ENDELIG KLARTE JEG Å LAGE PAI…

Har prøvd å lage pai et par ganger før, uten at det har blitt særlig vellykket..men her om dagen da vi ikke hadde handlet så mye og var litt sultne, så jeg et innlegg om pai her på bloggen,

 og tenkte jeg ville gjøre et nytt forsøk, så da så jeg etter om jeg hadde noe som kunne brukes, og jeg fant da noe..Pisket sammen 4egg med litt salt og pepper,

 kutta opp urter og chorizo, surra løk og en boks champinjong  i panna…blanda dette og helte det i den forstekkte deigen

…og tok litt ost på toppen….Denne gangen ble det gjennomstekt og lett få ut av forma…..Pai kan bli litt tørt, så neste gang blir det en salat med litt dressing ved siden av..

( oppskrift på paideig på bilde lenger ned ..)


Urter har vi jo selv og chorizo bruker vi ofte i pizza …og det funka i pai også…

 Brukte denne oppskriften ..men byttet ut litt under halvparten av melet med grov sammalt hvete…

Smurte forma…

Denne gangen ble det veldig bra, lett å ta ut av forma også..og alt ble spist opp….#pai #mat #blogg #sommer #matoppskrifter

11 kommentarer

Siste innlegg