BEGGE DELER ER MEG !

Om du har lest profilteksten min,ser du at jeg bl.a har jobbet i barnehage, og litt som modell, men også at jeg har fått diagnosen ME.

Jeg har i noen innlegg på bloggen nevnt litt om formen min , men valgt å ha lite fokus på dette,selv om det er en stor del av livet mitt.

Jeg er åpen om sykdommen ,men her på bloggen ønsker jeg ,akkurat nå i allefall å vise mer den andre siden av meg.

Før jeg ble syk så jeg på meg selv( fikk også bekreftet det av andre ) som en som var dyktig og energisk i jobben med barn,

at jeg var en flink modell, og at jeg var en positiv “bidragsyter”i de fleste sammenhenger.

 

 

Men de fire siste åra har jeg bare sett  på meg selv ,og tenkt at andre også tenker sånn ,at jeg er hun med ME.

Så her på bloggen prøver jeg å finne tilbake den andre “delen”av meg…for jeg er jo begge deler !

 

23 kommentarer
    1. Så bra stå på, viktig å fokusere på det positive, selv om man ikke helt har dagen:) og alt som er deg, er jo deg. Jeg sliter også med en diagnose som gjør noen dager “vonde” men valgt å holde det borte fra bloggen, enn så lenge! Fortsett med bloggingen, når du syntes det er morsomt, og gir deg noe, du er kjempeflink:) og tror ikke folk går og tenker sånn, det er så mange der ute som sliter med et eller annet, så de har nok nok med deg selv! De tenker nok heller at Anne er en flott kvinne!

    2. annsenze: Takk Ann solveig,sant at den man er ,er man jo med alt det innebærer.
      Skal fortsette å blogge jeg, hyggelig at du liker det. Klem fra meg .

    3. Litt slik eg og gjør det på min blogg. Eg har bechtrew, sjøgrens og litt til. Men eg fokuserer på alt eg klarer og ikkje det eg ikkje klarer. Når formen er på det laveste så prøver eg å holde dett for emg sjølv. for eg blir ikkje bedre om noen syns synd på meg. Men av og til så glipper det ut av meg at eg ikkje har det bra. Men det er lov. Eg har også jobba i barnehage og hatt barnehage heime i mange mange år. No er eg “uføretrygda” strikkerske som prøver å leve livet og vere der for familien når eg kan. Stå på og fokuser på det gode med livet, så får resten vere resten. klem

    4. gretashobby: Viktig å fokusere på det positive,ja.selv om man av og til blir litt oppgitt.
      Takk for hyggelig tilbakemelding ,og god helg !

    5. Er vel ganske viktig å gjøre det som er best for en selv, med kronisk sykdom,
      Sliter selv, og gjør det som er best for meg, så for andre si hva de vil 😉
      Ha en fin dag

    6. Jeg skjønner kjempegodt at du velger et annet fokus her inne jeg 🙂 Jeg har også et mer positivt fokus her inne, jeg vil at bloggen skal være et sted jeg har det moro, et sted hvor jeg blir glad. Alle har vi jo noe vi sliter med i større eller mindre grad så klart, men for meg vil jeg ikke la det få for stor plass, og derfor har jeg ikke det på bloggen min. Man er jo 3-dimensjonal de fleste av oss, og jeg kan godt vise noen av de sidene her inne som er litt mer sårbare og sånt, og det har jeg gjort også, men jeg lar det ikke få MYE plass 🙂 Deilig for deg også å ha et sted hvor du finner igjen litt av den andre siden også. Jeg kan tenke meg du er dyktig i jobben din når du er frisk, jeg ser det på øynene dine <3 Stor fredagsklem <3

    7. Egentlig synes jeg det er viktig å få frem det som er. Dvs. jeg har selv mine ting, mine plager og diagnoser, og noen dager er kjempebra, andre er kjempedårlige. Men de fleste er midt imellom, som jeg synes er helt topp 🙂 Jeg er meg, og det er det jeg vil vise. Og jeg synes faktisk det er litt godt å vite at ikke andre er perfekte heller. Vi har alle vårt. Og det kan hjelpe litt, og åpne øynene litt å lese om andre sine helseproblemer og trøblete hverdag, og hvordan denne løses. Og kanskje kan man da få litt tips og inspirasjon til å takle sin egen hverdag også.
      Jeg synes du har en frisk og fin blogg. Og det er jo trist at du har ME, men du viser at det ikke stopper deg fra å leve livet til fulle likevel. Å dele av gledene i livet, er så flott synes jeg 🙂 Gleder meg masse til å lese mer fra deg, både på godt og vondt 🙂

    8. Eva: Jeg syntes også det er fint å vise alle sider av seg (om man ønsker det )
      Jeg skriver også litt om det som ikke er så bra,men akkurat nå syntes jeg det er mest “terapi” i å
      blogge mest positivt.Veldig hyggelig at du liker bloggen min. God helg

    9. frodith: Deilig å ha sin egen blogg der man kan ha det litt gøy, uten å bruke for mye energi.
      Så hyggelig kommentar om øynene mine da ,takk ! Klem tilbake.

    10. Ja det er viktig å finne tilbake til den du var, for sykdommen er kun en del av deg (unnskyld uttrykket) og det er en stor del av deg som trenger å ikke bli forbundet med sykdommen. Så jeg skjønner deg godt :))

    11. For meg har det vært vanskelig å ikke kunne yte 110%. Jeg hadde kreft for 9 år siden og fikk diagnosen fatique etter at behandlingen var avsluttet. Jeg har kjempet en lang kamp med meg selv for å akseptere at jeg ikke klarer alt og kan kun jobbe 70% (som sannsynligvis er litt i overkant av hva jeg burde :)) Men jeg har også flere andre sider; den ville og morsomme og jålete jenta jeg alltid har vært, omsorgsfull mamma og kjæreste. Jeg blogger for det meste om de gode tingene i livet mitt sånn at jeg på slitne drittdager kan se på bloggen min og tenke at; jeg har det faktisk veldig bra. Men dette er et valg man tar. Noen velger å bruke bloggen som terapi for å få ut vonde følelser og tanker. Jeg gjør det ikke, men ingenting er rett eller galt.

    12. lulltove: Ja da har du jo hatt noe å slite med. Det er helt klart at vi har flere sider ,men de kan bli litt borte når man ikke er i form. Jeg og syntes også det er best å ha mest fokus på det positive på bloggen, og litt alvor innimellom.
      Men har også full forståelse for de som syntes det hjelper å “få det ut “.
      God helg til deg !

    13. Vi har alle flere fasetter og eg nekter å la meg defineres som person basert på en kropp som ikkje står i forhold til alt hodet vil.
      Eg sliter med elending immunforsvar, som spesielt i år har vært endel mer nedslitt enn ellers pga ting som skjer i livet som gjør at man ikkje har så mye energi som ellers.
      Men det er kun endel av hele summen, overhodet ikkje noe definisjon av hvem eg er -det er kun en mindre del -som i perioder tar litt vel mye plass som i år……….men ellers er knapt noe eg gidder tenke på
      Ønsker deg masse gode opplevelser med både barnearbeid, modell og blogging og Livet generelt <3

    14. Usynlige sykdommer er noe for seg selv. Tok meg mange år å akseptere at jeg ikke var 100% det jeg kunne ha vært. Lenge tenkte jeg som deg: folk ser bare sykdommen. Så bestemte jeg meg for at det er meg selv som definerer meg! Ingen andre! Nå ser folk det jeg vil de skal se. Noe deler jeg, annet får ingen vite. Greit, jeg er syk, men jeg er også en hel del annet! Og det er den delen som er livet;) Det du tenker at folk bare ser hun “ME-dama”, stemmer nok ikke 😉 Ikke alltid i hvertfall 😉 Vis dem alt det andre!
      (Bare sånn i tilfelle du trengte et lite spark i baken, he he)
      Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg