EGO..6..

En liten “ny opplysning” om meg.  Som de fleste som er innom bloggen min vet, har jeg vokst opp og bor fremdeles i Mjøndalen.

Men ett år har jeg bodd borte og det var i 78 /79…Da gikk jeg på Viken folkehøyskole på Gjøvik, skolen ligger flott til med utsyn over Mjøsa.

Jeg hadde et supert år på på barnehagelinja, fikk vært med på mange spennene ting, og ble kjent med mange forskjellige mennesketyper.

( skriver litt under bildene )


Den tegningen i fotoalbummet var det en som var stipendiat fra Amerika som lagde til meg , utrolig hyggelig ,kreativ type…som jeg minnes hadde “et godt Øye” til meg..

…han på bildet under her…

Haha..han kom stadig med slike bilder til meg som han tok på stasjonen…på en annen sto det…Anne Larsens ..bollekjaker…er det…beste jeg vet..

Jeg har jo alltid elska å passe barn, og ble fort kjent med barna til lærerne…gikk ikke mange dagene før det banka på døra mi, og rektor og sønn (lysluggen øverst)

sto uttafor…og han sa ..henner mener jeg… de trang barnevakt og rektor hadde spurt om det var noen han kunne tenke seg….og det var jo hyggelig da ..

#gjøvik  #toten #mjøsa #folkehøyskole #viken

 

 

32 kommentarer
    1. Jeg gikk også på folkehøyskole, men det var i 85/86, og jeg tenker at du kan ikke ha vært store jenta på folkehøyskolen der, for du er da yngre enn meg, MINST 😀 Men jeg skjønner da at du kanskje ikke er det likevel 😀 he-he.. Men gammel var du ikke i 78/79 nei 😀 Jeg elsket året på folkehøyskolen. Jeg gikk på Romerike Folkehøyskole 🙂 Med teaterlinje 🙂 Herlig innlegg 🙂 Stor klem, <3

    2. Så koselig å se tilbake å mimre på denne måten =) Han karen var jo en festlig type da , altså han stipendidaten :o) Og mange flotte bilder her ja , må ha vært ett kjempe morsom og uforglemmelig år ja , så kos at du var så populær blant barna og trivdes både med de og ellers :)) Herlig innlegg <33

    3. frodith: ..hehe..var vel sånn 16 1/2 da jeg begynnte..var flere som gikk der som nok var 10år eldre enn meg, men mange jevngamle også, artig og veldig lærerikt å gå på folkehøyskole, morsomt at du har gjort det også 🙂 Klem<3

    4. cathrinehenriksen: .det er det.Han var kjempe hyggelig, kreativ og morsom…men jeg forelska meg mer i den litt “rampete” typen…hehe.
      Ja jeg elska jo å være barnevakt, så mange av lærerne som hadde nytte av det..Takk<3

    5. lulltove: alltid morro å se igjennom slike ting, også er det jo eneste året jeg har vært borte fra Mjøndalen..Kos deg videre i kveld 🙂

    6. Ja, ikke sant, du kunne ikke vært eldre nei 😀 Nå begynte jeg å lure veldig her vettu, for jeg var 13 nemlig 😀 Da du gikk der 😀 Og 19 når jeg selv gikk på folkehøyskole 😀 Et av de beste årene jeg har hatt. Det var liksom da verden åpnet seg …

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja gøy å ta frem å se og tenke litt på alt en har opplevd..
      Var en del dårlig bildekvalitet før, men litt sjarm det også..<3

    8. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja ,også måtte man levere til fremkalling og vente spent på å se bildene…:)
      Nå er det nesten FOR lettvint…

    9. Så morsomme minner 😀
      eg gikk som du og frodith også på folkehøyskole, dog het det Vetsby internasjonale akademi da eg gikk der. Gikk reiselivslinje og mye av undervisningen gikk i engelsk da 1/4 av alle studentene var fra andre land.
      Eg jobbet med Homekollen, på Bristol Hotell, på Beitostølen og var med på mye kjempeartig.
      Angrer ikkje et sekund på den skolen-lærte utrolig mye og endret livet mitt.
      Nå ble det ikkje reiseliv på meg da pga en datter dukket opp og endret livet igjen,men å tenke tilbake på dette er alltid veldig gøy 🙂

    10. cuskima: Alltid hyggelig å ta frem og se på slikt 🙂 Gøy at du har gått på fh.skole også da..
      Skjønner at du er god i Engelsk, jeg er ikke god på det…
      Ja man er med på en del på fh.skole som man ikke ville opplevd ellers..
      Ha en fin dag videre <3

    11. Fantastisk med gode gamle minner :))
      Vi har familie i USA og min søster bor i London så eg må nesten hahaha
      Ellers har eg en bestevenn i USA og ja går mye i engelsk her også hjemme faktisk.
      Ellers tenker eg og drømemr eg på engelsk faktisk, veldig rart 😀
      nattinatt <3

    12. Å, for et herlig innlegg:D Så gøyt at du har gått på folkehøyskole, det har jeg også:D Jeg gikk musikklinjen på Nordhordland Folkehøgskule i 95/96, deretter gikk jeg ett år på revylinjen på Solbakken Folkehøyskole/Revyskole året etter – knallflotte år!

    13. Fromfat2phat: Takk. Jeg og tenker ofte tilbake på folkehøyskole året som en fin tid 🙂
      Musikk og revy, hørtes ut som artige linjer å gå på…Jeg gikk jo på barnehagelinja, men det var mye sang og underholdning på elevkvelder o.l…

    14. Ja, den folkehøyskolefølelsen er det ingenting som kan måle seg med når det gjelder andre skoleår:) Og de fellesaktivitetene og elevkveldene, alt man fant på sammen og ikke minst det fantastiske samholdet og vennskapet – nei, det var fantastiske år!

    15. Fromfat2phat: Ja man fikk være med på ting man ikke ville opplevd på en “vanlig”skole..mange flotte turer hadde vi også…og ble kjent med mange typer mennesker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg