“SJARGONG” PÅ BLOGGEN !

Den lille tida jeg har blogget ,har jeg oppdaget at det vanskeligste er å skrive på en måte ,slik at andre forstår hvordan det er ment.

Dette tror jeg gjelder mange ,ser det i kommentarfelt , og har hørt andre også har nevnt det.

Som et eksempel for min del,(ikke at jeg følte meg misforstått der altså ) innlegget om gardinvask og formen ,mitt “budskap” var ikke at det var synd på meg

som ikke er i form,men at jeg på tross av det prøver å få gjort litt.

Jeg har masse “galgenhumor” og selvironi og det er ofte det jeg prøver å formidle.

Så selv om mye av det jeg skriver om er alvorlig nok,prøver jeg å se det på en humoristisk måte..

Nå blei dere kanskje enda mer forvirra..hehe

21 kommentarer
    1. Det kan være veldig vanskelig å ordlegge seg sånn at folk ikke missforstår… Det er kanskje derfor det ofte blir konflikter inne i et bloggsamfunn! Når det er sagt så er det jo også de som missforstår alt, noe som oftes skyldes at de ikke leser ordentlig det som blir skrevet. Jeg har vel ikke akkurat vært utsatt for det selv så ofte, men det har da hendt.

    2. Nei, det er aldri lett å vite om man blir forstått, eller om folk leser ordentlig det man skriver.. Det er jo det med kommunikasjon, skriftlig eller muntlig, det er mye “forhandling” som man kaller det, før man har samme oppfatning, sånn ca, av budskapet 🙂 Ser ut som det må noen smileyer til av og til, eller en overdreven skrivemote, for å få fram humoren… Jeg bruker bilder for å være sikker på at folk skjønner det er tull 😀 Ha en fin kveld 🙂

    3. frodith: Bilder understreker mange poeng ja, og så blir man vel stadig flinkere til å lære hvordan andre reagerer på det en skriver..

    4. Skriftlig kommunikasjon kan være vanskelig. Man har ikke mimikk og tonefall å støtte seg på. Jeg synes humor og ironi kan være vanskelig og tenker ofte at jeg håper mottageren forstår ironien hvis jeg har ment det som ironi.

    5. Tror jeg forstår hva du mener. Jeg har selv en litt “sær” form for humor har jeg fått høre, og det er slett ikke sikkert at alle forstår “undertonen”. Det fører igjen til at jeg syns jeg skriver litt for omstendelig for sikkerhets skyld. Da mister det gjerne den “snerten” jeg hadde ment å formidle, haha;)….om du forstår?
      Nei, det er ikke alltid like enkelt;)

    6. Livsrom: akkurat det jeg tenker også,gjør det litt vanskeligere når man skriver…kanskje man ikke skal legge så vekt på hvordan andre oppfatter det..så lenge det ikke er ondsinnet mot noen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg