Bloggen min !

Grunnen til at jeg startet å blogge er som det står i profil teksten min, (og de som leser bloggen ofte, sikkert vet )at jeg gjerne ville ha et sted å “være litt med på livet” etter at jeg ble syk (ME),og ikke orket alle aktiviteter jeg var med på før som f.eks..jobb, treningssenter, riding, lange gåturer, hytteturer, utenlandsreiser, kurs av ulike slag..osv..

Nå var jeg pluttselig fornøyd, og syntes det var en god dag om jeg klarte å lage litt middag eller handle…Og etterhvert følte jeg meg litt utenfor livet, jeg bare eksisterte.

Så for å fatte meg litt kort…Etter at jeg begynnte å blogge har jeg faktisk tilført livet mitt noe positivt, utenom familie og hjem..som ikke koster så mye krefter ,men som gjør at jeg føler jeg  har et sted “å se og bli sett “… noe alle mennesker , selv om en trives i eget selskap har behov for.

Og på bloggen min er det lett blanding av innlegg, men ikke lange politiske eller detaljerte om sykdommen…men ting som gjør at når jeg selv ser på det, tenker at …det der ser jo ikke så værst ut…

Og med alle antrekks bildene, har jeg jo fått et sted å bruke klærne mine også…og ikke minst er det så mange hyggelige folk “her på bloggen”..

(Bilde fra tidligere innlegg )

#blogg #blogg.no #me #utmattet  #mjøndalen #norge

41 kommentarer
    1. Så koselig , at du setter pris på bloggvenner og trives med deg selv i hverdagen med bloggen =) Ja tror vi alle kan ha godt av litt oppmerksomhet , noen støttende ord innimellom og fine tilbakemeldinger på ting vi gjør :-p Jeg er jo for tiden uten jobb så bloggen er ett fint sted å kommunisere med koselige folk som jeg ikke møter for ofte ellers :)) Så mange fine ting med blogging ja , og er glad du trives her i bloggland :)) Klemmer <33

    2. Så koselig innlegg om deg og hvordan du bruker bloggen din, og hva den gjør for deg <3 Jeg synes også at bloggen min er et deilig fristed hvor jeg kan kose meg med alle bildene mine jeg tar på reiser, og kan blogge om reiser og hverdagsliv.Jeg har hatt denne bloggen siden 2011, stort sett blogget hver dag, men den siste tiden har det vært ekstra travelt på hjemmefronten, og andre ting som har måttet prioriteres mer enn den, men siden jeg blogger bare fordi jeg elsker det og har lyst,er den for meg et fristed uten stress <3 Og jeg blogger når jeg har mulighet <3
      Jeg har blitt veldig glad i bloggen din, den utstråler at du koser deg med den og at den gir deg noe positivt, i tillegg gleder du mange andre med de fine innleggene dine <3
      Jeg forstår at du har mange ulike dager i livet ditt, og at noen er helsemessige tøffe, jeg lever selv med en ME syk snart 17 åring, han har vært syk hele livet, først alvorlig hjertesykdom, var syk i mange år, og kom seg aldri ovenpå med det å ta igjen alt en går glipp av når en er syk, det resulterte at han også fikk en ME diagnose. Enkelte år ,har det vært opptil 7 mnd i året hvor han ikke har vært ute av sengen, så vi vet mye om at en får gjrøe de minste solstråler i livet om til de største solstråler.
      Ønsker deg så lykke til med helse og annet i livet, og at du i mange år vil kose deg med den fine bloggen din.
      En varm klem fra Mette

    3. Blogg er for meg litt terapi. Det er noe jeg kan gjøre, som jeg faktisk får til, og som gir meg noe i tillegg. Uten at jeg sliter livet av meg for å få det gjort. Bloggene mine bruker jeg også som sorteringshjelp. Å skrive hjelper meg til å sortere alle tankene jeg har i hodet ofte. Men også til å få lov til å dele mine gleder med andre hyggelige mennesker.
      Jeg liker kjempegodt å lese din blogg, og følger med på det meste, i alle fall de periodene jeg er sånn passe oppegående 😉 Alltid hyggelig når jeg ser du har lagt ut et nytt innlegg 🙂 Så fortsett veldig gjerne med det 🙂
      Kos deg med blogging, den nye sosiale kanalen 🙂
      Klem <3

    4. Så koselig at du koser deg med bloggen din. Jeg koser meg veldig med min 🙂 Min blogg er en hverdagsblogg, og jeg regner med at ikke alle innlegg er av allmen interesse 🙂 Men det er helt greit! Når jeg har svarte dager er det fint å kunne bla gjennom blogginnleggene mine og tenke at; jøss, jeg har det slett ikke verst her i livet mitt 🙂 Klem, klem 🙂

    5. Det som er så fint med å ha en blogg, er at den er din og bestemmer helt selv hvordan og hva du skal bruke den til. Den kan være en dagbok, en venn, en livslinje ut til verden og en moteblogg. Det er som du sier mange flotte mennesker her, og de aller fleste er flinke til å kommentere å gi tilbakemelding på det man skriver.
      Selv bruker jeg bloggen som en dagbok uten å dele mine innerste tanker, for de vil jeg gjerne beholde for meg selv :o))

    6. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg begynte å blogge fordi hodet var alltid så fullt og jeg trengte en liten ventil. Hvor skulle jeg gjøre av alt ellers lissom 😛
      For min del så har jeg vært syk siden ung jente, tidvis meget alvorlig og sliter daglig med mye utmattelse og smerter som hindrer meg ganske mye, så det å ha noe som er et lite fristed her hjemme som jeg kan gjøre – selv på en dårlig dag – samtidig som det liksom befinner seg “der ute et sted” er ganske ålreit:-D

    7. Bra at bloggen din har virket positiv på livet ditt. Vi som lesere setter pris på bloggen din, er sikker på at det er flere som leser den en som kommenterer. Veit du egentlig hvor mange lesere du har? i dag har det vært kjempevær, var 3 timer i skogen sammen med en bekjent i formiddag, etter det så har jeg sløva rundt forbi med bl.a et besøk på Cafe Grua. Ha en fin kveld.

    8. Du har en hyggelig og intr blogg som jeg liker meget godt. Fant deg plutselig da jeg begynte å blogge igjen for fullt nå i aug og liker hva jeg leser. Du belyser godt det du skriver om. Men som du skriver, jeg og begynte å blogge fordi jeg hadde så mye på hjertet ang den minste sønnen min som blei operert på Riksen som 7 mnd gammel baby.
      Men har slettet den bloggen og startet en ny i fjor, da jeg hadde så mye annet på hjertet også 🙂
      Klem

    9. Så bra at bloggen din gir deg noe positivt. Når man ikke orker de tingene man kanskje har lyst til å gjøre er det vel ikke noe som er bedre enn å finne noe annet som gir gode øyeblikk og glede. Det fine med blogging er blant annet at det er uten “masse støy” og krav. Fortsett med å tilføre livet ditt positive ting – det er viktig 🙂 God klem til deg <3

    10. Kjempe lurt ! Man kan jo selv bestemme hvor mye tid man vil bruke på bloggen og står fritt til å skrive og dele det man vil :)) Jeg føler at jeg nesten har en helt egen vennegjeng her inne på blogg.no ^^ Kjempe kos <3 Du har en kjempe bra blogg !! 😉

    11. cathrinehenriksen: Tusen takk, ja veldig koselig med så mange hyggelige folk :)..Ja noe med at når du tilbringer mye tid for deg selv, er det ok med tilbakemelding av noen andre enn familien…av og til…:)…trives godt med dine blogg innlegg også …Klem <3

    12. passion4lifeandtravel: Takk, syntes det er ok med litt sånne innlegg av og til, siden det er slik livet er for tiden :)..men liker best de lette innlegga som jeg som regel legger ut…men noen ganger greit å forklare litt :)..gøy at du liker å blogge også, og du har jo såååå flotte innlegg fra spennende turer bl.a 🙂
      Veldig leit at en ung gutt som sønnen din skal ha slike plager…så bra dere gjør noe positivt når dere kan det 🙂 :)…lykke til for dere også…og stor klem tilbake< 3

    13. Eva: Ikke sant, og en kan gjøre det når en orker, og bruke lang tid på innleggene om en trenger det :)…Takk for at du liker bloggen min, det setter jeg pris på 🙂 Jeg leser også din, så sant jeg har fått med meg at du har lagt ut noe nytt…liker den veldig godt 🙂
      Da blogges vi…klem<3

    14. lulltove: Det gjør jeg og fint at du koser deg med din også :)..jeg liker din veldig godt, jeg syntes bare det er bra at det ikke er for lange innlegg…også føler jeg at jeg “kjenner” deg litt etterhvert ..
      Ikke sant, om man bruker litt koselige bilder, ser det faktisk ganske fint ut…Stor klem<3

    15. Vera Lynn: Det syntes jeg også er så bra, at folk har ulike typer blogger, og viser det di føler for 🙂
      Mange hyggelige folk er det mest positive i tillleg til at en har “litt å drive med”..
      Jeg er åpen til et visst punkt, men det meste jeg tenker holder jeg for meg selv jeg også 🙂
      Ha en fin kveld videre <3

    16. Bare hyggelig vet du, jeg vet hvordan det er å leve med sykdommer som opptar mye av det sosialet livet jeg hadde før jeg ble syk, noe som er veldig slitsomt enkelte dager, men som jeg etterhvert bare må kunne lære og leve med 🙂

    17. Mona: Greit å ha et sted å få ut litt tanker og kreativitet..:)..uten å bruke for mye energi på det ..
      Høres ikke noe ok å ha hatt det slik siden du var veldig ung (du er jo fremdeles ung da ), så håper du får mange fine dager fremmover og fortsetter å blogge …Klem fra meg <3

    18. Helge: Det er jeg glad for også, og hyggelig med slike koselige tilbakemeldinger som dette,
      Jeg har ikke veldig mange lesere (eller det spørs jo hvem og hva en sammenligner med), det er jo sjelden jeg reklamerer for bloggen..en gang i uka kanskje..og da går jo tallet litt opp…ellers er det ofte 40-60 ca., noen ganger bortimot hundre ,men det er ikke ofte..jeg er fornøyd..:)
      Cafè Grua ja, fint sted…:)…fin kveld videre du også.

    19. ninaoglivet: Det var en hyggelig tilbakemelding :)..ikke sant en må finne ting som passer her og nå..så får det andre forhåpentligvis komme etter hvert..:)…hørtes ikke noe ok ut med opperasjon på en baby, håper det har gått fint <3
      Greit å ha en blogg med litt variasjon, så kan en lage innlegg litt ut i fra dagsformen...Klem 🙂

    20. Brit Synnøve: Takk, ja det er noe med å tilpasse seg slik livet er NÅ..Sant, det er ingen som bestemmer at en må .og da gjør en det en orker når det passer 🙂 Blir fornøyd med seg selv når en klarer å “prestere” noe selv om det ikke er så store ting…Klem og fin kveld videre <3

    21. Enilorac Nesenra: Tusen takk, det som er så greit , her er det ikke noe press, det er opp til en selv …:)…ja det er en del folk en blir veldig godt” kjent” med, og det er en hyggelig del av blogginga …Koselig kommentar å få …God natt <3

    22. Det fineste med blogglandia er alle de vakre spesielle morsomme gode spennende nydelige mennskene man kan komme over. I andres kommentarfelt eller tilfeldig at man finner en blogg om man søker på noe, eller titter innom forsiden og finner noe spennende, intressant, gripende, hyggelig, morsomt, trist eller hva som helst.
      Eg leser omtrent bare blogger som gir meg noe -før leste eg mye forskjellig og ble helt ør av at det avr så MYE der ute. fant kjapt ut at det å lese *alles* blogger var ingenting for meg.
      Nå leser eg *mine* blogger og de eg har på venneliste og på bloglovin og litt annet selvsagt og koser meg masse med det.
      Min blogg ble til av forskjellige grunner. Bla skirver eg en fellesblogg med flere andre som er spennende og morsom og intressant,men eg følte ikkje alltid eg kunne si ALT eg ville der. På MIN blogg bestemmer kun eg og det er så deilig.
      Alle er ikkje intressert i alt eg har å dele, skrive eller ha innlegg om og det er helt ok,men så lenge det er noe eg liker og noen andre også så fortsetter eg 🙂
      Syns det er bra du orker å blogge og at du føler du får noe igjen for det 🙂
      <3

    23. cuskima: Enig, gøy med ulike typer folk, og forskjellige måter å blogge på. Hva heter den fellesbloggen du skriver på, tror ikke jeg har lest den ?…syntes du skriver veldig mye bra jeg, og liker bloggen din…..men blir det for mye engelsk er det ikke ikke sikkert jeg får med hele innholdet..hehe…Takk for fint innspill…Ha en super dag <3

    24. Tusen takk <3
      Eg har ikkje veldig mye engelsk på bloggen min,men om eg har det er det ofte mye bilder og eller video til -vil jo at de fleste skal få med seg budskapet 🙂
      Iknowthatmagazine.com heter bloggen eg skriver på du må nok enten kopiere adressen og lime den inn oppe i adressefeltet,eller skrive det inn. Innholdet er på Norsk 🙂
      ha en super dag klemmeting <3

    25. cuskima: …Ok skal sjekke den etterhvert…:)..neida ikke ofte på engelsk…og jeg får alltid med meg budskapet…selv om det skorrter på noen ord….er ikke sååååå dårlig på engelsk 🙂
      Stor klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg