FB”LIKES”PÅ BLOGGINNLEGG !

Da jeg har mange bloggere som Facebook venner,har jeg lagt merke til (særlig etter at jeg startet å blogge selv)at det er veldig få som liker eller kommenterer

på blogginnlegg.

Syntes ikke det er så viktig,men siden jeg er av typen som reflekterer over de fleste små (og store) ting i livet ,har jeg tenkt litt på dette også.

Så jeg lurer på om noen “her inne” har erfaring,tanker om dette.

Jeg tenker det har å gjøre med at det er to ulike forum….at en blogger ofte legger ut oppdatering(og da blir det jo slitsomt å følge opp)….

…eller er det “janteloven”….

Syntes bare det er litt merkelig,jeg ser bloggere som legger ut viktige temaer,fantastiske bilder fra reiser osv….uten noen tilbakemeldinger.

Mens jeg har sett den samme bloggeren kan legge ut en FB status av et vinglass eller tånegla sine og det drysser inn med likes og kommentarer….hm…

(…ikke et vondt ord om vinglass og tånegler altså….bare gøy…forskjellen mellom Fb oppdatering og blogginnlegg jeg lurer på…)

 

19 kommentarer
    1. Jeg er enig med deg. Det gjelder meg selv også. Jeg skrev dype innlegg om at jeg hadde fått diagnosen ADHD, men INGEN brydde seg. Det er jo selvsagt ikke så utrolig viktig, men man blir litt furt da folk heller liker å kommentere på disse “rosa”bloggerne.

    2. Akkurat dette har jeg lagt merke til også, jeg kan legge ut et blogg innlegg på facebook om et tema og samtidlig legge ut et bildet som har med samme sak. Bildet får likes og kommentarer, men ikke blogg innlegget. Skjønner ikke hvorfor jeg heller….

    3. Kari M Y Bakøy:Ja jeg skjønner liksom ikke “greia” bortsett fra det jeg skrev i innlegget…har alltid likt og kommentert blogginnlegg på FB selv…

    4. Jeg kan komme med mine erfaringer og hva jeg tror, men det er jo ikke sikkert det stemmer.. F eks er det mang som har HØYE lesertall, det betyr ikke at folk LESER noe som helst, for det er ofte folk med mye bilder, lite tekst osv. Jeg tror mange har dårlig tid, ikke tid å sette seg ned å lese ordentlig. Da er det veldig enkelt med litt bilder av natur, klær og mote eller annet, klikke LIKER eller bare være en i statistikken på bloggen. Har du ofte litt lenger innlegg, er det kanskje mange som ikke orker å lese rett og slett.. hvis det er litt sånne RANDOM folk.. Men er det folk som har begynt å få et forhold til deg, så GIDDER de å sette seg ned å lese ordentlig, for å finne ut hva du har på hjertet, og da kommenterer folk ofte litt også 🙂 For å bli litt kjent med folk, bloggvenner så må man jo gjerne være rundt å kommentere mye selv også.. Det er min erfaring 🙂 Jeg har ikke Facebook-konto, så vet jo ikke helt hva som skjer der. Men jeg tok bare utifra min erfaring HER inne 🙂 Ha en fin kveld Annebe.

    5. Tenkt på det samme 🙂 og kjenner meg litt igjen i feriebilder, vinglass og tånegler, hehe Jeg prøver meg litt frem, for å se når folk reagerer, og har jo skjønt litt av tegninga 🙂 Men har også tenkt å skrive om litt seriøse temaer, da jeg er opptatt av verden rundt meg, hva som skjer i Ukraina og Syra foreks for tiden, en skremmende utvikling, selv om jeg ser at Putin nå vil trekke sine styrker vekk fra grensa til Ukraina…….men er ikke sikker på om det vil slå an, vi får se……

    6. Jeg har lagt merke til dette. Jeg tror grunnen er at folk har det for travelt og de orker ikke å lese et blogg innlegg når de skal prøve å gå gjennom alle oppdateringer fra alle venner og særlig når det ikke handler om dem:)
      Men noen selvfølgelig er mer populær og får mange liker.

    7. annsenze: Jeg mener ikke at en ikke skal ha bilder av tånegler,vinglass o.l på bloggen ,syntes bare det er rart at om man har det i et blogginnlegg er det ikke reaksjon på Fb.men er det en Fb oppdatering er det “greit” å like det..Jeg elsker litt lette blogginnlegg jeg…og har for det meste det selv også…hehe…

    8. frodith: Fint å høre om din erfaring her inne,tar meg sjelden tid til å lese lange innlegg selv….men det med “likes” tenkte jeg mest på Fb….at folk liker en ting om det er en Fb oppdatering ,men ikke om en legger ut den samme tingen i ett blogginnlegg og deler det på Fb

    9. Ok, hehe er nok endel som ikke vil vedkjenne seg at de leser blogger, derfor ingen likes på face, men de er nok innom og titter allikevel…….

    10. Jeg linker iblant noen av innleggene mine på fb. Da får jeg flere lesere og kommentarer på fb. Men bryr meg egentlig mest om bloggen 🙂

    11. Jeg har tenkt samme tanke…Og når jeg selv linker min egen blogg på facebook, passer jeg på å velge et bilde som folk kanskje legger merke til…men det er ikke mange som “liker” innlegget fordet….men er jo litt flere enn om jeg ikke linker da. Men egentlig så betyr det ikke så mye for meg. Det er skrive- og fotogleden som betyr noe i mitt hjerte. Så da får de bry seg de som gidder 🙂
      Og jeg liker ofte selv blogger på facebook…synes jo det er kjekt å dele gode blogginnlegg som jeg har lest, og synes fortjener en plass videre 🙂

    12. Eva: Tenker heller ikke at det gjør noe,men det er jo litt rart…har selv alltid kommentert/likt blogger bekjente har lagt ut på Fb…det er flere som gjør det ,men ikke mange…ikke viktig,men man gjør seg jo noen tanker om hvorfor det er slik…Takk for innspill…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg