Kan 50+ bruke lårkort kjole ?…eller ikke…

Nå spør jeg litt sånn generelt. Jeg går ikke med det ute blandt folk lenger, men jeg har ingen problemer med om andre gjør det, men skal man ,bør man i allefall ikke vise BÅDE pupper og lår, det kan bli litt mye på en gang .

Denne kjole sydde mormor til meg for snart 25år siden, og den var en av mine favoritter den gang, kanskje jeg kan ta den i bruk igjen, med tykk strømpebukse, lave boots og en lang cardigan, da gir den jo et litt annet inntrykk.

Men den lille sorte er en vinner, men kanskje noen cm lenger enn denne om man er “godt voksen”, hva mener du…går du i korte kjoler/skjørt ?


Kjole sydd av mormor  Strømper #pierrerobert  Sko #eurosko Smykke  #hennesogmaurits

Veske #fretex

#mote #blogg #fashion #sko #kjole

82 kommentarer
    1. For å si det rett ut: Så lenge man ikke viser musa så er kjolen lang nok:) (om man skal vise undertøyet trenger man vel egentlig ikke å ha klær på seg i utgangspunktet.)
      Jeg er 162cm over bakken og kommer aldri til å ville bruke kjoler som når ned til bakken. Eller leggene på andre damer. haha
      Den kjolen er kjempe fin på deg!

    2. Eg bruker av og til tunikaer som er sånn omtrent som den kjolen din eller litt kortere. Da har eg tights til. Syns det går greit. Eller tjukk strømpebukse. Skal man ut så har man noe passende over. Du som kan å føre deg kan ha alt du vil på deg. Man må bare føle seg vel sjølv.

    3. Denne her så både classy og kjempefin ut på deg ! Den lengden kan fint brukes i din alder! Du så heller ikke en dag over 30 ut så kjør på 🙂

    4. Ja! Med sånne pene ben kan du gå i lårkort til du er 60 🙂 Klart du kan! Jeg hadde og en formening om at jeg måtte slutte med lårkort ved passerte 40….men når jeg passerte, så gikk den formeningen fort over. Så gøy med hjemmesydd kjole. Jeg gikk med min mormors kjole i helgen , den har jeg sydd inn og lagt litt opp. Gøy å ha:)

    5. Når jeg ser DEG i den kjolen da kan absolutt 50+ gå i den 😀 Jeg ser stadig jenter/damer på 20+, 30+ eller 40+ som IKKE skulle hatt kort kjole eller shorts på bytur, så alder betyr ingen ting 😉 Jeg bruker korte kjoler og korte skjørt med lang jakke over, sånn litt damete du vet, he he. Mannen min synes det blir mye bein, jeg er lang og tynn, det er han og, men jeg bestemmer selv ;-)))

    6. Ja helt klart 🙂 ) I alle fall du som har på den en klassisk kjole som oser av kvinne, og ikke noe annet 🙂 Kledelig så det holder, men så har jo du kropp til å bære kort da. Dette hadde ikke vært lekkert på meg. Stilig og vakker som alltid du 🙂 Fint at du tar opp det temaet forresten. Synes damer i vår aldeer og skal kle seg lekent, men pass på så det ikke blir for kort og ser da billig ut (har med kvalitet på klæren og gjøre også synes jeg) Lårkort hilsen fra meg som bør bruke mere midi..trur eg..Klem <3

    7. Meru: Høres fornuftig ut, det handler jo om smak og behag :)..det er nok hva man selv trives i som er det viktigste..og litt etter fasong,høyde også selvfølgelig…
      Og tusen hjertelig takk 🙂 🙂

    8. gretashobby: Ja tenker også at jeg kanskje kan begynne å bruke den med tights eller tykkere strømper og lave sko..:) Takk for det snille du, men tror ikke jeg går som på bildene her i selskap, må ha litt lenger for å føle meg komfortabel tror jeg…Klem<3

    9. Bloggnoia: Ja en slik type kjole liker jeg godt, men nå vill jeg helst ha den litt lenger..
      Men den kan fortsatt gjerne være ganske kort :)…Åå så koselig sagt, tusen takk <3

    10. Jeg har begynt å gå med skjørt og kjoler til litt over kneet nå når jeg har passert 50. Og har alle intensjoner om å fortsette. Jeg har ikke “bein til det” heller, men med littt tjukk strømpebukse til føler jeg meg vel. Og nyter friheten ved å kle meg i det jeg vil! Du er flott i den kjolen og det finnes ingen grunn til at du ikke skal gå i den. 🙂

    11. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tror kanskje jeg skal bruke den litt nå, så mange som er positive til det her, men det blir nok med tykkere stømper ,og lang jakke over :)…men korte kjoler er tøft 🙂

    12. Min matgale verden: Tusen takk det var jo hyggelig å høre :)..Kort er superfint, men denne er litt i korteste laget nå synes jeg,..jeg har vært veldig glad i denne kjolen, hadde en lignende lys kjole som jeg likte godt, så tegnet mormor etter den og sydde en lik i svart til meg. Ja sånt er gøy å bruke 🙂 🙂

    13. Lene S.: Det var koselig å høre, tusen takk. Ja det handler ikke bare om alder, men måten å bruke den på også, helt klart :)..ja kanskje jeg skal bruke den mer med lang jakke over..
      Ikke sant, liker man det selv , da skal man gå sånn…hehe…<3

    14. MOONBEAMSCORNER: Så bra..ja den er veldig klassisk, og det elsker jeg, noen cm lenger så hadde jeg brukt den i selskap o.l..men nå kanskje litt mer på dagen med lang cardigan over..)
      Takk for hyggelig kompliment <3
      Ja voksne damer kan godt tørre litt mer i klesveien, uten att det blir vulgært.
      Stoffet i denne kjolen er veldig godt, ikke slikt som klistrer seg inntil kroppen.
      Klem og fin kveld <3

    15. IEvasDrakt: Det handler helt klart mye om hva en føler seg vel med, og jeg tror jeg skal ha tykkere strømper og lave sko om jeg skal bruke denne :)..og det er som du sier, en skal kunne kle seg i det en selv vil :)Tusen takk for hyggelig kommentar 🙂

    16. Jeg ville iallfall ikke brukt tykk strømpebukse eller tights til den ‘Chanel-kjolen’, men det er meg 😀 Lang jakke og støvler med høye hæler, da blir det BARE stilig 🙂 Husk at du gjør som DU vil, men siden du spurte, he he. Vi kunne nesten vært søstre bortsett fra at jeg har lengde på håret, i dag har jeg jobbet med knute og sløyfe bak i nakken, he he, SÅ Søtt <3

    17. Lene S.: :)..kanskje jeg bare skal” tørre “å bruke den slik da..vi får se, enig i at den jo er litt elegant…:) Veldig glad for tilbakemelding og synspunkter jeg 🙂
      Så artig at du synes vi ligner..(nå har jo ikke jeg sett deg )..men du må jo være flott..hehe..<3

    18. Se for deg en flyvertinne/kabinsjef i Air France – vi er forpliktet til å se elegante og kjølige ut, ha ha. Å ha bodd i Frankrike, være gift fransk, være der titt og ofte, det smitter det også 😀 Da er vi enige om at vi ER flotte, ikke noe i veien med oss sånn sett 😀 Det negative, for jeg har vel mine sider, det snakker vi ikke om i kveld :-)))) Kos deg i høstpyntet hjem <3

    19. DU kan 🙂 Jeg er ikke sikker på om JEG kan lenger. Føler meg ikke helt komfortabel lenger med for kort.. Strømpebuksen blir liksom for tynn, og kjolen for kort, på MEG 😀 Men med tjukk nok tights og army-boots-aktig støvler kan jeg også 🙂

    20. Lene S.: Kan tenke meg det, det er noe annet med oss fra Mjønder`n..hehe
      Da er vi enige<3..
      Neida, det negative glemmer vi nå :)..Fortsatt fin kveld du også <3

    21. frodith: Takk <3 Føler meg usikker på det jeg også, men før elska jeg å gå i korte kjoler , og ja jeg kan fortsatt ha korte, men usikker på om jeg ville følt meg vel i et selskap med så kort som dette, men artig å høre folks tanker om det, og tilbehøret kan forandre et antrekk , helt klart 🙂
      Klem<3

    22. Jeg synes jo man skal kle seg slik man føler for jeg da , i min verden er det meste lov på den fronten liksom :o) Og nå så du smashing ut altså , i den sorte kjolen <33 Så fin at <33 Ja og jeg elsker forresten korte skjørt og kjoler =) Ikke så veldig glad i lange , føler ofte at lille meg forsvinner da 😮 Men halv lange går da =) Det og korte :)) Klemmer god kveld klemmen <33

    23. cathrinehenriksen: Jeg er enig i det, før digga jeg korte kjoler /skjørt, liker det fortsatt, men litt lenger en før :)..men helt klart gå i det en trives i :)..Tusen takk for at du synes jeg så smashing ut, snille deg<3...Ha en koselig kveld <3

    24. Selvsagt kan damer 50+ gå med slike klær. Hvorfor skal de som er over 50 skille seg ut i klesveien? Evig ung vil vel alle være også i klesveien. Jeg blir happy når jeg ser eldre folk går med kortbukse og korte skjørt i byen.

    25. Den kjolen kan du så absolutt gå med ! 🙂 Du har jo kjempe fine tynne bein, så det kledde du kjempe godt 🙂 Jeg syns det har veldig mye med holdning å gjøre jeg, om du ikke klarer å bære klærne samme hvem aldersgruppe du er i, så skal du ikke bruke det heller 🙂

    26. Denne kjolen ser “smashing” ut på deg. Helt riktig tilbehør til fest. Til hverdags ville jeg bruke tette strømper og boots med en lang cardigan over, akkurat som du sier 🙂 Jeg bruker alle skjørtelengder, men velger helst lange ermer til korte skjørt, ihvertfall til hverdags 🙂

    27. Helge: Så morro at du synes det, er jo sant det at selv om en har passert en viss alder, kan en jo ha på seg noe en selv synes er fint 🙂 Jeg synes også det er koselig å se godt voksne som går litt “lettkledd”…Fin kveld videre 🙂

    28. Therese Bråthen: Tusen takk, så koselig at du sier det, tror jammen jeg må begynne å bruke denne kjolen igjen jeg :)..enig med deg, vi mennesker har nok ulike stiler som passer oss ,mer eller mindre…så gjelder det å finne det en selv er komfortabel med <3

    29. lulltove: Hjertelig takk, så bra du likte tilbehøret også :)…den er litt i korteste laget, men høres jo ut her som om folk synes det er ok selv om man har passert en viss alder :)..ja det er om å gjøre at ikke alt er minnimalt, men velge en av dela, halsutringning, ermer eller skjørtelengde…Klem<3

    30. Ja, det var kjempestilig. Kjolen er så nøytral og du har jo så flott kropp å bære den så det ble smashing. Men mange over en viss alder prøver ofte å kle seg så ungt at de blir seende gamlere ut istedenfor yngre. Det er ikke pent men dette er veldig fint:) Jeg har flere venninner jeg som bruker korte kjoler, både med tynn og tjukk strømpebukse:)

    31. Mariann Sæther Tokle: Å tusen takk, artig å høre at flere voksne bruker korte kjoler :)..ja som godt voksen handler det nok om at en i tilleg til kort kjole, ikke pøser på med sminke og annet “stæsj” da kan det gi ett litt krampeaktig inntrykk, synes jeg da …Takk igjen for hyggelig kommentar snille deg <3

    32. For det første så ser du smashing ut!!
      For det andre så må folk kle seg etter fasong og figur ,ikkje alder syns eg da 🙂
      Fremhever det beste med enselv og kanskje kamuflere det man kanskje ikkje liker sååååå veldig godt 😀
      <3

    33. Denne kjolen var jo bare helt vanvittig nydelig på deg. Og alder er ingen hindring for et sånt klassisk klesplagg. Men om det plager at den føles litt kort, så går det jo an å sy på en ekstra kant nede. F.eks. en svart blondekant, eller en bred svart silkekant. Så får du kontrast, uten at det blir skrikende, og kjolen blir med ett litt ny også 🙂 Men tenk da, at du fortsatt glir inn i en 25 år gammel kjole? Det er jo helt fantastisk synes jeg <3

    34. cuskima: Takker og bukker <3 Det er jeg enig i det burde ikke bare handle om alder, men mer om hvilken" type" en er kanskje ...og smak og som du sier fasong 🙂
      Viktig å finne det en liker ved seg selv ja, for alle har noe som er flott ved seg <3 <3

    35. Eva: Oj, nå blir jeg stolt her altså , tusen takk :)..ja den er veldig klassisk og jeg har vært veldig glad i den, men tenker meg nok litt om før jeg bruker den nå, må i såfall være en anledning der jeg tenkte at de andre også kunne velge å gå så kort kjole :)..kunne selvsgt sy på noe,men er ikke så god til det, kanskje jeg skal prøve å finne en lignende kjole ,som er litt leger…
      Takk, det har vært noen år i løpet av de 25 hvor den har stramma litt mer ..hehe..Klem<3

    36. Ann: Tusen takk 🙂 ..liker kjolen godt, men syntes den var litt i korteste laget i forhold til alder, men med så mange positive kommentarer tror jeg nesten jeg skal hente den frem igjen 🙂

    37. Du er jo ut som 30 så du kan trygt gå i kort. Alt avhenger av hvordan man føler seg. Jeg har gjerne kort om i sommeren, men om vinteren liker jeg lange skjørt. Superfin kjole du hadde. Den passer alltid, og kan pyntes opp og ned med tilbehør eller langbukser under!

    38. natheless: Åå takk for komplimang,, ser ikke ut som 30 i speilet i allefall..hehe..:)
      Ja jeg synes også det er mer “innafor”med kort om sommeren, og som du sier, hva man føler seg vel med. Kjolen har jeg vært veldig glad i, tidløs…ja har faktisk sett noen med langbukse under kjoler i det siste…Ha en fin dag videre 🙂

    39. Hei 🙂 Jeg går ikke i korte skjørt men,så har ikke jeg de lekre bena du har. Jeg synes at du kan gå med korte skjørt /kjole. Du er jo kjempelekker. Jeg trives bedre med skjørt /kjole til knærne eller litt under knærne.Ha en flott dag:):)

    40. Sølvi: Tusen takk Sølvi, men du er jo så slank i livet du da, det er ikke jeg ..:) 🙂
      Og do kler jo supergodt de kjolene du har, de er det ikke sikkert jeg hadde vært så fin med …
      Takk for koselig kommentar…ha en fin kveld <3

    41. Alt jeg skulle gjort: Takker så mye, tror jammen jeg skal slutte å tenke så mye, og gjøre som du sier, gå med det JEG vil 🙂 🙂

    42. ladyaugust: Takker så mye, enig i at man burde gå i det en har lyst til, men jeg syntes det var enklere å tenke slik da jeg var yngre.. men stort sett gjør jeg som jeg vil 🙂
      Klem og fin dag videre fine du <3

    43. Jeg er 19 år, og mener absolutt at 50+ kan gå i lårkort kjole. Så lenge man klarer å dekke til de litt mer private delene som ikke alle trenger å se, så synes jeg alle kan gå i lårkort kjole 🙂

    44. Nina Maria: …så fint å høre hva du tenker om det, enig i at private “deler”får en ha for seg selv..men hyggelig å høre at du mener alle kan gå med det 🙂

    45. Nei FY søren nå er jeg glad jeg klikket meg inn her for å se, du er SÅ UTOLIG fin i den kjolen! Snakker om flott dame, og DE beina! Ser jeg sånn ut når jeg når den alderen så kommer jeg også til å bære en sånn kjole med glans og stolthet altså. WOW! Syns du kan bruke den akkurat sånn som på bildene til fest og sånt, og med tykkere strømpebukse til hverdags! Kjempemorsom å ha noe som er et minne også. :-*

    46. Du kunne sikkert tredd på deg en sekk og fått den til å se flott ut! Kjolen er nydelig, du også- så gå med hva du vil. Men jeg er enig i at man velger enten lårkort ELLER dyp utringing. Begge deler på samme kjole kan bli ukomfortabelt og en anelse tacky;)

    47. tujanka: Takker for det 🙂 Kjolen har jeg vært veldig glad i 🙂 Ja ,for mye av det”gode”er ikke så bra..hehe.. Fin dag videre:)

    48. Den var flott på deg! Absolutt bruke kort slik du gjør her! 50 + er jo ungt😂 klassisk og lekker er nå min mening..og ikke sånn utfordrende at ting popper ut 😁 så bær den med glede 😉😉😉

    49. Lindusen: Takker for fin tilbakemelding :)) Ja det handler vel litt om at man ikke både har kort og utringa på en gang…det kan fort bli litt for mye av det gode…
      Ønsker deg en fin søndag videre :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg