Så bra da !

Noen tanker fra meg (litt i tråd med forrige innlegg ), for når jeg er syk og ikke orker å reise så mye, vet jeg det er mange som har det på en annen måte (men på min blogg forteller jeg MIN opplevelse av ting )

….JEG blir sliten av lange reiser og bilkjøring….andre får overskudd av reising,og slapper best av da…..

….JEG blir sliten og får vondt i nakken av strikking……andre klarer bare å slappe av når de har et håndarbeide..

….JEG blir sliten og stivner av å ligge lenge……andre får bare hvilt når de ligger…

….JEG blir sliten,får vondt av trening (men bevegelse er bra )….andre kan ikke leve uten trening…

….JEG blir sliten av å være på “fest”(ikke når jeg er frisk..hehe)….andre får positivt påfyll av det….osv ..osv…

Men så er det også slik :

…..JEG slapper av når jeg baker…andre orker ikke det….

…..JEG slapper av når jeg er med “mine”….andre må ut å prate med folk..

…..JEG slapper av når jeg er på kafè og kan sitte å se på det som skjer….andre kan ikke fordra det…

…..JEG slapper av når jeg blogger ( med pauser innimellom)……andre syntes det er veldig slitsomt……osv ….osv…

Poenget mitt er at ikke alle “syke” har det som meg….og at alle( syke eller ikke), må finne SIN måte å slappe av og hente overskudd på !

Så om noen gjør ting annerledes enn meg ,tenker jeg IKKE …at de orker….jeg tenker ….SÅ BRA DA !

#drammen #blogg #drammenselva #me #norge

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg slapper også best av i mitt eget selskap. Det er koselig å være sosial også, men det tapper meg også for krefter. Men alle er forskjellige og det viktigste er å finne det som funker best for en selv

    2. Godt skrevet. Jeg synes at du er veldig flink til å”dyrke” de gode opplevelsene :):)ha en flott dag!

    3. Hei – hyggelig med en forespørsel fra deg. Kikket litt innom deg før jeg aksepterte (er litt kresen 🙂 ) og tenkte at dette kunne bli et interessant bekjentskap 🙂 Du skriver om forskjelligheten mellom mennesker, men også om å takle sykdom på ulike måter. Det er så flott at man er ulike og flott med mennesker som er romslige overfor de som tar ting annerledes 🙂

    4. mimmimor: Så fint å høre :)..ja er opptatt av at folk kan være veldig ok, selv om de ikke er som meg :)…men jeg har veldig mange “overfladiske”innlegg også…som mat og mote f.eks…jeg liker å blogge variert, og å lese ulike typer blogger. Gleder meg til å følge deg også.Fortsatt fin kveld 🙂

    5. Veldig bra innlegg !! Jeg måtte avslutte med kjøretimer pga trøtthet og slitenhet etter timene mine ..Jeg husker rett og slett ingen ting av kjøretimene 🙁 🙁 Har du førerkortet ? ..
      Jeg skal ta nye prøver på sykeh utpå høsten ang slitenhet og søvn ..føles om jeg ikke får nok søvn..og nesten alltid sliten..#
      Tusen takk igjen for innlegget ditt !! <33
      Ha en strålende lørdag, fine deg <33

    6. rita johannessen: Takk så mye :)…Jeg har førerkort ja, håper trøttheten din bedrer seg og at du får til å ta” lappen” etter hvert . Jeg har også hatt mange år som jeg ikke har sovet noe, vært til allverdens sjekker og blitt innlagt på sykehus pga at jeg holdt på å “kolapse” av søvnmangel..
      men det har bedret seg noe , nå kan jeg sove 4-5 timer pr natt og det er store fremskritt 🙂
      Fin Lørdag du også <3

    7. Heldigvis så har jeg humøret i behold, det er jeg veldig glad for ..:-D Godt at det går den riktige retningen for deg, annebe<33
      Jeg skal ta ryggmargsprøve etter hvert, kanskje svaret ligger der..#
      Nå nyter jeg roen i huset mens mannen min og englebarna er på kino . 😀 Klem fra meg til deg <33

    8. Monica: Så hyggelig at du syntes det Monicka. Jeg syntes det er viktig å poengtere at ting ikke er likt for alle og at vi har forskjellige ting som tar og gir energi 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg