RYDDIG I SKAPET ?

Nå er ikke dette et innlegg om å “komme ut av skapet “eller noe sånt altså, bare at jeg fikk ordna litt i kjøkkenskapet mitt i dag, ryddige skap er ikke min sterke side.

Da vi bodde i en liten leilighet ,med lite skap ,sa jeg til bestemora mi at jeg gleda meg  til vi skulle flytte inn i huset vi bygde,

 for da skulle jeg ha det ryddig i skapene, da sa hun, at det var noe som het at : Har du det ikke ryddig i skapene når du har liten plass,får du det ikke når du får god plass heller !

  Og det stemmer nok det….

Men nå har jeg altså fått rydda litt i kjøkkenskapet….og det ble jo ganske bra…men …det varer ikke lenge..


Regner med at flere er som meg, når du er i butikken og er usikker på om du har salt hjemme …kjøper du  med for sikkerhets skyld…eller kanel..

eller buljongterninger…eller.. og så har man plutselig dobbelt opp…eller tredobbelt av alt mulig..

Og på bildet under ser dere et skap som er litt typisk for meg……godt jeg ikke er selvhøytidelig….

#blogg #kjøkkenskap #garderobeskap #sol #sommer

20 kommentarer
    1. Herlig å se 😀 Hele leiligheten vår ser sånn ut. Alle klesskapene, smykke-avdelingen, matskapet…Og vi har en leilighet på 60 kvm. Så her må det ryddes for å få plass…. Av og til føles leiligheten ALT for trang ;-D Godt å rydde litt på en regnværsdag sikkert 🙂 klem <3

    2. frodith: ..men da blir det vel ikke noe bedre når du får bedre plass heller ,..hehe.
      eller en liten periode kanskje…;)..Greit å få ordna litt innimellom ja…Klem tilbake <3

    3. Elsker å rydde,men desverre har ikkje alle som bor her samme *ryddeinnsikt* så min måte fungerer ikkje for en annens og omvent,så derfor blir det orden i kaeoset,men eg finner aldri noe når andre rydder.
      Tømte boden i forrige uke for å finne en en diger flytteeske med ting eg ikkje sku ha -lurer på om gubben kastet den boksen eg sku ha -meget mulig -han er sånn :/
      Og forrige måned ga eg vekk halve frysen og halve tørrmat skuffene -eg ahdde dobbelt og trippelt av alt -inkl ting vi aldri spiser -pitabrød????? en hel haug med pakker……….eg spiser nesten ikkje brød engang,men pita????
      7 pakker med melis til de kakene vi aldri baker…….dvs vi baker jo,men da kjøper vi jo NY melis….., men bakepulveret var gammelt og vaniljesukkeret var knapt innafor dato sist eg sjekket, så NÅ er det orden i skuffen.Dvs min dattere hamstret Cafe de paris saus i sverige og nå kan vi invitere til stort selskap hhahaha
      Det dumme ang smykker ala biujoteri er at de blir fortere stygg når de slenger sånn ,bedre å ha dem i i noe som fex glass skål med lokk eller noe annet så blir det dekorativt og holder seg pent:))

    4. Det er nydelig når en endelig får rydda i kjøkkenskapet.
      Men hvem er det som roter sånn der hele tiden?? Det er da ikke meg! ;O)
      Jeg ender også opp med dobbelt og trippelt av enkelte ting. Rundt jul er det alltid kanel og kokos.

    5. cuskima: Syntes det er ok å gjøre rent, men syntes rydding er noe herk, har vanskelig for å kaste ting og da blir det så vanskelig å få det pent på plass 🙂
      Enkelte ting som hoper seg opp ja..hehe
      Glass skåler var en lur ide, for da ser jeg jo hva jeg har…:)

    6. Ja , jeg synes nå du er ærlig i alle fall og da kan jo jeg si med engang at jeg er elendig til å holde orden i mine skap …..Men rydder som regel rett før jeg får besøk av familien , så jeg ikke skal få noen klager , haha ;-D Å ja lett å kjøpe inn mer enn nødvendig , det er jeg også flink på . Så har jeg også besøk veldig ofte og de fyller alltid opp skapene mine med alt mulig jeg ikke trenger 😮 Men ja lykke til med å prøve å holde litt orden , og husk du er ikke den eneste som har det litt rotete i skapene ;-D Ønsker deg en fin tirsdag og fin uke framover nå =)

    7. cathrinehenriksen: Takk ,ærlighet varer lengst sies det jo….:)
      Prøver å finne en genieal måte å plassere ting i skapene på…men er nok det at jeg har for mye som er problemet…hadde antagelig klart meg bra med under halvparten..Fin uke til deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg