ER JEG SPESIELL ?

Tanken slo meg da vi var innom en kafè,med aviser til utlån .

Om jeg har en avis ,forter jeg meg å legge den på plass så noen andre kan låne den,men har opplevd flere ganger at andre har den liggende på bordet til de går(så har man ikke lyst til å spørre heller ,de kan jo ha hatt den med seg.)

Helt fra jeg var barn/ungdom har jeg vært slik ,tenkt på hva andre føler…”er ikke så farlig med meg ,liksom”

Om vi skulle ha lagspill e.l på skolen og jeg var den som valgte tok jeg som regel de svakeste,selv om jeg da kom på taperlaget ,det var et mindre problem for meg enn å skuffe noen.

Var jeg på besøk hos bestemor og hun spurte om jeg ville ha eple eller pære ,sa jeg at det var det  samme ,selv om jeg helst ville ha et eple f.eks,for tenk om hun blei lei seg om jeg tok det hun hadde minst av

(men hun gjennomskuet meg nok,for hun sa ,nei det er ikke det samme,si hva du har lyst på)

Om jeg hadde samla flasker (som man gjorde da jeg var ung )likte jeg ikke å gå i butikken å pante dem,de som jobba der kunne jo bli skuffa siden jeg bare skulle ha penger for flaskene og ikke kjøpe noe.

Kom det noen nye på skolen syntes jeg at det var min oppgave å prate med dem .

Fortsatt er jeg sånn at om jeg er sammen med flere så syntes jeg det er min plikt å få med de som ikke er med på sammtalen,finne et tema alle kan si noe om osv.

Jeg har meget godt selvbilde og god selvtillit,så det er ikke for å bli likt eller for å få venner…

Kanskje det er mange som tenker som meg ,bare at det er sjelden jeg treffer på de som er sånn

Jeg er ikke spesiellt snill altså….

NOEN GANGER TENKER JEG,BURDE JEG FORANDRE MEG….NEI JEG TROR IKKE DET…DA ER JEG JO IKKE MEG LENGER !

18 kommentarer
    1. Ikke tenk på å forandre deg, for sånn som deg er gull verdt <3 Når det er sagt så er det også litt greit å være litt egoistisk innimellom :o))

    2. jeg er sånn også.
      så kjenner meg igjen i mye av det du skriver, noen ganger dropper jeg også og fks ta avisen, for om noen vil ha den mens jeg har den.
      Men prøver faktisk å bli litt “flinkere” på det vise, og faktisk tenke LITT mer på meg selv på slike ting!:)

    3. Moving On: ..ja da forstår du hva jeg mener , jeg også øver meg..men ikke på å bli heeelt ego da..men ta litt hensyn til hva som passer for meg også 🙂
      Vi får prøve å bli litt flinkere begge to …Ha en fin kveld:)

    4. ja ikke på å bli ego her heller, men en mellom ting:)
      jeg kan da sitte og fks lese avisen i 10 minutter uten å stresse og ha dårligsamvittighet ovenfor det:)
      sånn type ting da:)

    5. Kjente meg veldig igjen i dette her må jeg innrømme. Og det var litt greit å lese det, for å kunne kjenne seg selv igjen litt også 😉 Få sette ting litt i perspektiv.
      Å være snill og grei, og god, det er mitt livsmotto. Men utrolig viktig å ikke glemme seg selv midt oppi alt. Noe jeg helt fint har klart å få til. Og har måttet lære meg i ettertid. Lære meg å tenke på meg selv også. Man kommer ingen vei ved å utslette seg selv liksom 😉 Men en litt jevnere fordeling hadde vært veldig greit 🙂
      Ha en fortsatt fin og litt mer ego dag 🙂
      Klem <3

    6. Eva: Det er nok en del som er slik…og mange som er stikk motsatt…og slik vil jeg ikke være…men litt mer egoist kunne vært greit 🙂
      Bra du har blitt flinkere til å tenke på deg selv …jeg har også lært at det mååå jeg enkelte ganger…Nå skal jeg gå ei litta runde og kobble av litt 🙂 Klem<3

    7. Skjønning:D Vet du, det er veldig mange likheter mellom oss i måten vi tenker på, jeg har tenkt og opptrådt på nøyaktig samme måte som du beskriver her i disse situasjonene, det er som å lese om meg selv i oppveksten og slik jeg også tenker nå; man tar hensyn og man tenker litt lengre enn til egen nese, men det er langt, langt ifra alle som gjør det. Men jeg prøver ihvertfall å tenke hensynsfullt i forhold til andre og jeg ville, akkurat som deg, lagt tilbake avisen slik at den ikke ble liggende på mitt bord, men var lett for andre å ta for å lese dersom de ønsket. Og jeg har plenty av faenskap i meg, jeg påstår ikke at jeg er en uskyldig engel i oppførsel eller tankesett, men jeg er veldig opptatt av å være høflig og ha tanke for dem rundt meg+jeg har et veldig sterkt ønske om å gjøre godt for folk (og dyr).

    8. Fromfat2phat: Ååå..takk fine deg:) Ja da skjønner du godt hva jeg mener..det er jo en fin egenskap…men ikke alltid det beste for en selv 🙂
      Jeg og kan være “tøff”på andre måter…men tar nok litt vel mye hensyn til andre…og jeg ønsker ikke å slutte med det..men lære å ta ltt hensyn til meg også 🙂 og det er vel det du også må gjøre 🙂

    9. Jeg tror vi tenker nøyaktig likt der, på begge måtene:) Med at jeg heller ikke ønsker å slutte å være slik, men at man bør finne en litt greiere balanse slik at man ikke utsletter seg selv for mye i higen etter å ta hensyn og å gjøre bra for andre:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg