EGO..3…

Her kommer tredje innlegg , som er litt om meg og mitt . Da jeg var ca 12-13 år syntes jeg det var veldig stas når jeg fikk penger til  en ridetime og kunne være med bussen som henta de som skulle på rideskolen i Vestfossen, yndlingshesten min var en albinohest som het Baugur, typisk meg å velge den jeg syntes litt synd på..vi var tre jenter som også var med på andre aktiviteter, så ble ikke så mange ridetimer som jeg skulle ønske.

Så for noen år siden fikk jeg lyst til å ta opp interessen igjen, og begynnte på ridekole, det ble vel 4-5 halvårskurs før jeg i 2010 måtte gi meg pga at jeg ble syk.

Men det var utrolig gøy, ble ikke en spessielt god rytter , men den kosen med å stelle hest, ri i skogen og kjenne “hestelukta” likte jeg like godt som da jeg var barn.

Men det som var litt rart, var at det siste halvåret jeg holdt på, før jeg skjønnte at jeg var syk, var det et ork å skulle på ridetime, satt bare å gleda meg til timen var over (kunne jo aldri bli hjemme fra noe jeg hadde meldt meg på..så dum var jeg ), men hestane merka nok at noe var galt, for pluttselig begynnte de fleste av hestene jeg red på å snuble og oppføre seg rart.

Håper å få tilbake formen , så jeg kan ta opp interessen igjen.

Bildet under, noen hester som var rett ved der yngste sønn hadde leilighet da han gikk på skole i Porsgrunn, syntes de stilte seg pent opp for fotografering..


 

Bildet under er av en hest jeg går forbi , når jeg går “runda” mi…

#rideskole #hest  #stall #blogg #riding

22 kommentarer
    1. Dyr merket at man er syk og kanskje prøvde han si fra til deg ( eller hun)
      Hun ene hunden min fikk magesår av datteren min ble syk -hun bekrymret seg sånn og sto over henne i sengen og sjekket at alt sto bra til.
      Hun er også den som ikkje viker fra min side om eg har migrenedager -hun er min soulmate <3
      de andre hundene er selvsagt mine prinsesser, men hun og eg har et veldig sterkt bånd -min borrelåshund <3
      fine hestene <3

    2. cuskima: Jeg tror også at dyr er veldig vare for slikt …så flott at hundene dine er så “omsorgsfulle”…men ikke bra at den ene fikk magesår da stakkars..
      Syntes også de hestene er fine..Forstatt fin kveld <3

    3. Engelen min rir hver uke hun, jeg våger ikke prøve, mest for de har så god fart og dernest fordi jeg har høydeskrekk og så har de ingen synlig bremse liksom. Men Frodith og jeg skal ri egentlig i forfjor, men vi utsetter det heeeele tiden, mest jeg da hehe Nydelige hester 🙂 Jeg pleier å klappe de og småsluddre med dem mens Engelen rir 🙂 Ha en nydelig kveld kjære du <3 og håååper du blir bra og kan ri igjen uten at det kjennes som et ork 🙂

    4. ladyaugust: Du burde prøve, er veldig morro ,men man må være i form slik at konsentasjonen er på plass :)Hester er utrolig flotte dyr..håper du og Frodith får til en ridetime snart da…Klem <3

    5. Så nydelige hester <3 Håper du kommer deg på hesteryggen igjen.
      Min datter elsker hester og tok naturbruk med hest på videregående. Jeg er desverre alergisk mot hester, men elsker deres stolte fremtoning <3
      Ønsker deg en fin kveld!
      Klem fra Engla

    6. Engla: Syntes disse var veldig flotte :)..så gøy at dattern din liker hester også ..kjedlig å være alergisk da…Jeg håper og tror at jeg skal begynne å ri igjen , men det krever å vær “skjerpet” og det er jeg ikke akkurat nå..Klem tilbake <3

    7. Ja, det hadde vært noe, og lært seg å ri 😀 Håper du får igjen ork til å ri, for det virker jo som det ga deg masse, før du ble syk. Problemet til Ladyen og meg er jo at vi er så redd hester… men det er jo derfor vi SKAL prøve en gang også 😀 klemmer på vei <3

    8. frodith: Dere burde prøve, er ikke sånn “overtøff ” jeg heller, men rideskolehestane er jo som regel rolige og det er jo flinke folk i nærheten…og så er det bare å prate rolig til hesten..:)
      Sov godt i kort eller smal eller hva slags seng/sofa det blir 😉

    9. Da jeg var liten (mellom 5 og 9 år gammel) og vi bodde nordpå, var faren min rideinstruktør i Kløvkompaniet (militæret). Selv ble jeg aldri fortrolig med hestene. Jeg fikk da prøve å ri masse. Men synes de var litt store og skumle.
      Den dag i dag er favorittdyret mitt et enda større dyr, elefanten. Den skulle jeg gjerne likt å ha i en stall…hehe 😉
      Håper virkelig du får tilbake helsen og muligheten til å fortsette å ri. Krysser fingrene for det X 😀

    10. Jeg gikk selv på rideskole når jeg var liten, husker ikke hvor lenge jeg var der, men det er kjent sak at ungjemter er ivrig når det gjelder hest. Slik var det med min niese som hadde egen hest på et ridesenter nettopp i Vestfossen. Nå rir hun sammen med dattra si innimellom på et anna ridesenter. Hest opptar mange og det er fine dyr.

    11. Helge: Så gøy da, ja deter mange ,særlig jenter som har “hestedilla”..:) Egen hest er jo drømmen for mange…Ha en fin dag 🙂

    12. Eva: Oj, rideinstruktør ja, da var han sikkert dyktig 🙂 Foreldra til kjæresten til sønn min driver en stall med masse hester og hun er “livredd”og rir ikke..
      Elefant er kult da..hehe…Takk, jeg SKAL ha tilbake den gode formen min..:)
      Klem til deg <3

    13. Hvorfor har jeg ikke lest dette før?
      Hest er en flott interesse. Jeg fikk begynne på rideskole da jeg var 7år, men to år før det, som 5 åring hadde jeg allerede hengt i hælene på min 2 år eldre venninne i stallen hos shetlandsponnien hennes, som senere ble islandshest og tilslutt ble en kaldblodstraver som jeg skulle miste hjertet mitt totalt til i 12 år. Hesteinterressen var noe mine foreldre og min bror håpte på skulle avta, men her er jeg.. 24 år etter og passer hest hver fredag. Eller 23,5 år da, siden jeg hadde meg ca 0,5 år forbud mot hest.. (okay..jeg innrømmer det, jeg fikk forbud på et år av legen pga leddgikten. men klarte det ikke..).
      HÅPER du får gjennopta ridningen. Jeg merker i allefall at rideforbud var det værste jeg kunne få da jeg fikk leddgikt. Jeg har det så mye bedre nå som jeg kan kaste meg på ryggen på en stor svart nydelig terapihest med navn Bliss og glemme litt av verden og smerter.

    14. Veronica S: Så artig du oppdaget innlegget nå da..det var nok i din interesse ja 🙂 Savner det veldig og håper å begynne igjen ..men føler meg ikke klar enda..må kjøre et stykke for å komme til rideskolen også…men hest er skikkelig kos :)) Flott at du kan holde på med dette til tross for leddgikten 🙂 God helg videre :))

    15. Ja, heldigvis kan jeg holde på med det. Selv om det er dårlige bussforbindelser og ender ofte opp med å gå mine 2,5 km til stallen i alt mulig vær. Men er verdet det <3

    16. Håper du blir frisk og at du kan få ri igjen. Dyr er veldig sensitive, har jeg opplevd, og hester er vidunderlige vesener, som jeg har tilbrakt mye tid sammen med.

    17. Lillian: Håper det jeg også…og kan nok sikkert ha glede av en liten ridetur nå også…men må kjøre et stykke for å komme dit…det er nesten det mest slitsomme akkurat nå :)) Så gøy ..hester er fine dyr :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg