En “sniktitt” fra dagens 95 år`s feiring..

Som jeg nevnte i dagens forrige innlegg, skulle vi i 95`år`s lag til min mormor i dag, det var en hyggelig feiring med kaffe og kaker hjemme hos “mor”..og tenk at hun har bakt bløtekaka og gjort i stand det meste selv.

Noen av oss hadde bakt med en kake ( jeg den gule , som alltid er ønsket når jeg skal bake til noen )…Her var vi samlet 5 generasjoner(min eldste søster har barnebarn),

vi er heldige for det er jo ingen selvfølge å ha en bestemor når du selv er over 50år….

Som vanlig tar jeg ikke mange bilder av folk, men det av “mor”og barna hadde min søster lagt ut på FB, og mamma og “mor” vet jeg fra tidligere at syns det er ok.


#blogg #bursdag #drammen #norge #kaker

 

30 kommentarer
    1. Jeg kjenner at jeg blir rørt når du forteller om din mormor, og hvordan dere har feiret henne i dag. Du er så heldig som har både henne og foreldre…. For det er ingen selvfølge, som du selv sier! Kakene ser veldig gode og innbydende ut, og når jeg ser bløtekaken må jeg tenke på min egen mamma som alltid bakte en tilsvarende til fødselsdager :o))

    2. Veldig sprek dame synes jeg .-) Helt utrolig 🙂 Det var sikkert koselig <3 Jeg har ikke hatt besteforeldre på 20 år tro jeg.Mamma er jo 83, så min mormor ville vært godt over 100 nå... Mamma kom litt sent, og jeg også...så det hadde vært helt umulig liksom..

    3. Therese Bråthen: Tusen takk :)..hun føler seg nok ikke like sprek som før, men det skulle jo bare mangle…i forhold til alder er hun veldig “oppegående”…
      Den kalles suksesskake, kan legge ut oppskrift en dag..God natt <3

    4. Vera Lynn: Takk, hyggelig…ja jeg er heldig , men pappa døde i 2006 og ble bare 70år, så det er jo leit..
      Og det var både ostekake og sjokoladekake der også, så det var nok å kose seg med ja 🙂
      Ja mammaer og “morer”har som regel noen faste spessialiteter de lager…Sov godt<3

    5. frodith: Ikke sant, og hun liker å pynte seg og være fin, men er ingen jåledame heller :)..ja både mamma og mor var vel sånn ca 18 når de fikk barn..så da rekker det å bli noen generasjoner…
      Klem og fin morgendag<3

    6. Så koselige bilder. Du er jammen heldig som fortsatt har bestemor ja. Sa vel det i forrige kommentar også :). Savner fortsatt min bestemor eg. Til neste år er det 20 år siden hun døde. Hadde vore nesten 105 år om ho ortsatt var blant oss fysisk. Men ho er ed oss alikevel. :). Skjønner dere har god og fin kontakt og dere får du berre kose deg med. Ha ein fin dag min venn. klem

    7. Oiiiii jøss sprek dame! 95 år og steller i stand…😀😀😀 du har så mange flotte bilder ..gøy å titte innom deg..😀😀ha en fin uke! Den gule ja den er nam nam!

    8. Så koselige bilder. Likte den muren bak dem, med maleri også!
      Ja, det må være fint å feire sånne dager. Ikke alle oppnår så høy aldre. Jeg har kun er tippoldemor som ble 97, ellers har ingen blitt nitti i min familie. Min svigermor døde denne helga og hun ble 86 år. Trist og vemodig, men hun hadde vært syk av kreft i mange måneder, så det var også godt for henne å slippe.
      Så flink din bestemor var da, som til og med kunne bake selv. Sånt er herlig. Kos deg med fine minner og bilder! 🙂

    9. Vel overstått mors 95-årsdag 😀 Den gule kaka vet jeg smaker godt, he he. Min mormor døde for 2 år siden, 97 år og mett av dage, som det heter, bodde hjemme til det siste, morfar døde 2 år før henne 🙂 Men….jeg har både farmor og farfar i live, de bor i omsorgsleilighet – og der er det hjelp å få hvis de trenger det, de er begge over 90 år 😀 Nå er det ut på tur, gubben og jeg har langfri, sola skinner og tursekken er pakket, det blir skogstur 😀 Ha en fin start på uka du også 😉 Solskinnsklem fra meg <3

    10. gretashobby: Takk, ja jeg er heldig med det, og vier jo mye sammen 🙂 Jeg savner også de andre besteforeldra mine..for vi har alltid vært en “samlet”familie og hatt mye kontakt..
      Ja man kan kose seg med minnene også..og det er jo bare slik at folk blir borte etterhvert..
      Klem fra meg<3

    11. lindusen: Ja hun er veldig selvhjulpen, selv om hun selvfølgelig ikke er LIKE sprek som før ..
      Takk for hyggelig kommentar…:)…Den kaka er en favoritt i vår familie i allefall…
      Ha en fin dag videre:)

    12. natheless: Takk 🙂 Den muren er det onkelen min som har malt, og jeg liker også den godt 🙂
      Nei over nitti er ikke vanlig…Trist med svigermoren din ,men 86 er jo ikke så ille, men let for det..
      pappa døde av kreft da han var 70..det var alt for tidlig syns jeg 🙂
      Ja ikke alle som baker selv i den alderen…Takk igjen og fin dag videre til deg <3

    13. Lene S.: Takk, ja det er kosekake nr 1 her i huset, den er som regel med når noe feires 🙂
      Da har du jammen hatt dine besteforeldre lenge..litt hjelp kan det være kjekt for dem å ha, da føler en seg litt tryggere på at de har det bra også 🙂
      Her er det også sol i dag, så jeg har gått ei runde i sentrum og vært innom Biblioteket og tittet litt i blader…Håper dere har hatt en koselig skogtur :)….Klem<3

    14. Knotmerr: Tusen takk 🙂 Ja det er hyggelig og “mor “er helt klar ..så det er hyggelig å prate med henne også :)…Fin dag videre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg