Bærplukking som terapi

Jeg koser meg når jeg plukker bær, senker skuldrene, lar tankene flyte og nynner en liten trall.  Av en eller annen grunn hviler jeg mer når jeg går slik, enn om jeg legger meg på sofaen (da klarer jeg i allefall ikke å hvile ).

I dag var vi på et sted en liten kjøretur fra oss, parkerte bilen ,gikk  150 meter, og fant et område (som vi har vært før også) hvor det bugnet av både blåbær og tyttebær .

Du kan egentlig  bare sette deg ned og fylle opp i “bøtter og spann “, det er så kos…Når mann min og jeg kommer litt unna hverandre mens vi går i våre egne tanker og plukker…roper jeg bort..er det morro ? og han svarer JA veldig, da er det gøy å plukke bær.

På to småturer nå har vi ca 3,7 l blåbær og 4,2 l tyttebær..ikke så veldig mye, men har ikke plass til så mye mer i fryseren heller..men vi kan jo ta en tur igjen å bare putte rett i munnen også…


Mindfullness på sitt beste….

To slag ..tett i tett..

Renplukker bæra med en gang, mann min sier han gjør det også, men jeg ser over , og det gjør han IKKE…hehe..

#blåbær #tyttebær #bær #blogg  #krokstadelva

25 kommentarer
    1. Det er mange mange år siden jeg gikk og plukket bær i naturen. Har like mye lyst hver høst, men det blir liksom ikke. Ser jo utrolig fristende ut dette her synes jeg…Gleder meg veldig på dine vegne <3
      Klem 🙂

    2. Oldemorbloggen: Tusen takk, ja det er en fin måte å hente litt krefter på :)..også er det deilig å ha litt bær utover høst og vinter også 🙂

    3. Eva: Før syntes jeg bærplukking var litt masete, om man måtte fly skogen rundt på leit, men når det bugner av bær er det ren terapi 🙂 Prøv å få til en tur, om du har muligheter i nærheten ..
      Tusen takk, det var hyggelig at du gleder deg med meg ..Stor klem tilbake <3

    4. lulltove: Tusen takk <3 Egentlig dro vi for å se etter tyttebær , trodde også det var for sent med blåbær, men her var det begge deler gitt, heldig med den..:)... Syntes jeg også, men mest når det er masse bær ..slik som her <3

    5. Ååh, så deilig! Takk for påminnelsen, jeg skal SÅ fullstendig ut for å se etter blåbær:D Og jeg har det forresten på samme måte; jeg slapper så fullstendig av når jeg er ute i naturen:) Beste stedet å være!

    6. Blåbær er greit, var ute nylig men fant ingenting. Tar en ny tur i morgen og håper at det er noen igjen til meg. Drar mulig retning Skoger og inn i skogen der et eller anet sted. Tyttebær liker jeg ikke så de kan andre ta seg av.

    7. Bærplukking er terapi. Bortsett fra når eg bøyer meg for mye. Da blir det det motsatt for ryggen hehe. Men herlig å gå i skog og mark og plukke bær. Mass herlig bær på dere. Deilig syltetøy kan det bli av dette. fin lørdag til dere

    8. Luring han mannen din ;-D Men ja tror så gjerne at bærplukking er terapi , man kommer seg jo ut i naturen og det er bra for kropp og sjel . Pluss at man slapper vel litt av med bærplukking , vil huske jeg koste meg når jeg plukket bær som lita i hvert fall så :o) Store fine blåbær , og selvplukket er jo best også da =) Kan dessverre ikke svare deg nå på kommentaren du sendte , men var jo riktig da :)) Plukker ut vinneren i morgen senest jeg så vet du det :))

    9. Fromfat2phat: Ja selv om jeg ikke har plass til særlig mer i fryseren,blir det nok et par turer til, kan jo bare spise noen bær der og da også…nam <3

    10. Helge: Rørt tyttebær til vintermiddager er deilig. Men blåbær kan brukes til mer forskjellig..
      Håper du finner noen blåbær da..og i allefall får en koselig skogtur..

    11. gretashobby: Sant 🙂 Her var det så mye bær at en godt kunne sette seg på rumpa og plukke, så slapp man å stå bøyd hele tida. Ja deilig å ha litt i fryseren. Fortsatt fin Lørdag <3

    12. cathrinehenriksen: …hehe..:)..ja det er så fredelig, men man må ikke stresse med å plukke så mye, nyte naturen litt også <3
      Bra jeg svarte det da, skrev først noe annet men ombestemte meg...heldig med den 😉
      Ha en fin Lørdag videre <3

    13. Ingen tvil om at en enker skuldrene sine av bærplukking.
      Et av mine kjæreste minner i barndommern er mamma som laget til nise. Vi kjørte avgårde, og plukket bær i timesvis.
      Mange som ble med, og vi brukte hele dagen i skogen en eller annen plassen.
      Det var deilig syltetøy og saft som ventet i den andre enden av jobben.:)

    14. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg også likte bær turer med familien da jeg var lita, men da putta jeg nok mest i munnen..nå syntes jeg det er deilig avkobbling 🙂 :9

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg