmt lite måltid også…så enkelt at selv Cathrine kan lage det..hehe..(er du som har gitt meg inntrykk av at du ikke er så glad i matlaging alså )….Klem <3

    8. Pizza er jo supergodt 🙂 De selger slike pizzalomper(ligger ved siden av tacolefsene) og det pleier vi å ha innimellom, men akkurat nå skal jeg sette i gang med hjemmelagd pizza helt fra bunnen og det er digg det også, bare gjett at Englene liker pizza eller 😀 I natt måtte jeg opp og lage meg noen nattpannisser for det er jo også digg, jeg tror jeg elsker mat <3 gooodklæm og en fin ettermiddag og kveld til deg såklart 😀

    9. gretashobby: Takk, enkelt og godt…joda har ost på…står under innhold på pizzaene..men på bilde syntes bare osten når jeg hadde den på toppen…uten ost hadde det nok ikke vært like godt..tror jeg..:)Kos deg i kveld og klem fra meg <3

    10. ladyaugust: Helt enig :)…i helgene lager vi alltid fra bunnen av,men sånn litt enkelt til hverdags er jo greit ,av og til…:)…sulten om natta også..hehe…ja pannisser smaker vel døgnet rundt 🙂
      Nå skal jeg på et arangemang for 25 år i kommunen. hvor man får gavekort…(men jeg har jobba der i over 30,så burde vært invitert for lengst )..men bedre seint enn aldri…Fin kveld og stor klem <3

    11. Dette så godt ut og ikke minst sundt. Pizza spiser jeg som regel med kniv og gaffel. Kankje det blir en pizza iløpet av helga. Kjipt at man ikke kan legge ut lukt med siden av bildene her…. Ha en fin aften…

    12. Så kjempedeilig ut 🙂 Og lettvint. Og det er jo viktig for MEG da 😀 Hi-hi Vi lager noen ganger halv-hjemmelaget pizza, rulle -ut-deig med fyll og kjøttdeig 🙂 Blir som hjemmelaget nesten 🙂 Klemmer <3

    13. Helge: Ja fant ut at det var ganske sunn mat, så da kan man jo ha det til hverdags også ,ikke bare som lørdagsmat:)…hehe..ja kanskje det med lukt går ann om noen år også..nei tror ikke det..Jeg liker også å spise pizza med kniv og gaffel…God natt:)

    14. frodith: Takk, ja lettvint er det beste..i allefall sånn til hverdags :)..i helgene lager vi jo bunnen også, men dette var et fint alternativ :)…i kveld har jeg vært på en tilstellning, skriver nok litt om det i morgen..Ha en fin dag i morgen 🙂

    15. Vi bruker Pizza-tortilla. Det er litt tykkere tortillalefse i mindre størrelse og ungene elsker når mor gjør det lettvint og lager “tortilla”-pizza 🙂 Ha en riktig flott fredag!

    16. Hekleri og Ra: Takk for tips , kanskje jeg prøver det neste gang, da blir de vel litt større også 🙂
      Ja dette tror jeg “alle”liker..også kan en jo ha på det hver og en liker best..:)
      God natt og fin fredag <3

    17. Eg også liker best tynne pizzaer og da gjerne med seranoskinke og ruccula…..de topper man på slutten så det blir varmt , men ikkje brent eller stekt. Er velidig enkelt med sånne tynne bunner som dette . Ost er et must på pizza 😀
      Eg har forresten lik sånn sett med skåler på sånn snurrefat som du har , lekkert 🙂
      <3

    18. cuskima: Ja det er kjempe godt, liker tykk bunn også jeg , men tynn bunn er minst like godt :)..seranoskinke tenkte jeg ikke på…det får bli neste gang :)..ja jeg hadde ost på, ellers er det ikke pizza..
      Ja det fatet er jeg glad i, kan brukes til godteri og frukt også…dekorativt..Sov godt <3

    19. ja kan brukes til alt ikkje sant 🙂
      ja nei elsket tykk bunn før,men er det med meg og gjær og magen og sånn vet du -ikkje så fornøyd hahaha, så tynn uten gjær er best:D
      nattinatt
      <3

    20. Det så utrolig godt ut, og her i huset er det på samme måte. Prøver å finne frem itil mat som gir masse energi, men ikke fult så mye kalorier.:) Trener og vokser ungene, og ja vi voksne trenger ikke ekstra å dra på.
      Denne skal jeg prøve når jeg kommer hjem igjen.:)

    21. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ikke sant, enkelt og sunt er det beste :)..og er det magert er det en bonus :)…barn i aktivitet renger masse næring 🙂
      Ja du burde prøve , er jo bare å ta på det en liker best selv …Fin fredag videre<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg