BLOGG SHOUT..

I går testa jeg ut å ha en Shout gående på innlegget mitt store deler av dagen , selvfølgelig fikk jeg mange flere “lesere” (244)

 Syntes det var mer tilfredstillende  en dag jeg hadde 67 som var innom på ett innlegg uten reklame, og jeg selv også følte at det var et bra innlegg..

Men gøy å sjekke ut litt hvordan ting fungerer, og kan hende jeg Shouter igjen en annen gang, kan jo hende en eller to fortsetter å “følge”

bloggen min,  som ikke hadde visst om den ellers ,men det høye tallet i seg selv betyr jo ingen ting..


#blogg #hverdag #sol #sommer # bloggshout

30 kommentarer
    1. bruker bare shout om det er noe eg mener fler burde lese -enten blogg anbefaling, viktig info eller noe mer enn bare mitt innlegg likssom ellers så holder det med dem eg har. mine venner som stikker innom -noen nye her og der og ja du vet :))

    2. cuskima: Det er lurt ! Syntes det er helt ok å bruke ,men om man bare bruker det for tallets skyld, blir det så “nedtur” de dagene man ikke gjør det og kanskje får veldig lave lesertall..hehe

    3. har ganske mange som titter innom -liker bedre de som legger igjen en kommentar enn at fjaksti slenger innom -da vet en jo ikkje engang om de leste eller bare klikket. Har ofte klikket meg inn på en blogg og kjapt funent ut at nope og hoppet ut igjen 😀

    4. Har brukt det av og til, når jeg har noe å melde, som jeg mener allmenheten bør lese, eller kan ha interesse av. Ikke får å få opp lesertallet, da det varierer veldig…..men skriver av og til noen innlegg med mening, og et debattinnlegg nesten, som jeg bruker lang tid på 🙂 søker opp fakta osv……Selvmord, var et tema jeg har lagt ut, knulleappen Tinder, delte erfaringer, da jeg vet at så mange bruker Tinder, Grand Prix, opptok mange…..
      Men sikkert morsomt å prøve det ut for å se om man får flere lesere også…….det gjør man jo selvfølgelig! Man vil jo bli sett og lest også 🙂
      Stå på videre, klem

    5. cuskima: veldig ok med kommentarer og ekte interesse…men jeg kan være innom og lese mange blogger uten å kommentere også…noen dager kommenterer jeg masse , andre dager ingenting…selv om det var bra innlegg …

    6. annsenze: Jeg syntes det er helt greit å bruke, men bare greit å sjekke for seg selv litt…
      noen ganger kan jeg legge ut ett innlegg å ha “mange” lesere. andre ganger kan jeg ha flere innlegg og få lesere…så da ønsket jeg også å sjekke med Shout, har hatt det to,tre ganger før også…men i går over store deler av dagen…da jeg er typen som liker å “forske”litt på ting..
      Stå på videre og klem til deg også !

    7. jada eg kommenterer ikkje på hver enste blogg eg leser,men leser fler blogger eg har en connection til enn å lese en haug -det har eg ikkje tid til engang 😀

    8. Det lønner seg å shoute, man får mer lesere..jeg prøvde det også. Men det er ikke artig å betale alltid bare for å få mer besøk. Det kan være litt frustrende når man vet at man legger ut fine innlegg , men man får ikke mange besøk selv om man besøker andre blogger og legger igjen en kommentar, men får ikke besøk tilbake. Da får jeg en følelse at jeg er ikke verdt noe. Så mister man lysten til å blogge fordi man får ikke toveiskommunikasjon, bare enveis .
      Jeg får jo kanskje 20 besøkende selv om jeg legger igjen kommentar til så mange. Heldigvis har jeg engelsk blogg som jeg får ca 400
      besøkende hver dag og mer kommentar. I hvert fall, hvis jeg legger igjen en kommentar, får jeg besøk og kommentar tilbake.
      Det er ikke ment som en klage, bare fakta. Lykke til med bloggen din:)
      Jeg begynte med norske bloggen for å bli.bedre i norsken og ble kjent med norske bloggere. Jeg ble kjent med noen som er alltid på besøk hos meg og det er veldig koselig. Føler at jeg får i hvert fall forbindelse.med noen:)

    9. foreignerat50: Takk for en opplysende kommentar, er en vanskelig balansegang det der med kommentarer, om man pleier å kommentere noen og en gang ikke gjør det, tror de da at du ikke likte innlegget..osv..så jeg tenker litt sån av og til er greiest..men har jo noen jeg “kjenner” litt ekstra godt, og oftere kommenterer, ser stadig på din også…så smart å lære norsk på den måten..Klem !

    10. Selv har jeg brukt denne muligheten en gang før, og dessverre ble jeg ikke særlig fornøyd med resultatet selv om innleggene var “gode nok”. Kanskje jeg kommer til og prøve det mere framover? 🙂

    11. Jeg har aldri shoutet noen innlegg. Jeg har vært mer en besøkende rundt forbi, og fått nye bloggvenner på den måten. Liker å ha folk jeg får litt mer kjennskap til. Det er ikke så viktig å ha mange “klikk” på bloggen min, da vet jeg ikke om de har lest uansett. Men får man noen kommentarer som har med innlegget å gjøre, vet jeg at folk leser fordi de liker det jeg skriver og synes det er hyggelig å besøke. Og om det ikke er SÅ mange er ikke så farlig 🙂 Men sikkert moro å se forskjellen med og uten shout :- )

    12. Jeg har ikke shouta på denne bloggen her, men jeg prøvde på en annen blogg jeg hadde en gang. Min erfaring med det er blandende, jeg shouta en gang et veldig alvorlig innlegg som nettmobbing og det drøsset inn kommentarer som “fin blogg”… “kommenter tilbake” osv… de kommentarene hører ikke hjemme der og det beviste hva jeg trodde, mange leser ikke innleggene før de slenger ut slike kommentarer.
      Så jeg sitter med blandede følelser når det gjelder å shoue innlegg og har ikke tenkt å gjøre det enda, men jeg sier ikke at jeg aldri skal gjøre det.

    13. lulltove: Jeg syntes det er helt ok med å shoute, bare man er seg bevisst hvordan det er med å påvirke lesertallene…jeg kommer også til å gjøre det ,av og til….

    14. martea: Ikke noe farlig..hehe..men venner man seg til å bruke det ,kan det bli litt “nedtur” de dagene man ikke gjør det..så allt med måte..

    15. lifeistooshorttowait: Samme som jeg tenker ,sier ikke at jeg ikke skal gjøre det igjen,men tenker at det ikke er så mange”reelle”lesere som er innom og det er jo greit å være klar over..

    16. Du er helt nydelig på bildet her:) Jeg har vurdert å bloggshoute et innlegg eller to selv, men det som har hindret meg først og fremst, er at det da ofte kommer mange slike copy-paste kommentarer som bare irriterer meg enormt, som de ‘fin blogg’ kommentarene, som er tydelig fra folk som overhodet ikke har gjort annet enn å lime inn standardkommentar uten å engang ha lest innlegget. Jeg ønsker meg heller null kommentarer enn slike. Jeg har jo en annen blogg også som jeg har hatt i 5.5 år og jeg kan ikke fatte at det fremdeles er folk som driver på med slikt, og det irriterer meg bare skikkelig. Har sett slike ‘fin blogg’ kommentarer på innlegg som omhandler alvorlige og gjerne såre temaer for bloggeren, eller slike ‘jeg har konkurranse på min blogg’ eller ‘fin blogg – kommentere tilbake?’ – greier. Skjønner ikke hvorfor folk gjør det, det er jo bare så overfladisk og ingen glede ved. Kan være jeg irriterer meg for mye med det, men haha, har jo vært i ‘gamet’ her i noen år nå (før den vektbloggen jeg skriver for det meste nå for tiden) og fått sjansen til å bygge meg opp en intoleranse for dårlig bloggetikette:p

    17. Fromfat2phat: Tusen takk ! Helt enig i at det er like greit å ikke få en kommentar ,enn slike du skjønner folk skriver bare for at du skal se på deres blogg. Men folk som noen ganger skriver en utfyllende kommentar, må gjerne en annen gang f.eks bare skrive ha en fin dag ,om de ikke er i form,har tid til mer . Jeg kommer nok til å shoute av og til,men det er greit å være bevisst på hva det gjør med lesertallene, God helg !

    18. Det er jeg helt enig med deg i:) Og slike bloggvenner vet man jo at har mer dybde og mener det de sier, det er ikke bare en kommentar som spammes ut med klipp og lim-metoden. Og det er gøyt å følge med på hvordan lesertallene påvirkes, så jeg kommer absolutt til å shoute et innlegg i ny og ne selv også:) Veldig greit at vi har muligheten til det. Ha en superfin pinsehelg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg