Tok jo selvfølgelig utfordringen jeg…

Ble utfordret av Tujanka, på å skrive en liste med  ti album som har betydd mye for meg…Jeg sa jeg eventuelt måtte bruke litt tid på det, men så er jeg slik da at har jeg først begynt å tenke på noe…så går det som regel veeeeldig fort.

Men jeg har gjort om litt og valgt å skrive navnet på en sang, ikke sikkert albumet heter det samme..men i følge Tujanka skulle det ikke skje meg noe ondt om jeg ikke tok utfordringen heller…så da regner jeg med dette er “innafor”også.

Og som hun også sa, problemet ble egentlig å ikke få  tatt med alle sangene jeg kom på etterhvert som jeg begynnte å tenke..

Jeg utfordrer ingen spessielt, men til den eller de som kan tenke seg å prøve…det er faktisk litt gøy.

Her er lista :

1.Lille Grethe (Kausland) Teddyen min…Mamma sang bl.a denne for oss da vi var små

2 .Anita Hegerland…Trollmannen Lurifix…Sang etter den med hårbørste eller hoppetau som mikrofon

3. Bob Dyland..Knocking on heavens door..en kjekk gutt på skolen som spilte i band, sang denne på skolefester

4.Shirley & Company…shame ,shame,shame…sommerlåten en sommer jeg var på overnatting ei uke hos ei venninne

5.Bob Marley…Is This love…En gutt som var litt eldre og hadde tøff bil , som vi satt på med og spillte denne for “full guffe”med åpne vinduer..kult .(syntes jeg da )

6.Dr hook…a little bit more..spillte på rommet til han som er mann min nå ,da vi ble kjærester

7.Suzie Quatro…She`s in love with you…er og har vært en av mine favoritter siden jeg var ung

8.Alannah Myles…Black velvet…spillte på discoteket der jeg jobba..var vel denn sangen som ble mest spillt den perioden

9.Lynni Treekrem…Mexico..vi var noen svigrinner som dro på noen hytteturer sammen..og denne sangen var fast  med..hele cd`n forresten

10.Henning Kvitnes…Ut å vekke sola…hørte jeg på da jeg var på Vikersun kurbad forrige sommer, og jeg slappa så godt av når jeg hørte denne

 

 

Obs ! Se bort i fra skrivefeil…for skulle jeg sjekka alt hadde det tatt veldig lang tid !


#blogg  #musikk  #mjøndalen  #utfordring  #norge

 

 

 

27 kommentarer

Siste innlegg