Savner noen blogger/bloggere

Ikke sånn at jeg går rundt å tenker på det hver dag altså . Men i starten da jeg begynte å blogge var det noen som ofte la ut innlegg, og jeg likte godt disse. Men nå er det veldig lenge siden jeg har sett noe fra dem,kan jo hende de bare har ei VELDIG lang pause.

Nå vet jeg at noen av de skrev at det ble mye med barn , jobb ,reiser , trening eller sykdom osv ..så da er vel det grunnen ,men noen bare forsvant sånn…plutselig..

Foreløpig har ikke jeg tenkt å gi meg altså, for jeg har ikke så mye annet nå for tiden, og synes bloggingen er gøy uten at det er for slitsomt , men noen dager “fri”innimellom for å hvile armer ,hode og nakke, blir det nok.

Lurer litt på hva som får folk til å miste gnisten til å blogge..selfølgelig er det jo slik at vi ofte holder på med ting i perioder …men sånn ellers…kan det være..at de har valgt seg et tema,og går tom for ideer.. at de skriver for lange innlegg, og at det derfor krever mye jobb..at de ikke får noen respons,og dermed ikke ser vitsen..eller at de rett å slett bare synes det blir kjedelig..eller andre ting ?

Håper i allefall noen av de jeg “savner”dukker opp igjen !…ellers er jeg veldig fornøyd med de som ER her ..


#høst #blader #blogg #drammen #mjøndalen

42 kommentarer
    1. Mange er døgnfluer. De synes det er kjekt med det samme, men så ser de hvor mye tid det tar, og så blir de lei. Jeg har hørt om dem. Noen blir leie fordi det er vanskelig å få mange lesere. Eller så er de misfornøyd med det. Noen har et visst tema, og da begrenser det seg jo litt… Så det er jo så mange grunner 🙂 Jeg synes det er veldig kjekt å blogge. Har blogget i mange år, men hatt lange pauser innimellom.
      Koser meg også med å lese blogg. Og ser at mange er borte. Litt trist ja, når man trives med å lese det de skriver. Men sånn er det bare.
      Er veldig glad du ikke har tenkt å forsvinne med det første 🙂 Noen faste holdepunkter er utrolig gode å ha <3
      Klemmer <3

    2. Mange bytter jo blogg , men jeg ser ikke helt vitsen ….og noen finner vel ut at det ikke er verdt all jobben fordi de kanskje ikke får noe tilbake på noen slags områder 😮 Selv er jeg slik at jeg har jo snart hatt bloggen 6 år , så når jeg forsvinner er det fordi noe skjer i livet jeg blir ekstra opptatt og har ikke lenger nok tid til å bruke på mine lesere …..ja og jeg kan huske noen som blogget da jeg begynte , var noen koselige jenter . Men plutselig hørte jeg aldri mer derfra og bloggen ble stående stille liksom :-p Ønsker deg en fin kveld og sender en god klem <33

    3. Jeg blir også forundret når noen er kjempeaktive med blogginlegg hver dag og så blir de plutselig helt borte. Kanskje de føler de ikke har noe å komme med lenger, kanskje de føler et press til å lage innlegg. Selv har jeg holdt på i over 4 år, men holder meg stort sett til tema (håndarbeid) og har ingen planer om å gi meg med det første, – men jeg har ikke innlegg hver dag.

    4. Mange starter en blogg og holder den varm en stund før den avslttes. Kan være mange grunner til at de sier takk for seg. Noen syns vel at det er mere kult og møte folk face to face enn via en blogg. Andre igjen fikk sansen for skrivekunsten via bloggen og har satset på det og kuttet ut bloggen. Men jeg er enig at det er leit når noen kutter ut. Savner sjøl etpar blogger som jeg kommenterte fast før de takket for seg, de hadde base i Elverum og Kongsvinger. Men slik er det med alt, man kan ikke være like aktive over det hele. Men når noen forsvinner dukker det opp nye – slik er det med det meste.

    5. Eg har jo holdt på med blogging i over 6 år. Så eg er vel ein av dei som ikkje går fort lei hehe. Kan jo vaere amnge grunner til at noen blogger ein kort stund. Det er mange som har vore faste bloggvenenr, som har forsvunne i desse åra. Men noen er der heilt fra starten og det er kjekt. Kjekt med gamle venner og kjekt med nye.
      Noen har bltt venner i det virkelige liv også. Det er spennende. Eg ahr ikkje planer om å slutte å blogge hvertfall hehe. HA ein fin kveld og ikkje slutt å blogg. Stor klem fra ein venn

    6. Åh jeg savner også noen sånne.
      Akk alt krever sitt. Det er No en gang sånn at tiden krever mer og mer av oss.
      Vi får håpe de dukker opp igjen 🙂

    7. Rart det der, noen sier de får bloggtørke? Jeg mener at blogg ikke skal være en prestasjon for andre, men noe du gjør fordi du selv hygger deg. Vil noen lese, er det jo enda bedre. Jeg har før vært med i et stort bloggforum og da det ble lagt ned ble jeg fryktelig trist. Man delte med hundrevis av lesere hver dag, fikk mange kommentarer og strevde for stadig å finne på innlegg som fenget. Men det ble til slutt et slit, synes jeg. I dag blogger jeg fortsatt, men på min måte.Jeg har mange gode bloggvenner som jeg har kontakt med fortsatt selv om de ikke blogger. Har jeg lyst til å skrive om mat så gjør jeg det, om kunst ja vel eller annet jeg vil sette fokus på. Mange som tar seg ei pause kommer visst aldri igjen. For meg blir bloggen som en slags dagbok.

    8. Jeg føler det samme som deg! Litt trist over at noen er borte, men det går fort over her hos meg. Jeg sliter hvis jeg har for mange bloggvenner for da blir det for mye å følge med på og for mye stress. Jeg har mine faste som jeg leser nesten hver dag, og så noen andre som jeg titter innom nå og da. Jeg har blogget i noen år, og som du sikkert vet er bloggen min nærmest som en dagbok. Selv om jeg ikke utleverer mine innerste tanker og følelser til enhver tid, så bringer bildene fram de følelsene jeg hadde den aktuelle dagen. Jeg slutter nok ikke å blogge med det første, for det er ikke noe stress for meg om jeg har mange lesrere eller ikke 🙂 Nattaklem 🙂

    9. Ja, sånn er det med meg også 🙂 Savner noen av de bloggene jeg leste tidligere, men de har blitt borte 🙂 Men sånn er det jo bare, jeg kommer aldri til å gi meg ihvertfall 🙂

    10. Jeg forsvinner ikke med det første 😀 Noen blir kanskje litt slitne av å bruke mye energi på det , og andre har ikke mye å skrive. Jeg merker også at noen av mine faste venner, har forsvunnet litt. Og det er synd, enig med deg. For med så liten blogg som jeg har så blir jeg KJENT med folk føles det som, så når der forsvinner så er det litt trist. Men mange av mine bloggvenner er også de samme som for 2, 5 år siden 🙂 Klemmer <3

    11. Eva: Jeg har jo bare holdt på ca 1/2år, men jeg tenker det er ok å blogge litt om “alt”mulig, så har en hele tiden noe en kan skrive om,uten å måtte jobbe for hardt med det.
      Du har jo holdt på lenge ja, motiveende å høre det, ja man må nok ta noen lengre pauser innimellom,men blir de for lange tror jeg en kommer litt “ut av det”
      Håper du blir værend også…Klem<3

    12. cathrinehenriksen: Klart,LITT respons trenger en jo for å fortsette..:)…6år det er bra, jeg har langt igjen dit…Ja rart når det blir helt stille,fra en forholdsvis aktiv blogg..uten at det har vært nevnt at de har tenkt å slutte…men det er jo absolutt lov..og opptil den enkelte…men det er mange det er så hyggelig at er her…så håper du ikke gir deg med det første…sov godt 🙂

    13. strikkogtov: Ja noen av de jeg tenkte på, var ganske aktive ..og så ..brå stopp !….man er nok litt ekstra ivrig i starten, men skal en som deg holde på i flere år, må en nok begrense innlegga noe..
      Virker som håndarbeids blogger er veldig populært…og der har du jo noe å skrive om i lange tider….:) 🙂

    14. Helge: Ja man er nok litt ekstra ivrig i begynnelsen, og må kanskje ha noen små pauser..og noen kan jo ha helt spessielle grunner til å måtte gi seg…Ja jeg å hadde noen jeg syntes det var så trivelig å ha litt “kontakt”med…men som du sier…det kommer noen nye..og det er jo bra 🙂 🙂

    15. gretashobby: Ja og du har en populær blogg virker det som,og det er jo motiverend. Det er klart ulike grunner til at folk slutter..og man “savner”dem litt, men som du sier kjekt med nye også 🙂
      Og det er masse flotte,positive folk her nå :)…Godt å høre at du fortsetter…Klem<3

    16. lithanna: ..ikke sant…kunne de ikke bare trappa ned litt da, i steden for å gi seg helt..neida, en må jo ha lyst og føle at det gir en noe..ellers er jo vitsen borte …man gjør det jo ikke akkurat for pengas skyld…hehe..Ja kan jo hende noen dukker opp igjen like brått som de forsvant 🙂 🙂

    17. natheless: Nei tror man må legge seg på et nivå med litt variasjon og ikke legge for mye i det, sånn at en føler at en må “toppe”forrige innlegg hele tiden..da blir det slitsomt 🙂
      Som du sier en slags dagbok, som av og til kan fenge andre også..men det må være lystbetont ..
      sov godt 🙂

    18. Hei, jeg har holdt opp noen dager, og håpte nesten at en av bloggene du savnet var min 🙂 Men jeg har nok ikke vært borte lenge nok til å bli savnet heller. Jeg har nok ikke sluttet å blogge. Jeg er ennå her og leser, men har ikke kommentert noe de siste dagene for det har skjedd så mye og har ikke hatt tid og krefter til å prøve å sette ord på det..

    19. lulltove: Ja det var noen der i starten som jeg likte veldig godt..men det er ikke noe “Stort”savn, bare tenker av og til..hvor ble den av, lå liksom ikke i korta at de hadde tenkt å gi seg med det første…Enig i at det å ha for mange å følge med på kan være masete, men man har sine en liker ekstra godt..og noen en leser sporadisk…liker godt dine små tanker og opplevelser…også antrekka da selvfølgelig 🙂 Sov søtt <3

    20. Therese Bråthen: Sant, dette er jo noe folk skal gjøre forde det gir dem noe, ikke for at en må…
      Glad for at du fortsetter…Klem<3

    21. frodith: Fint å høre, hadde ikke blitt det samme uten deg her :)..tenker at noen kanskje gjorde for mye ut av innlegga , slik at det ble vanskelig å følge det opp uten å jobbe for hardt 🙂
      Ja man vil gjerne ha de en liker godt litt oftere her inne :)..men det er selvfølgelig noe en selv må bestemme..men så hyggelig at du har hatt kontakt med folk her i 2,5 år..:) Klem<3

    22. fjellgeitbundingen: Noen har jeg savnet siden før ferien…men syntes det var lenge siden jeg hadde “sett”deg også…så bra du dukket opp nå, og ikke har tenkt å gi deg 🙂
      Helt klart at en må være litt mindre aktiv i perioder..og det kan være greit i perioder å bare titte innom uten å kommenter også….Sov godt <3

    23. Ja, bloggen gir meg veldig mye 🙂 Så klart det er jo noen dager jeg tar pauser, men da kjenner jeg at jeg savner bloggen og de herlige menneskene jeg har blitt kjent med her 🙂 Du må ha en god natt <3

    24. Jeg har blogget i flere år, og hatt noen forskjellige blogger – så jeg kan sikkert svare litt for “dem” som forsvinner 😉 Da jeg startet visste jeg ikke helt hvordan det foregikk, jeg hadde noe “viktig” på hjertet, og ønsket å “nå ut” . Jeg opprettet blogg på oppfordring, og fordi jeg hadde et spesiellt tema. Jeg forsto ganske fort at blogging i 40- katgorien ikke tiltrekker seg veldig mange lesere “der ute”, men heller er et lite koselig miljø “her inne”. Da endret jeg bloggen og tilpasset meg det miljøet.. men mistet også kanskje litt av mitt opprinnelige ønske og behov for å lage en blogg. Jeg har derfor hatt lange pauser – (nå har jeg vel vært vekk i snart ett år) Jeg har blogg nå, sånn HVIS det kommer noe jeg har lyst til å få ut av hodet 🙂 – men er ikke så opptatt av lesere eller å være med i en “gjeng” 😀 Ha en fin fin dag!

    25. V for Vendetta: Så fint å høre dine tanker om det også:)Nei blogg lesing er nok mer populært blandt de yngste..men dumt du måtte gjøre om bloggen ,om det egentlig var et tema du ønsket å skrive om. Jeg er i såpass dårlig form at jeg stort sett har nødt til å skrive om helt hverdagslige småting ,om jeg skal ha glede av bloggingen.
      Fint at du er tilbake da,så får jeg håpe du trives med det.
      Jeg har lest bloggen din ,tror jeg har kommentert også.
      Men det blir ofte at en prioriterer de en “kjenner”best her inne. Nå skal jeg i allefall være mer obs på dine innlegg 🙂
      Fin dag til deg også 🙂

    26. Jeg la jo ned bloggen min, tida strakk rett og slett ikke til, hadde ikke mange lesere heller 🙁 Men det morsomme er at den ene av de tre, he he, som fulgte meg fast, vi holder kontakt enda på telefon, tar en kaffe eller sender en mail 😀 Stå på, så lenge du har tid og liker å blogge, synd med de som har blitt borte for deg :- Jeg følger noen få, men ‘faller ut’ innimellom, og da får jeg ikke tid til å lese hva du f.eks har skrevet de siste dagene. Ha en fin bloggdag! Jeg skal snart avgårde på jobb. Klem herfra <3

    27. Lene S.: Nei man kan ikke la det bli et stress, men hadde vært gøy å sett den bloggen din da, får håpe du starter igjen en gang….
      Så gøy at du har kontakt med en av de som fulgte deg:)
      Jeg skal holde på videre jeg,men man vet jo aldri,når jeg ikke får noe positivt ut av det lenger..da gir jeg meg:)
      Ønsker deg en fin dag på jobb:) Vi skal i en familie bursdag i kveld..blir nok mye gode kaker tenker jeg 🙂 Klem<3

    28. Jeg er en av de som har lange pauser innimellom. Rett og slett fordi det har skjedd ting som jeg har fokusert mer på. Det hyggelige med 40+ er at det ikke er så høye krav til oss. Jeg har inntrykk av at de yngre kjemper hardt om lesere, mens vi litt eldre mye lettere tar en pause fra bloggen, om andre ting frist mer, eller om vi er lei 🙂

    29. fruemmel: Takk for tilbakemelding, artig å høre andres tanker om det :)..nei like greit å holde det på et “lavt”nivå…om en som de yngre skulle måtte slite for å opprettholde høye lesertall, hadde det fort blitt et ork tror jeg…Det skal jo BARE være for gøy, om man ikke blogger om et alvorlig tema da :)…Ha en fin dag videre :):)

    30. For min del går det til tider opp og ned i bloggingen pga formen (har jo en annen blogg også, men jeg benytter så å si kun den jeg skriver fra nå pga vektprosjektet). Jeg har gjerne så lite energi pga nedstemthet og føler meg så tømmet at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne et innlegg+jeg er i tillegg så irriterende nøye på at ting skal se slik og slik ut at jeg kan sittende å redigere i eeevigheter på et innlegg før jeg poster det, og da blir det av og til en så formidabel oppgave å skulle poste noe når jeg sliter med energien og konsentrasjon – det er jo bare jeg som lager det så stort i hodet mitt, men jeg klarer liksom ikke fire på egne ‘krav’. Man kan trygt si at jeg gjør det vanskeligere enn det trenger å være;)

    31. Fromfat2phat: Litt dumt det da, jeg kjenner også at om jeg er for kritisk til meg selv..så jeg har begynnt å ikke være så nøye på skrivefeil..komma og punktum og slikt..men jeg må også lese igjennom..og omformulere ting jeg ikke synes høre riktig ut osv…men jeg har som regel ganske korte innlegg, slik at det blir overkommelig…Prøv å senke krava til deg selv litt…ønsker deg alt godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg