Muffins med pære og sjokolade

Siden vi har hatt så mange pærer i hagen i år, og mamma og mormor skulle komme på kaffebesøk her om dagen, tenkte jeg at jeg ville bake noe med pærer .

Så jeg fant bare frem muffinsoppskrifta som jeg har brukt mange ganger før, som det egentlig skal være 2dl rømme i , og bytta det med pærer og sjokolade.

Oppskrift::

2 egg og 2,5 dl farin, piskes

4dl.hv mel,  2ts vaniljesukker , 2ts bakepulver

200-300 gr smør smeltes (avkjøl litt ) bland alt.

Jeg tok i et par spiseskjeer vann, så jeg så at røra ikke var for tykk siden jeg hadde kutta ut rømme

Ta oppi ønsket mengde med pærebiter og mørk sjokolade

Ca en stor spiseskje i hver form   200grader midt i ovnen 10-15 min


#muffins #oppskrifter #mat #blogg #pærer #freia                                 

 

 

40 kommentarer

Siste innlegg