Pizzaen ble god den…

Siden jeg skrev i mitt forrige innlegg at vi skulle ha pizza i kveld, regner jeg med folk rundt i de “tusen hjem”har sitti å venta på å få høre om den ble god..hehe..bare tulla..

Men pizzaen ble som vanlig veldig god, det jeg liker ekstra godt med hjemmelaget pizza, er bl.a at da er det mannen i huset som står for det meste av laginga…også har man nesten ikke oppvask etterpå…null stress..og det er jo bra !

På bildet ser dere sånn omtrent hva vi bruker i pizzaen, om du trenger noen tips……vi bruker nesten alltid karbonadedeig og ikke kjøttdeig, må jo prøve å holde det litt sunt,selv på en kosedag.

Som dere ser bruker vi en ferdig pose pizzafyll, den Mexikanske liker vi godt. Laget fra bunnen av er jo enda bedre, men ok å gjøre det litt lettvint.

…og vi kan like gjerne kose oss med et glass cola ,som med øl eller vin vi…..


#pizza #blogg #mat #oppskrifter #norge

 

35 kommentarer
    1. Det så deilig ut 🙂 Jeg lager AV OG TIL en sånn halv-hjemmelaget jeg…Med sånn rull-ut -bunn…og ferdig skiver med ost og kjøttdeigen steker jeg selv da 😀 OG den er god den altså 🙂 Høres ut som en deilig middag 🙂 og lettvint, JESS , det er det beste i mine øyne 😉 Klemmer til deg <3

    2. Pizza er jo bare himmeldigg og din så nydelig ut *slurpeslarp 😀 Jeg handla foresten inn til pizza i Harryland i dag, liker å ha på litt mozzarella og en dæsj rødvin i fyllet 🙂 Kooos deg med kvelden kjære du <3

    3. Åh, den pizzaen så god ut, og der glasset med rødvin så jo himmelsk ut 😉
      Liker å høre at mannen tar oppvasken, sånn har vi det også i heimen når jeg lager mat :-d
      Ønsker deg en fortsatt god lørdagskveld.

    4. frodith: Tusen takk, du vet at for oss er det å lage en pizzadeig, nesten som å vaske seg…siden vi baker såpass ofte mener jeg..vasker oss litt oftere enn vi baker da..hehe..
      Lettvint og minst like godt som en “stor”middag …rull-ut -bunn…helt sikkert godt det også…
      Klem<3

    5. ladyaugust: Ikke sant, blir liksom aldri lei av det heller…:)…mozzarella og rødvin i pizza her jeg ikke prøvd, men sikkert godt, ellers hadde du vel ikke brukt det…Klem <3

    6. Camilla: Takker for hyggelig tilbakemelding, ja her i huset er det faktisk mannen som oftest tar seg av ryddinga, men jeg hjelper til litt jeg også da :)…God natt 🙂

    7. Therese Bråthen: Takker for det :)…hehe,litt seint nå…kommer og lager neste lørdag..hehe..
      …du klarer det nok selv du tenker jeg…God natt <3

    8. OMGAWD i de tusen hjem faktisk, eg dauer av latter HAHAHAHAHAHA du er skjønn altså!!
      Pizzaen så kjempegod ut den,men det beste var introen hahahahaha
      <3

    9. cuskima: ..haha, ja man jo må jo ha litt “sjøl ironi “med sånn 50-60 lesere på en bra dag..:) 🙂
      Takker og bukker..nå skal jeg straks legge meg…Sov godt <3

    10. Pizza r godt men men heller sjelden jeg spiser det mrekelig nok. Var i Oslo i går på litt kultur. Ikke så langt at jeg gikk inn på en Egon tok tok en pizzameny men dro hjem. Koker vanligvis grøt hver lørdag men var for trøtt til det etter turen, ble noe salatmiks isteden. Ha en fin dag.

    11. God morgen, flotte dame ;-D Pizzaen sååå veldig god ut ! 🙂 Er det noe igjen av pizzaen til frokosten i dag ?:-D
      Ønsker deg en herlig søndag og kos deg masse:-D Vi har tenkt oss en tur til Sverige i dag …:-D
      Klem <33

    12. Hei du 🙂 Du kan tro jeg lurte veldig på hvordan dere skulle få laget den pizzaen, he he he. Mannen min lager ‘fransk pizza’ fra bunnen av med tomatsaus av ferske tomater, hvitløk, oliven og div grønnsaker med litt ost på toppen, null kjøtt 😀 Flink han 😉 Ha en god søndag, her bøtter regnet ned, så da blir det innetrening. Ønsker deg en god uke også, det blir 5 dager i lufta på oss begge, men så har vi langfri igjen 😀 Klem fra meg <3

    13. Bruker også karbonadedeig. Ett triks er å ikke ha så mange ulike ingredienser, og heller lage flere ulike varianter. Men ost må det være, det er liksom minimum :))

    14. Helge: Ja det er mange ting jeg liker , men som vi alikevell ikke har så ofte..pizza går det nok en 5-6 uker mellom hver gang vi lager. Så artig med kulturel Oslo tur :)Kan vær deilig å komme seg hjem å spise…salat er jo godt det da..Fin søndag 🙂

    15. rita johannessen: Tusen takk…:)..ikke pizza til frokost, da var det havregrøt…tok en pizzabit nå, og det var jo en lettvin søndagsmiddag..hehe..
      Håper du har en fin dag i Sverige…og Norge…Klem<3

    16. Lene S.: ..hehe ,kan tenke meg du var spent ja :)…den pizzaen deres hørtes perfekt ut, skal begynne å lage tomatsausen selv, men orker liksom ikke tenke når jeg er i butikken, så blir å kjøpe med en slik ferdigpose..man trenger absolutt ikke kjøtt, det er bare en vane å lage det slik en pleier…håper du fikk bra trening..og at du får fine dager på jobb :)….Klem<3

    17. cathrinehenriksen: Veldig godt, og nå har jeg akkurat spist en bit, grei søndagsmiddag det 🙂
      Så håper jeg du koser deg med dagen også..Klem<3

    18. Ann: Takk for tips, ja det kan jo være smart og lage noen ulike varrianter 🙂 ost og pizza hører sammen…fortsatt fin søndag 🙂 🙂

    19. Den beste pizzan er jo den man lager selv :o)) Det er ikke så ofte jeg lager hjemmelaget pizza lenger, men når jeg gjør det så bruker jeg Toro pizzafyll. Noen ganger har jeg vært ekstra lat å kjøpt ferdig pizzabunn, selv om det er superlett og raskt å lage en selv. Jeg kjenner at jeg får helt vann i munnen når jeg ser bildene av din pizza, nam nam….

    20. Vera Lynn: God hjemmelaget er kjempegodt :)..er lov å jukse litt om en føler for det..
      Så bra du syntes den så god ut..Takker og bukker <3

    21. Åh, så deilig det hørtes ut – hjemmelaget pizza og rødvin!! Nå leser jeg at dere hadde brus her, og jeg drikker likesågodt et glass vann som vin til maten (jeg drikker forresten egentlig aldri vin til maten, haha, men jeg liker det godt – det har bare ikke blitt til). Brus drikker jeg ikke lengre og jeg savner det bare ikke – jeg virkelig elsker vann:) Men den pizzaen, altså! Ingenting er som hjemmelaget:D

    22. Fromfat2phat: Pizzaen var god den..jeg er aller mest glad i vann jeg også, men ett glass brus eller vin av og til smaker det også….men jeg er ikke glad i vin uten mat ,om vi tar et glasstil etter vi har spist smaker det meg svært sjelden..:)….Hjemmelaget er i en klasse for seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg