“SYDAME” JEG…?

Som jeg nevnte i gårsdagens innlegg,jobbet min mormor som sydame,men det har ikke gått i arv,desverre.

Så bortsett fra noen gardiner og bytting av glidelåser har det ikke blitt mye sying på meg.

Men har faktisk et par ting jeg er litt fornøyd med,det ene er ei skjorte jeg sydde til eldstemann (for ca 30 år siden)..ganske fornøyd med detaljene.

Og da yngstemann skulle døpes (ca 25 år siden) og dåpskjolen som hadde gått i arv i familien var helt utslitt og ikke kunne brukes..

Var jeg så kreativ at jeg brukte ei blondegardin og et laken jeg hadde liggende og sydde en .

Syntes det var litt smart med å bruke den kanten på gardina ,så det ble litt pene”avsluttninger”


Kunne jo til og med brukes…ikke værst..


Til og med “legg”..eller hva det heter…

Litt fin ikke sant…

Guttane mine….

Mamma og pappa(han døde desverre for noen år siden)…..jeg ligner litt på mamma syntes jeg….

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg